recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology iTunes Server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology iTunes Server

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology iTunes Server
    Sendt: 05-April-2014 kl. 01:15
Nu har jeg installeret iTunes server på min Synology og kan også se den på min Mac når jeg åbner iTunes.

Jeg kan også se mine musikfiler.

Men hvorfor kan jeg ikke se mine albums i cover mode ?

Den viser bare alle mine musikfiler som tekst men ikke tilhørende covers.

Er der nogen som kan hjælpe mig  :-(

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 07:28
Nej - en iTunes server kan ikke håndtere  coverart mm. I bund og grund kan den ikke bruges til det store !
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 17:15
Det er da noget crap :-(

Men man kunne jo evt henvise iTunes på computeren til MP3 folderen på NAS'en. Så kommer der cover på osv. Men så en dag hvis jeg formatere min Mac så skal iTunes scanne alle mp3'er igen. Og det tager tid.

De må da snart komme med en løsning fra Synology.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2014 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Det er da noget crap :-(

Men man kunne jo evt henvise iTunes på computeren til MP3 folderen på NAS'en. Så kommer der cover på osv. Men så en dag hvis jeg formatere min Mac så skal iTunes scanne alle mp3'er igen. Og det tager tid.

De må da snart komme med en løsning fra Synology.

Det har da ikke noget med Synoloy at gøre. Det er sådan en iTunes server fungerer. Sådan vil den også fungere hvis du installerer den på f.eks. en iMac.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2014 kl. 10:51
Ja eller køber enhver anden NAS med indbygget iTunes server.
Til top
Gsxr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gsxr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2014 kl. 12:24
Hvorfor ikke flytte hele dit itunes bibliotek over på din Nas. Så vil du have cover m.m.

Hele mit itunes bib. ligger på min qnap så det ikke tager plads eller lignende på min pc. Kører rigtig fint

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2014 kl. 13:17
Hvordan gør du det ?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2014 kl. 14:26
Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 00:21
Tak for det.

Nu har jeg fulgt den vejledning fra Apple og det fungere fint. 

Hvis nu min Mac går ned en dag og jeg skal formatere skidtet. Så skal jeg igennem det samme...altså iTunes skal scanne alle mine MP3'er igen....det tager jo mega tid.

Kan man gøre andet ?
Til top
Gsxr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gsxr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 07:52
Hvis at du har flyttet hele dit bibliotek over på din nas. Så tager du en kopi af dit itunes på din mac, som du kopier tilbage efter du har formateret din mac. Når du så har geninstalleret itunes hold du alt knappen nede mens du starter itunes så får du mulighed for at vælge bibliotek (vælg din nas).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Gsxr Gsxr skrev:

Hvis at du har flyttet hele dit bibliotek over på din nas. Så tager du en kopi af dit itunes på din mac, som du kopier tilbage efter du har formateret din mac. Når du så har geninstalleret itunes hold du alt knappen nede mens du starter itunes så får du mulighed for at vælge bibliotek (vælg din nas).

Altså......nu er mit iTunes bibliotek på min Mac tomt. Og iTunes er henvist til min NAS

/Volumes/WD RED 1/MP3

Hvad er det jeg skal tage kopi af ?
Til top
Gsxr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gsxr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 11:44
Yes det er tomt på din mac men det bruger stadig nogen af filerne
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu