recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DS411j vs QNAP TS-410? (Med 3.5 FW)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology DS411j vs QNAP TS-410? (Med 3.5 FW)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Emne: Synology DS411j vs QNAP TS-410? (Med 3.5 FW)
    Sendt: 04-September-2011 kl. 20:10
Hey med jer.

Er meget i tvivl om hvilken NAS jeg skal købe.

QNAP har lige frigivet en v. 3.5 firmware
http://www.qnap.com/fw_v35/features.asp
Denne skulle opdatere TS-410, så den lå på samme niveau (feature mæssigt) som DS411j.

Hvad er argumenterne for at købe en DS411j så? (Er godt klar over at DS411j er mere brugervenlig, men på den anden side, så skal den kun sættes op en gang jo, hvorefter det kører fremover). Men TS-410 overgår så vidt jeg ved DS411j hardware mæssigt på alle niveaur?

Redigeret af rasmuskarlsen - 04-September-2011 kl. 20:12
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 15:54
Ingen der har noget erfaring med dette?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 16:09
Jamen det er jo lidt smag og behag hvad man kan lide, jeg har selv både en qnap nas samt 2 synology nas, og styresystemet på synology tiltaler personligt mig mest.

typisk har det været sådan at prisen var mellem 15-25% billigere ved synology end qnap hvis man fandt nogenlunde respektive modeller at sammenligne med, så det kunne jo være et parameter.

men prøv da at kigge lidt på deres livedemo af deres styresystem.. personligt syntes jeg godt om såvel photostation og audiostation på synology.. det virker rigtigt godt.

edit desuden ville jeg nok mindst gå efter en ds411 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=ds411&sp=all&pid=5339803 den er godtnok lidt dyrere.. men større cpu og mere ram.. også er det en smallbusiness model.. lidt mere kram.. dens parallel i qnap vil jeg mene skulle være ts419p+ http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4443819

Redigeret af rhsin - 05-September-2011 kl. 16:17
Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 16:46
Tak for besvarelsen.. Det er desværre lidt over budget. Budget er 2.000kr til denne. Men tænker lidt hvad der er af fordele ved dem jeg nævner?

Med hensyn til de live demo's. Så er det kun QNAP 3.0 firmwaren der er demo for.. Det er jo lige kommet en 3.5..

QNAP er jo så vidt jeg kan se bedre ram mæssigt
QNAP har lidt mindre cpu
QNAP har eSata

+ Der da vist findes flere "plugins" til QNAP? Så man eks. kan have sin joomla hjememside eller lignende kørende derpå.. Men ved det ikke med sikkerhed?

Kunne rigtig godt tænke mig en TV server, (Eks. mediaportals) Men aner ikke om det kan installeres hvis man benytter en USB TV tuner i den? Så vidt jeg ved kører QNAP linux i baggrunden, så mon ikke noget ala det er muligt?

Redigeret af rasmuskarlsen - 05-September-2011 kl. 16:47
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 16:54
Sådan i det basic så kan både qnap og synology løse de samme opgaver, så jeg ville nok mere fokusere på deres webadgang og apps til smartphones og pads.. Og der syntes jeg ihvertfald det spiller godt med synologys..
Jeg ville nok gå efter større cpu.. Over ram, Har ikke lige tjekket om man selv kan udvide ram på ds411j for så kunne man jo gøre det hvis behovet opstår... Men det er mere aktuelt hvis du skal køre noget squeezecenter på den... Eller mange torrents.
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu