recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology HDD nedbrud - hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology HDD nedbrud - hjælp!

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 14:08

Opdatering:

Ingen af programmerne vil åbne mine filer.
Harddisken består åbenbart af tre dele:

Ext2 133 MB
Swap 384 MB
Raw 465 GB

Den store må jo være der hvor mine filer ligger, men der bliver insisteret på en formatering og det ville jo være dumt.
Nu kører 'GetDataBack' og der er over 2000 files identified. Den skal køre 6 timer endnu og så vil det vise sig hvad den har fundet og om det bliver nødvendigt at betale for at få filerne ud.
Det gør jeg også gerne, hvis ellers de er i hel stand når de kommer ud..ellers kan det jo være ligemeget

Bare mærkeligt at de andre programmer ikke kan fiske de filer ud, når nu der er kontakt, men de eller disken må jo være korrupt.
Under alle omstændigheder skal jeg vist have mig en ny harddisk og så være mere vaks ved havelågen når det gælder den ekstra backup. Jeg har jo faktisk den  eksterne harddisk stående lige ved siden af til det samme, bare for dumt at man slukker og laver manuel opdatering indimellem i stedet for at lade den stå tændt . Fjols :)

Mvh Maria
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 13:18

Må vist hellere fortælle hvordan det så er gået.

'GetDataBack' fandt faktisk ingenting der kunne reddes. Jeg forsøgte med et par andre demo/trial udgaver af diverse recovery programmer og alle uden resultat.

En ny Google søgning og denne gang med det i denne sammenhæng meget vigtige ord 'raw' ledte mig til softwaren Easus Linux File Recovery og 6 timer efter var der en laaaaang lister over alle mine filer. Jeg betalte omkring 200 kr. og haps kunne filoverføring begynde. Jeg har vel fået omkring 98% af mine filer tilbage og de ser ud som om de alle er i fin stand. ISO'erner har jeg dog ikke tjekket, men hvis de ikke er ok kopiere jeg blot filmene igen.

Hurraaaa!!!

Forsøgte i formiddag at få kontakt til harddisken igen, men i går var åbenbart de sidste krampetrækninger fordi den er vist helt kaput nu. Skidt. Jeg får købt en ny og sørger fra nu af for at være mere varsom med den ekstra backup. Det her har jeg dæleme ikke nerver til at stå igennem igen.

Tak for hjælpen.

Mvh Maria
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:01
Det er sgu rart med sådan en god og opbyggelig historie, som endda har en happy ending 

Jeg har faktisk været lidt sløset med mine backups på det seneste, så dem får jeg vist lige sat lidt mere på skinner
Tak for påmindelsen

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu