recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology NAS DS212J
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology NAS DS212J

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
journalisten Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2008
Sted: Aarhus, Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér journalisten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 16:27
Det er kinesisk for mig. Jeg er slet, slet ikke med. I dette tilfælde er jeg som et børnehaveklassebarn, der skal have forklaret noget meget, meget pædagogisk.
Jeg har forsøgt at følge EZ-internet-guiden på Synology's hjemmeside http://www.synology.com/tutorials/how_to_internet.php?lang=dan#t2.1
men allerede ved et af de første trin går det i koks. 
Første gang valgte jeg at sige "Directly connect to the internet", hvilket jeg så kan se, at guiden ikke vil have. Den vil have, at man vælger "broadband PPPoE", men jeg aner ikke, hvad jeg skal indtaste ved "username" og "password", for intet virker. Og hvad med min gamle profil som valgte "directly connect to the internet"? Kan den slettes?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 16:30
du skal "trough a router" (går udfra du har en router/wireless acces point), men for at ez guiden virker kræver det at den snakker med en kombatibel router, så hvis ikke din router er på listen skal du gøre det manuelt i din router (hvilket jeg også har gjort.. ez guiden har jeg slet ikke brugt)
Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér journalisten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 16:31
Hvad er det jeg skal gøre manuelt med min router?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér journalisten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 17:48
Jeg har forsøgt mig lidt ad på portforward.com, men får følgende meddelelse:
The TWG-870 will not allow you to forward enough ports, to run Synology DS211j. You should try using the DMZ portion of this router if it is available. Alternatively you can try switching the router to bridged mode. You will need to contact your ISP to switch to bridged mode, so they can make the required changed on their end.

(212J er ikke med på deres liste, så jeg forsøgte mig med den ældre version)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér journalisten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 18:47
Det skal siges, at jeg har et trådløst Thomson-modem/router fra Stofa. Det er NAS'en sluttet til med et kabel.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 19:58
Jeg kender desværre ikke nok til stofanet og pågældene router til at kunne hjælpe, måske andre kan træde til?
Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér journalisten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 21:13
Jeg har fået flg. svar fra Stofa:

"det er ikke muligt med portforwarding. alt der kan åbnes er åbent."

Hva' h.... gør jeg nu?
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 21:44
Du køber et nyt router som du selv kan andre på porte og indstilinger..
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér journalisten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 23:32
Er det virkelig den eneste løsning?

Man kan ikke bare give NAS'en en statisk ip, som man så altid kan skrive i adressefeltet i browseren? 
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 00:21
Hvad der angå IP adrasse så er der noget dit internet udbyder tildeler dig , du kan tilkøbe statisk IP adrasse hos dem , jeg er ikke klar hvad der koster ....
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 05:55
En mulighed kunne være at melde din Nas til always on, på mine sider på stofa's side og så prøve igen.

Men jeg vil nu også mene at det nemmeste er at sætte en router efter stofa's modem og koble det til på den måde, som der er blevet foreslået.

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Joanne.Synology Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Oktober-2011
Sted: England
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joanne.Synology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 11:25
Hi,

If you need technical support please call our office on +1908 587422, alternatively you can call our technical support team via skype using the email address garyking@synology.com

Via skype you can either call or chat via message.

Kind regards

Joanne
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu