Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
|
Sendt: 05-September-2008 kl. 10:02 |
bhaagensen skrev:
Alternativt kan du deaktivere alle de plugins du ikke bruger. Det vil frigive noget RAM, og særlig 3. parts plugins kan være lidt nogle RAM slugere. |
God pointe, jeg havde selv hel med at nedbringe RAM forbruget fra ca. 120Mb til omkring 70-80Mb på min XP maskine, ved deaktivere nogle af alle de plugins SC er født med. Ikke at det betyder så meget på min maskine med 2Gb RAM, men på en NAS med 128Mb skal det nok gøre en forskel.
Fortæl om dine erfaringe hvis du prøver det.
|
 |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
|
Sendt: 06-September-2008 kl. 08:50 |
Letten skrev:
bhaagensen skrev:
Alternativt kan du deaktivere alle de plugins du ikke bruger. Det vil frigive noget RAM, og særlig 3. parts plugins kan være lidt nogle RAM slugere. |
God pointe, jeg havde selv hel med at nedbringe RAM forbruget fra ca. 120Mb til omkring 70-80Mb på min XP maskine, ved deaktivere nogle af alle de plugins SC er født med. Ikke at det betyder så meget på min maskine med 2Gb RAM, men på en NAS med 128Mb skal det nok gøre en forskel.
Fortæl om dine erfaringe hvis du prøver det.
|
Okay, nu harjeg prøvet at deativere så mange "plugins" som muligt, det vil sige næsten alle sammen. Og så prøver at bruge det bruger-flade som hedder "Let" som bare tekst.
Men hvordan fungere det med "Mine radiostationer"........hvor finder man dem henne for får tilføjet dem så man ikk behøver at bruge "Radiotime".
|
 |
extreme12
Super bruger
Oprettet: 17-Februar-2006
Point: 354
|
Sendt: 16-September-2008 kl. 20:15 |
Hvis I har problemer med at bladre i musikken på controlleren, så prøv at køre nedenstående på Slimserver databasen i mySQL databasen. Det har sat hastigheden på min controller MEGET op. Det tager ikke lang tid at bladre mellem de enkelte albums mere nu.
UPDATE SLIMSERVER.TRACKS T SET
T.COVER=REPLACE(CONCAT(SUBSTRING(SUBSTRING(T.URL,1 ,
LENGTH(T.URL)-LOCATE('/',REVERSE(T.URL))+1),LENGTH('File: //')+1),'Folder.jpg'),'%20','
')
WHERE T.ALBUM IS NOT NULL AND T.COVER IS NULL
For at komme ind i mySQL databasen benyttes følgende "guide":
Find the my.tt file in your SC installation and comment out the 'bind-address' line. It should then look like:
#bind-address = [% bindAddress %]
This opens up SC's MySQL to connections from other than 127.0.0.1.
Restart your server and you should now get access to MySQL on port 9092 from remote machines.
|
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
|
 |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
|
Sendt: 18-September-2008 kl. 12:37 |
extreme12 skrev:
Hvis I har problemer med at bladre i musikken på controlleren, så prøv at køre nedenstående på Slimserver databasen i mySQL databasen. Det har sat hastigheden på min controller MEGET op. Det tager ikke lang tid at bladre mellem de enkelte albums mere nu.
UPDATE SLIMSERVER.TRACKS T SET T.COVER=REPLACE(CONCAT(SUBSTRING(SUBSTRING(T.URL,1 , LENGTH(T.URL)-LOCATE('/',REVERSE(T.URL))+1),LENGTH('File: //')+1),'Folder.jpg'),'%20',' ') WHERE T.ALBUM IS NOT NULL AND T.COVER IS NULL
For at komme ind i mySQL databasen benyttes følgende "guide":
Find the my.tt file in your SC installation and comment out the 'bind-address' line. It should then look like:
#bind-address = [% bindAddress %]
This opens up SC's MySQL to connections from other than 127.0.0.1.
Restart your server and you should now get access to MySQL on port 9092 from remote machines.
|
ja okay, nu var det godt nok søgetiden på "Genre" når man skulle få vist hvilke albums der lå herunder - men det andet ser da også spændende ud, det kanjo kun blive bedre!
Men hvordan og hvor præcis siger man skal gøre dette; UPDATE SLIMSERVER.TRACKS T SET T.COVER=REPLACE(CONCAT(SUBSTRING(SUBSTRING(T.URL,1 , LENGTH(T.URL)-LOCATE('/',REVERSE(T.URL))+1),LENGTH('File: //')+1),'Folder.jpg'),'%20',' ') WHERE T.ALBUM IS NOT NULL AND T.COVER IS NULL
skal dette kopieres ind et sted?
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 19-September-2008 kl. 23:33 |
Jeg tror kun man skal gøre ovenstående, hvis man er lidt fortrolig med MySQL og måske kan finde ud af at lave lidt backup først - det er vist ikke et helt stuerent trick - kunne godt forestille mig at der er lidt risiko forbundet med det.
/Tommy
|
 |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
|
Sendt: 21-September-2008 kl. 07:42 |
tipsen skrev:
Jeg tror kun man skal gøre ovenstående, hvis man er lidt fortrolig med MySQL og måske kan finde ud af at lave lidt backup først - det er vist ikke et helt stuerent trick - kunne godt forestille mig at der er lidt risiko forbundet med det. /Tommy |
ja det kan godt være det hurtigt bliver lidt langhåret.......men den måde han skriver det på ser det bare ikk ud af meget. Kan bare ikk lige kringle den helt.......
Men nu hvor jeg er blevet lidt træt af at bruge Squeezebox Duet sammen med NAS/Squeezecenter og tæt på at sælge det igen fandt jeg ud af at bruge MP3Tunes Musik Locker. Det fungere faktisk rimlig godt OG hurtigt! Tænk at det kører hurtigere over nettet end det at ha' tilsluttet en NAS og så især når ens NAS samtidig også har andre opgaver så er søgetiderne rigtig dårlige.
Selvfølgelig er det MEGET nemmere at komme til ens musik via en NAS og redigere uploade osv i for hold tilMP3tunes men når det én gang er gjort så spiller det - man kan bare ikke Browse via "Genre" og det er lidt noget pis, synes det er en fed måde at søge efter min musik og hvad jeg vil høre.
"KRIS" fra dette forum snakkede også engang omat han ville uploade AL sin musik til MP3Tunes men har aldrig hørt fra ham siden, han er somsunket i jorden og høre ALDRIG noget fra ham mere- måske en dame er kommet i vjen. :-)
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 21-September-2008 kl. 11:19 |
Hvorfor er du træt af dit setup med Duet og NAS'en - jeg er superglad for mit og synes det kører rigtigt fint - eneste hage er webinterfacet som er langsomt, men det var jeg forberedt på og havde ingen forventninger til.
/Tommy
|
 |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
|
Sendt: 21-September-2008 kl. 19:45 |
tipsen skrev:
Hvorfor er du træt af dit setup med Duet og NAS'en - jeg er superglad for mit og synes det kører rigtigt fint - eneste hage er webinterfacet som er langsomt, men det var jeg forberedt på og havde ingen forventninger til. /Tommy |
Som du selv nævner, så er Webinterfacet langsomt - rigtig langsomt nogle gange og det ødelægger alt for meget af glæden og forventningen til produktet. Det ER smart med en Duet og en NAS men at der går mere end 10 sek når man Browser "Genre" til der vises de forskellige Kunstnere er alt for ringe og folk tror det er gået i stykker eller i baglås.
HVORFOR er det lavet så tungt og i mine øjne næste alt for ringe et produkt!? Hvorfor ikke lave noget SMB (eller hvad det mu hedder) eller Upnp hvor Duet'n bare får vist hvor al ens musik ligger. Det er masse af programmer hvor man kan redigere og lave om på ens musik-filers ID så det kan komme til at passe ind i det system som nu selv synes bedst om.
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 21-September-2008 kl. 22:06 |
En anden måde at web-interfacet til at køre hurtigere er at slå visning af coverart ud for hvert nummer fra. Så bliver det bare vist oppe for oven og dermed kun 1 gang. Det gør default interfacet noget hurtigere.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 21-September-2008 kl. 23:44 |
Benytter Controlleren sig af web-interface når man navigerer med den - jeg har en SB3 og jeg synes det går temmelig hurtigt når jeg browser med almindelig fjernbetjening i musik-samlingen - boksen reagerer hurtigt når jeg trykker og dét vil jeg da også have en forventning om at det er tilfældet med en Duet!?
/Tommy
|
 |
kim.t
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
|
Sendt: 22-September-2008 kl. 08:34 |
tipsen skrev:
Benytter Controlleren sig af web-interface når man navigerer med den - /Tommy |
Nej. Kommunikationen til controlleren er optimeret - den kører i noget der hedder JIVE.
Udviklingen af SoftSqueeze er ved at være være færdig. Dvs man kan kører den fra sin PC'er (emmulere Controlleren) og det betyder også at hastigheden slukke være bedre.
|
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 22-September-2008 kl. 11:05 |
Så forstår jeg bare ikke helt kommentaren om at det er langsomt og ubrugeligt - hvis controlleren agerer lige så hurtigt som den gamle fjernbetjening er det da lige så hurtigt som alt muligt andet udstyr!?
Hvordan agerer controlleren mht. cover-art - caches det eller skal den hele tiden opdatere dette fra nas'en?
/Tommy
|
 |