recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology NAS / Harddiske
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology NAS / Harddiske

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Claus_4200 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Synology NAS / Harddiske
    Sendt: 12-April-2010 kl. 22:48

Hej

Jeg har kigget på en NAS Synology DS-209 og har samtidig kigget på harddiske. Det skal være 1 TB diske. Jeg har kigget på følgende diske:

Hitachi DeskStar 7K1000.C 1 TB til 581 kr

WD Caviar Black WD1001FALS 1 TB til 678 kr

Seagate Barracuda 7200.12 1 TB til 587 kr

Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ 1 TB til 593 kr

Jeg er af en bekendt blevet frarådet Samsung når det er noget der skal køre konstant som et NAS jo gør.

Er der nogen forskel på disse diske eller er det bare ligesom med mennekser at nogen er til de mørkhårede og andre er til de lyshårede ?

Hilsen
Claus
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 01:00
Oprindeligt skrevet af Claus_4200 Claus_4200 skrev:

Hej

Jeg har kigget på en NAS Synology DS-209 og har samtidig kigget på harddiske. Det skal være 1 TB diske. Jeg har kigget på følgende diske:

Hitachi DeskStar 7K1000.C 1 TB til 581 kr

WD Caviar Black WD1001FALS 1 TB til 678 kr

Seagate Barracuda 7200.12 1 TB til 587 kr

Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ 1 TB til 593 kr

Jeg er af en bekendt blevet frarådet Samsung når det er noget der skal køre konstant som et NAS jo gør.

Er der nogen forskel på disse diske eller er det bare ligesom med mennekser at nogen er til de mørkhårede og andre er til de lyshårede ?


Det er, som du selv er inde på, et spørgsmål om personlig preference. Personligt er jeg det sidste års tid gået fra Seagate Barracuda serien til WD Caviar Black serien, da jeg oplever en bedre ydelse i mit setup, men det kan jo variere. I min NAS bruger jeg WD Caviar Green af hensyn til strømforbruget - en 1 TB Green bruger ca. 3.9W i drift. Den er ikke så hurtig som Black serien, men jeg kan da skrive med 30 MB/sek. på en Synology DS-509+ i et RAID5 setup, så det er absolut godkendt. En Black bruger, så vidt jeg lige husker, ca. 80% mere strøm end Green, dvs. 7-8W, så det er ikke meget, du sparer i strøm, men lidt har jo også ret.

Jeg har aldrig selv prøvet Black serien i en NAS, men af hvad jeg har hørt/læst, er ydelsen på RAID controlleren i Synology's xx9-serie ikke nødvendigvis så høj, at du rent faktisk får glæde af WD Caviar Black.

/Mark
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
Til top
mortensendk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2010
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 16:27
Det er meget vigtigt at du se på producentens kombitalitets liste og et andet godt råd er at vælge en disk som er beregnet til storage løsninger, har selv 2 fine hitaci med 5 års garanti og som er beregnet til 24/7 kørsel også 1 TB disk som koster meget lidt mere end de almindelige
 
Mortensen
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 18:43
Kik på listen her :http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=130&lang=enu
WD Green er ikke beregnet til en NAS - der er problemer pga LCC
Til top
Claus_4200 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 23:18
Hej
 
Hvad er det så lige at LCC betyder ?
Hilsen
Claus
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu