|
Synology DS713+ Plex |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Januar-2014 kl. 19:50 |
vil en DS713+ være tilstrækkeligt til at jeg kan ligge Plex Media Server på den og forvente at begge TV vil kunne afvikle 1080p stream ok og også være ok med ungernes 3x iPads?
|
|
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej Intel Atom kan ikke transcode FHD realtime hvis der skal streames BD til ipads. Men hvis der ikke ses nogen BD på ipads, så ville det nok kunne lade sig gøre delvist. - Det vil faktsk være dit netværk der begynder at halte hvis du kun har enhederne trådløs.(ipads kan man jo ikke gøre så meget ved, men TV bør helt sikkert kables for at kunne få ordentlig stabil streaming ud af det. De bør under ingen omstændigheder være koblet trådløst til.)
|
|
![]() |
|
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
Takker.
BD er ikke så aktuelt på ipads - det mest de film der allerede ligger som m4v eller iso ungerne ser. Begge TV er kablet på gigabit lan. Nettet er 60/60 fiber fra Waoo og WLAN er 802.11ac med en RT-AC68u. Kan ikke beslutte mig for om jeg skal fortsætte med min Mac Mini i5 og en ekstern usb 3 disk eller finde en billigere afspiller og så beholde den DS713+ eller noget helt tredje.
|
|
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Nu er der ikke så forbistret mange af dine enheder der understøtter 802-11C - så uanset hvad er du stadig begrænset til N og husk på at de så skal dele den tilgængelige båndbredde alle sammen. Men umiddelbart burde det ikke give de store problemer. Så længe du ikke kaster 1080p streams over det trådløse.
|
|
![]() |
|
Nej det er pt. kun min MB Air der har AC kort i.
Kan det svare sig selv at strikke en server sammen og smide Xpenology på?
|
|
|
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
Det er jo ikke helt korrekt længere, Intel Atom CE53xx har jo H.264 hardware encoder, denne cpu ligger f.eks i DS214play. Men de kæmper vist stadigvæk med licens problemer for DTS decoding, så der kan være problemer med lyd. Problemet er så også at Plex ikke understøtter hardware decoding endnu, men de arbejder vist på det. Tror vi skal 1 år ud i fremtiden før der er ordenlig styr på hardware og software med ordenlig transcoding. DS video station skulle vist fungere fint mht. video transcoding på DS214play.
Redigeret af lks - 05-Januar-2014 kl. 00:37 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |