recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology NAS + DVBLink TVServer + HDHomeRun
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology NAS + DVBLink TVServer + HDHomeRun

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Harder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Harder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 07:12
Jeg kan godt forstå du spørger.

Jeg må genstarte HDHomerun pakken en gang om ugen cirka men jeg er mere eller mindre gået væk fra at optage. Jeg ser mindre og mindre TV...

Jeg vil prøve med Dvblink når der er hdhr understøttelse i standard.

Jeg er blevet træt af wmc7 og prøver XBMC frodo nu og det kører super godt og så ville det være fedt at have min NAS til at køre som TV server.

Afspilning af film fra NAS fungerer so-so. Transcoding kræver processorkraft og min 212+ hænger lidt. Synologys egen video app synes jeg er lang tid om at opdatere biblioteket, plex er bedre, og det der fungerer bedst for mig er at åbne film fra ds file app og så afspille i GPlayer app på min ipad3. Der kan jeg have problemer med at få lyd med over på mkv filer...

Hører gerne hvis nogen har de vise sten...

Mvh Claus
Med venlig hilsen

Claus Harder
Til top
cortex Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Marts-2013
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cortex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 20:43
Er der nogen, der har prøvet det med Boxer TV, og kender en tuner, hvor man kan indsætte CI modulet?
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 08:39
Hejsa.
Jeg er også tæt på at købe HDHomeRun kan ikke finde ud af om den kan decocde mpeg4 tv signaler, kan jeg se alle kanaler fra Yousee med den?, de fleste bliver jo sendt i Mpeg4 nu, fx alle deres HD kanaler.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Hejsa.
Jeg er også tæt på at købe HDHomeRun kan ikke finde ud af om den kan decocde mpeg4 tv signaler, kan jeg se alle kanaler fra Yousee med den?, de fleste bliver jo sendt i Mpeg4 nu, fx alle deres HD kanaler.


Det er ikke HDHomerun som decoder signalerne, det sker i den software du bruger til at afspille med.
Den Ben
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 10:36
Ved du om det virker med DVBlink på synology
Til top
Harder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Harder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 10:44
Det virker godt! Jeg har som skrevet længere oppe problemer med at finde TV3 og bruge app'en efter opdatering.
Med venlig hilsen

Claus Harder
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 10:55
ok takker.
Hvilken version bruger du af dvblink, du ved godt man kan hente en der er en del nyre inde fra deres hjemmeside, end den man kan downloade fra synology server pakker.
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af cortex cortex skrev:

Er der nogen, der har prøvet det med Boxer TV, og kender en tuner, hvor man kan indsætte CI modulet?


Kan ikke lade sig gøre, da du ingen tunere har, da du ikke har noget ca+ interface, og det kommer sikkert aldrig.
Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korsbæk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af cortex cortex skrev:

Er der nogen, der har prøvet det med Boxer TV, og kender en tuner, hvor man kan indsætte CI modulet?


Kan ikke lade sig gøre, da du ingen tunere har, da du ikke har noget ca+ interface, og det kommer sikkert aldrig.


Det passet ikke, man kan godt få boxertv ind på sit media center. Man kan bare ikke se deres HD kanaler da det kraver CI+ og dvb-t2.

For tunere valg til boxer se evt. den tråd som jeg har laver der hedder "boxertv".
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Korsbæk Korsbæk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af cortex cortex skrev:

Er der nogen, der har prøvet det med Boxer TV, og kender en tuner, hvor man kan indsætte CI modulet?


Kan ikke lade sig gøre, da du ingen tunere har, da du ikke har noget ca+ interface, og det kommer sikkert aldrig.


Det passet ikke, man kan godt få boxertv ind på sit media center. Man kan bare ikke se deres HD kanaler da det kraver CI+ og dvb-t2.

For tunere valg til boxer se evt. den tråd som jeg har laver der hedder "boxertv".

Det er rigtigt, men er en lidt spinkel løsning, og mit gæt er, at DVB-T lever på lånt tid, og man går helt og til T2.
Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korsbæk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Korsbæk Korsbæk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af cortex cortex skrev:

Er der nogen, der har prøvet det med Boxer TV, og kender en tuner, hvor man kan indsætte CI modulet?


Kan ikke lade sig gøre, da du ingen tunere har, da du ikke har noget ca+ interface, og det kommer sikkert aldrig.


Det passet ikke, man kan godt få boxertv ind på sit media center. Man kan bare ikke se deres HD kanaler da det kraver CI+ og dvb-t2.

For tunere valg til boxer se evt. den tråd som jeg har laver der hedder "boxertv".

Det er rigtigt, men er en lidt spinkel løsning, og mit gæt er, at DVB-T lever på lånt tid, og man går helt og til T2.


Det tror jeg helt bestemt at du har ret i. Men der er jo ikke nogen der ved hvornår det hele skifter over DVB-T2 ud over boxer.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Korsbæk Korsbæk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Korsbæk Korsbæk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af cortex cortex skrev:

Er der nogen, der har prøvet det med Boxer TV, og kender en tuner, hvor man kan indsætte CI modulet?


Kan ikke lade sig gøre, da du ingen tunere har, da du ikke har noget ca+ interface, og det kommer sikkert aldrig.


Det passet ikke, man kan godt få boxertv ind på sit media center. Man kan bare ikke se deres HD kanaler da det kraver CI+ og dvb-t2.

For tunere valg til boxer se evt. den tråd som jeg har laver der hedder "boxertv".

Det er rigtigt, men er en lidt spinkel løsning, og mit gæt er, at DVB-T lever på lånt tid, og man går helt og til T2.


Det tror jeg helt bestemt at du har ret i. Men der er jo ikke nogen der ved hvornår det hele skifter over DVB-T2 ud over boxer.

På windows versionen kan man med HDhomerun får DVB-T2, i DVBviewer recordingservice kan man sætte hak hvis der er DVB-T2, har ikke selv prøvet med optionen er tilstede i DVBviewer rec.
Den Ben
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu