|
Synology DS412+ Overkill? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kold91 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-April-2012 Sted: Aarhus, Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-April-2012 kl. 13:22 |
Hej folkens.
Er lidt i tvivl om det er her i dette forum at denne besked skal placeres. Jeg skal til at købe mig en nas, og har valgt at det skal være en 4bay så jeg kan udvide med flere diske senere hen. Har kigget på følgende to: Synology DS412+ Synology DS411 Den skal bruges til: - Streaming af film (HD) og musik (itunes server) - Hente torrentfiler en gang imellem - Timemachine backup til min Mac - Andet har jeg ikke overvejet indtil videre. Kommer nok mere på. Spørgsmål: - Er i tvivl om DS412+ er de 1400 kr mere værd at købe i forhold til DS411, til ovenstående brug? - Og vil man kunne mærke væsentlig forskel i hastigheder? - Der er mere ram og så er der 3.0 usb stik. Men er det nødvendigt? - Derudover, hvilke diske vil i anbefale at smide i den? (2TB) // Kold |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du ikke skal køre serverfunktioner i nævneværdig grad, så får du ikke meget ekstra ud af de ekstra 1400,-
Software er identisk, og 411 kan sagtens trække de forskellige serverfunktioner i DSM'et, hvis du ikke skal køre mange samtidige. /ask |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9432 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
iTunes server hvad skal du bruge det
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |