|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
daj72 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() Sendt: 08-Juni-2009 kl. 19:24 |
Hey. Jeg har købt en Synology 109j efter min 207+ døde. Men nu da jeg vil installere den, vil den formatere harddisken, der stammer fra den gamle 207'er og indeholder al min musik. Er der et klogt hoved der ved hvordan jeg installere den nye 109j uden at formattere harddisken ???? |
|
Best Regards
Dan |
|
![]() |
|
sommelle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2005 Sted: Hjemme :) Status: Offline Point: 1365 |
![]() |
Ikke at jeg har prøvet det, men jeg tror kun det kan lade sig gøre, hvis den nye NAS er 100% magen til den gamle.
|
|
![]() |
|
daj72 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() |
Jeg tror, desværre du har ret. Har du et forslag til hvordan jeg kan jeg tage en backup inden jeg formatere den ifbm. installationen ?? Drevet har jo ingen forbindelse til nogen ting ! |
|
Best Regards
Dan |
|
![]() |
|
sommelle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2005 Sted: Hjemme :) Status: Offline Point: 1365 |
![]() |
Jeg har en DS207, men uden +, så den kan nok ikke bruges til at hente musikken ud. Det filsystem NASen bruger er noget "linux stas". Måske du kender en der er stiv i linux, og er villig til at prøve at slutte den til sin pc, med Linux installeret.
Om det kan lade sig gøre, ved jeg ikke, men det kan jo ikke blive værrer end der allerede er. |
|
![]() |
|
![]() |
Til orientering fandt jeg løsning andetsteds: |
|
Best Regards
Dan |
|
![]() |
|
![]() |
Er du nu også sikker på det? Det filsystem din NAS bruger, kan Windows ikke bruge. Hverken læse fra eller skrive på, uanset hvordan til tilslutter disken.
|
|
![]() |
|
![]() |
Du kunne prøve et program som dette: http://www.diskinternals.com/linux-reader/ Skulle gøre windows i stand til at læes disken, og så er det gratis |
|
![]() |
|
jblaabjerg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
![]() |
Det er nok lidt vanskeligt. http://forum.synology.com/wiki/index.php/How_to_Migrate_betw een_Synology_Systems Som du kan se kan du ikke migrate fra 2-bay til single bay. Jeg løste et lignede problem ved: at installere en anden disk i den nye syno -> tilslutte den gamle disk til usb (brugte noget lignede den sandberg du linkede til) -> kopierede alt over -> byttede disken -> formatterede -> kopierede alt over igen. Det kræver jo en ekstra disk, men du kan evt. benyttet en linux filereader på en PC, som der også er skrevet.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
En mulighed er at bruge en ext2/ext3-driver til en windows maskine - eks: http://sourceforge.net/projects/ext2fsd
Alternativt kan du downloade en live distribution af en linux - eks. en ubuntu: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download. Den kan du boote op med på en eksisterende pc uden at ændre pc'en og så kan du koble op til den eksterne hdd og overføre filerne med eks. ftp (filezilla) til en anden maskine/destination. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har bidt i det sure æble og formmateret og startet forfra! Tak for hjælpen, guttere.
|
|
Best Regards
Dan |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |