|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() Sendt: 01-September-2008 kl. 21:38 |
Har købt mig en Squeezebox Duet som snart de fleste i dette forum samt en Synology 107+ NAS hvor jeg har installeret Squeezesoft v. 7.1 Mit problem er at jeg er SÅ træt af de langsomme søge tider når man skal Browse sig gennem ens musik-samling - søge tiden er simpelthen alt for lang, man tror den er gået kold ogikk virker hvis man ikk ved bedre. Og hertænker jeg på, f.eks når jeg skal finde min musik og som jeg gør gennem "Genre", der er søge tiden oppe på 11½ sek fra jeg siger jeg vil høre "Geren Pop", til jeg får vist de alle de Albums som ligger under "Pop". Jeg har 2GB Pop liggende somer fordelt over 52 Albums, men det er ikk ALLE som er "hele Albums". Problemet er der selvfølgelig også med andre "Genre" som indeholder lige så med musik eller mere........ ER der noget som ville kunne gøre søge tiderne kortere, er godt klar over at det jo nok er 107+ erens "RAM" som er flaskehalsen men ville man kunne på nogen måde gøre tiden mindre. Tænker her på en HDD med større "Buffer", min har max 16 hvis ikk kun 8Mb......... Hvad gør i og hvad siger tålmodighed?? |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Det er ikke disken der flaskehals, men derimod CPU og RAM. Jeg kører Squeezecenter (SC) fra vores laptop indtil videre. Vidste godt at SC efterhånden er blevet en tung applikation. Jeg håber på at der kommer nogle fornuftige NAS' baseret på Intels nye Atom processor eller tilsvarende fra Via. Altså noget mere CPU-kraft, samt modeller der kan RAM-opgraderes. Det er et gammelt ønske fra Synology-brugerne. Prøv at lægge SC på en "rigtig" PC og mærk forskellen. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Web-interfacet til SqueezeCenter er meget langsomt, når det afvikles fra en NAS (jeg tror det gælder de fleste modeller på markedet) og som skrevet ovenfor er det NAS'ens cpu og ram som er flaskehals og ikke den installerede harddisk.
Hvis du har mod på en større operation, kan du forsøge at lægge SqueezeCenter/SSODS over på en usb-flash-disk - der er beskrivelser af teknikken på Synology's web-forum - men det er lidt langhåret, så hvis du er novice udi linux, vil jeg ikke anbefale det. Ellers vil jeg anbefale dig at benytte controlleren - den lider ikke af de samme hastighedsproblemer som web-interfacet - sidstnævnte benytter jeg kun til special-opgaver og sjældent til kontrol af musikken! /Tommy |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Performance på web interfacet skulle være blevet forbedret i 7.2 - har dog ikke haft tid til at installere den endnu. PS en anden mulighed er at skifte Skin fra Default til Classic - eller nogle af de andre. Redigeret af kim.t - 02-September-2008 kl. 08:26 |
|
![]() |
|
![]() |
|
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
takker alle sammen. Ja jeg har prøvet at køre Squeezesoft fra en alm computer og der virker det bare! Men det koster også lidt i strøm at ha' sådan en Desktop stående tændt. Har også tænkt på modellen med en lidt ældre bærbar da de jo ikk bruger nær så meget strøm. Nej Linux aner jeg INTET om så der kan jeg ikk hente noget - DESVÆRRE! Kører faktisk med med v. 7.2 nu og det er de tider på jeg har beskrevet - desværre. Men jeg kunne jo selvfølgelig prøve med det med de Skin, skifte fra Default til Classic. ALT tæller synes jeg........ |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Du kan jo prøve at se om der kommer et svar her : Redigeret af kim.t - 02-September-2008 kl. 10:47 |
|
![]() |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Nu har vi ingen stationær PC mere, så det kører faktisk på vores primære bærebare, som alligevel står tændt/standby det meste af dagen (hibernate om natten). Det har også den fordel at det er meget nemt/hurtigt at arbejde med ens musikfiler (musikken ligger på en ekstern USB harddisk). På sådan en maskine mærker man iøvrigt ikke at SC er kørende i baggrunden. Ulempen for os er at vi lige skal tænde for den om morgenen før vi kan bruge SC (Squeezenetwork kører), men det er altså fordi vi om natten sætter den i hibernate eller slukker. Fordelen er at du udnytter en maskine der alligevel står tændt istedet for at have endnu en maskine kørende. |
|
![]() |
|
hpdahl ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
Ulempen for os er at vi lige skal tænde for den om morgenen før vi kan bruge SC (Squeezenetwork kører), men det er altså fordi vi om natten sætter den i hibernate eller slukker. Hvis den sættes til Hibernate og Wake on lan, kan computeren startes fra controlleren! Det tager i mit tilfælde 20 - 30 sekunder inden den spiller.
|
|
MVH
HPDahl |
|
![]() |
|
![]() |
Desværre, det er en laptop som kører på WLAN |
|
![]() |
|
![]() |
Dette gav desværre ingen forbedring og har også hentet den helt nye version af SC 7.2 og det gi'er absolute heller ingen ting. Forstår simpelthen hvorfor de skal gøre det SÅ tungt at arbejde med og hvorfor det egentlig behøver at være så omstændigt med alle de ting som man kan indstille - halvdelen af dem har man slet ikk brug for - iTunes har måske halvdelen af de funktioner og det er en afsuper afspiller! Hvilken betydning har denne funktion; Indstillinger>Avanceret>Ydelse>Serverprioritet?? Man kan stille den til f.eks "-16 høj", men har det nogen effekt når SC er installeret på en NAS?? Jeg synes ikk jeg kan mærke noget forandring?? |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Default webinterfacet er noget tungere end de andre muligheder. Prøv f.eks
http://slimserver:9000/Classic/ Eller http://slimserver:9000/EN/ Det sidste er rent tekst og bliver nok ikke meget hurtigere. EDIT: Gør selvfølgelig ingen forskel på Duet'en.... Redigeret af NikolajC - 05-September-2008 kl. 07:43 |
|
![]() |
|
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
"Serverprioritet" bestemmer hvordan Squeezecenter processen bliver skeduleret relativt til alle andre processer. Følgelig har det først rigtigt en betydning hvis der kører mange andre processer som også gerne vil bruge cpu'en.
Det bliver nok ikke en Ferrari, men jeg vil tro det vil hjælpe at smide mere RAM i hvis man kan. Alternativt kan du deaktivere alle de plugins du ikke bruger. Det vil frigive noget RAM, og særlig 3. parts plugins kan være lidt nogle RAM slugere. Du kunne også overveje at fx. tagge med flere pop-genre således at hver enkelt bliver mindre. Ex. i stedet for pop, brug; popai, popir, poprå. Det vil helst sikkert hjælpe meget. En anden ting som måske kan hjælpe er at sørge for at din filstruktur er såldes at der ikke ligger alt for mange filer/mapper i den samme mappe. B. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |