Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Thomaszulu
Bruger
Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 246
|
Sendt: 22-April-2011 kl. 09:04 |
jeg har også lige købt en synology nas. Jeg prøve at overføre Iron man 2 i 8gb igår tråløst fra min IMac. Det tog 7 min.
Det er jeg egentlig tilfreds med.
|
|
 |
Bananabot
Bruger
Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Point: 106
|
Sendt: 22-April-2011 kl. 10:42 |
Thomaszulu skrev:
jeg har også lige købt en synology nas. Jeg prøve at overføre Iron man 2 i 8gb igår tråløst fra min IMac. Det tog 7 min.
Det er jeg egentlig tilfreds med. |
Så må du jo overføre via netværkskabel...
|
 |
db89
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
|
Sendt: 22-April-2011 kl. 15:28 |
Hvis du helt kobler din fullrate router fra så mister du alt hvad der hedder support fra dem hvis du feks får problemer med forbindelsen.
Hvor hurtig en internetforbindelse har du? Dem der har en netgear router har som oftest en forbindelse af VDSL typen, så hvis du vælger helt at erstatte routeren fra fullrate så skal du være obs på det.
Hvis det bare er fordi du vil køre med gigabit netværk så køb en switch, de koster fra ca 200kr og opefter
|
 |
jacobhs
Junior bruger
Oprettet: 07-September-2005
Point: 43
|
Sendt: 22-April-2011 kl. 15:31 |
Jeg har en 30/2 mbit forbindelse, og ja det er en VDSL forbindelse jeg har. Jeg har også kigget på bare at købe en switch, og tror også det bliver den vej jeg vælger. Jeg tror at, i forhold til mit behov, får mere value for money ved at købe en billig switch fremfor at købe en noget dyrere router.
|
 |
2ben
Guld medlem
Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 13:44 |
Det vil sagtens kunne løse dit problem.
Mvh. Torben
|
 |
jacobhs
Junior bruger
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 18:51 |
Ifølge et par kammerater vil en switch ikke løse mit problem. De siger at hvis jeg smider en gigabit switch til min nuværende 100mbit router, så vil min nas osv stadig komme til at køre på 100mbit selvom jeg kobler den og evt min computer til gigabit switchen. De mener at routeren derved stadig er inde i billedet, og det derved ikke bliver hurtigere. Er det rigtigt?
|
 |
Hanzoy
Super bruger
Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 19:15 |
jacobhs skrev:
Ifølge et par kammerater vil en switch ikke løse mit problem. De siger at hvis jeg smider en gigabit switch til min nuværende 100mbit router, så vil min nas osv stadig komme til at køre på 100mbit selvom jeg kobler den og evt min computer til gigabit switchen. De mener at routeren derved stadig er inde i billedet, og det derved ikke bliver hurtigere. Er det rigtigt? |
Jeg har selv stået i samme situation tidligere og løste det ved at købe en gigabit switch selvom routeren kun var på 100 mbit. Så længe at begge enheder er tilsluttet til gigabit switchen kan jeg ikke se noget problem i det.
|
 |
jeps
Bruger
Oprettet: 12-Juli-2004
Point: 234
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 20:13 |
jacobhs skrev:
Ifølge et par kammerater vil en switch ikke løse mit problem. De siger at hvis jeg smider en gigabit switch til min nuværende 100mbit router, så vil min nas osv stadig komme til at køre på 100mbit selvom jeg kobler den og evt min computer til gigabit switchen. De mener at routeren derved stadig er inde i billedet, og det derved ikke bliver hurtigere. Er det rigtigt? |
Nej  Hvis du kobler router til switch PC til switch (med Gb netkort!) NAS til switch Vil kommunikation mellem NAS og PC kører med Gb. Routeren blander sig ikke i kommunikationen (dataoverførslen), når først linket(forbindelsen) er etableret. Jeg er rimelig sikker, da mit eget netværk kører sådan 
Redigeret af jeps - 24-April-2011 kl. 20:14
|
 |
2ben
Guld medlem
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 21:56 |
Du kan rolig købe en GB switch og koble alt dit udstyr dertil. Du vil ikek opleve at router bestemmer hastigheden.
Mvh. Torben
|
 |
jacobhs
Junior bruger
|
Sendt: 26-April-2011 kl. 07:08 |
Super, tak for svarene. Et sidste spørgsmål. Har jeg egentlig noget at vinde ved at smide flere penge og derved købe en router istedet for? Her tænker jeg på at købe en d-link dir-655 til ca 600kr. Får jeg egentlig noget ved at minimum fordoble udgiften i forhold til bare at købe en gigabit switch? Mit trådløse netværk vil måske lidt mere stabilt, men det vil vel næppe køre hurtigere, så ikke så meget grund til at købe en router at koble på istedet for switchen, right?
|
 |
Petey
Bruger
Oprettet: 14-December-2010
Point: 93
|
Sendt: 26-April-2011 kl. 12:22 |
jacobhs skrev:
Super, tak for svarene. Et sidste spørgsmål. Har jeg egentlig noget at vinde ved at smide flere penge og derved købe en router istedet for? Her tænker jeg på at købe en d-link dir-655 til ca 600kr. Får jeg egentlig noget ved at minimum fordoble udgiften i forhold til bare at købe en gigabit switch? Mit trådløse netværk vil måske lidt mere stabilt, men det vil vel næppe køre hurtigere, så ikke så meget grund til at købe en router at koble på istedet for switchen, right? |
Kort og godt nej. :) Den eneste fordel er at du får en boks mindre og lidt færre ledninger på skrivebordet. Men hvis du ofrer en tusse på feks en netgear wndr3700 router med 1gbit på portene, så får du også mulighed for 5ghz på antennen og dermed de teoretiske 300mbit på det trådløse netværk. Jeg har selv denne router og med den seneste firmware fra februar er den faktisk blevet temmelig artig. Jeg har dog minus erfaring med det trådløse netværk på den, da jeg foretrækker, at alt er kablet hos mig. :) Forøvrigt er der folk, der har fundet ud af hvordan man smider flere watt i antennen på denne router, så signalet bliver kraftigere. Det kræver svjh en open-wrt firmware eller lignende i routeren. Men det kan være, at din netgear også har mulighed for dette, og dermed er der måske mere stabilitet at hente på dit trådløse netværk. Indtil da vil en 1gbit switch være en økonomisk fornuftig beslutning.
|
 |
2ben
Guld medlem
|
Sendt: 26-April-2011 kl. 17:52 |
Helt sikkert - køb en gbit switch - så spiller det.
Mvh. Torben
|
 |