Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
extreme12
Super bruger
Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
|
Sendt: 22-September-2008 kl. 22:14 |
Stay_Bamboocha skrev:
extreme12 skrev:
Hvis I har problemer med at bladre i musikken på controlleren, så prøv at køre nedenstående på Slimserver databasen i mySQL databasen. Det har sat hastigheden på min controller MEGET op. Det tager ikke lang tid at bladre mellem de enkelte albums mere nu.
UPDATE SLIMSERVER.TRACKS T SET T.COVER=REPLACE(CONCAT(SUBSTRING(SUBSTRING(T.URL,1 , LENGTH(T.URL)-LOCATE('/',REVERSE(T.URL))+1),LENGTH('File: //')+1),'Folder.jpg'),'%20',' ') WHERE T.ALBUM IS NOT NULL AND T.COVER IS NULL
For at komme ind i mySQL databasen benyttes følgende "guide":
Find the my.tt file in your SC installation and comment out the 'bind-address' line. It should then look like:
#bind-address = [% bindAddress %]
This opens up SC's MySQL to connections from other than 127.0.0.1.
Restart your server and you should now get access to MySQL on port 9092 from remote machines.
|
ja okay, nu var det godt nok søgetiden på "Genre" når man skulle få vist hvilke albums der lå herunder - men det andet ser da også spændende ud, det kanjo kun blive bedre!
Men hvordan og hvor præcis siger man skal gøre dette; UPDATE SLIMSERVER.TRACKS T SET T.COVER=REPLACE(CONCAT(SUBSTRING(SUBSTRING(T.URL,1 , LENGTH(T.URL)-LOCATE('/',REVERSE(T.URL))+1),LENGTH('File: //')+1),'Folder.jpg'),'%20',' ') WHERE T.ALBUM IS NOT NULL AND T.COVER IS NULL
skal dette kopieres ind et sted? |
Først skal du sørge for, at du har adgang til mySQL databasen. Såfremt squeezecenter ligger på din Windows PC så er der allerede direkte adgang, da der i så fald er tale om localhost. Hvis du har Squeezecenter liggende på fx en NAS som jeg har, så skal du benytte den "Guide" jeg kopiere ind, altså hvor du udkommentere nedenstående linien i filen my.tt bind-address = [% bindAddress %] Herefter genstarter du Squeezecenter. Derefter skal du logge ind med et mySQL program, hvor du kan indsætte ovenstående .sql statement. Du logger ind ved at benytte din server adresse som host, slimserver som brugernavn, password blankt og via port 9092. Derefter køre du .sql statement - dette tager et par sekunder. Jeg har ligeledes "downsized" samtlige mine albums covers til 200x200 pixels. Dette kombineret med ovenstående mySQL "hack" har virkelig givet et boost. Nu har jeg ingen problemer med min fjernbetjening mere, når jeg vælger er album tager det max 1 sekund. Det samme gør sig gældende under genre.
|
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
|
 |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 956
|
Sendt: 22-September-2008 kl. 22:16 |
tipsen skrev:
Benytter Controlleren sig af web-interface når man navigerer med den - jeg har en SB3 og jeg synes det går temmelig hurtigt når jeg browser med almindelig fjernbetjening i musik-samlingen - boksen reagerer hurtigt når jeg trykker og dét vil jeg da også have en forventning om at det er tilfældet med en Duet!? /Tommy |
Jeg ved ikk helt hvordan det fungere og hvem snakker med hvem på hvilken måde? Er ikk så stærk i alt de tekniske og software-halløj. Ved bare at når bruger min NAS/Synology og skal Browse Genre så går der 10-11 sek FØR der sker noget og valgte Kunstnere kommer op. DET er belastende!!
|
 |
bhaagensen
Bruger
Oprettet: 20-Maj-2008
Point: 134
|
Sendt: 22-September-2008 kl. 23:14 |
Hej,
jeg vil tilslutte mig tipsen og sige at mysql tweaket skal man kun prøve hvis man er fortrolig med SC's database skema (i hvis tilfælde man nok også er fortrolig med mysql). Evt. tage en backup af cache-mappen inden man går igang, ellers er det nok ikke værre end at man kan starte forfra med opsætningen.
Derudover ser det ud til at tweaket består i at indsætte et hardkodet cover-navn, "Folder.jpg" i databasen. Hvis ens cover så heder noget andet, eller er indlejret i taggene, så vil jeg tro at man får problemer. Dessuden bliver det sagt at det hjælper at resize til 200x200px. Det må i givet fald have sammenhæng med tweaket, fordi *alle* cover som bliver vist på Controlleren bliver resizet/resamplet til faste specs. under skanning; følgelig vil det normalt ikke have nogen effekt. Men jeg kender ikke SC's database skema, så jeg udelukker da ikke at det virker bedre end jeg umiddelbart tror.
Til sidst lidt mere konstruktivt. Stay_Bamboocha, er det rigtigt forstået at det *primære* problem er visning efter genre? Hvis ja, så tror jeg ikke tweaket vil have nogen effekt, da kunstnerlisten ikke indeholder noget artwork. Ca. hvor mange forskellige kunstnere får du op når du browser i genre (og det tager ca. 10 sek. før noget vises). Det burde være en god sjat, ellers er der noget galt.
(Vi kan vende tilbage til webinterfacet etc. senere)
vh Bjørn
|
 |
bhaagensen
Bruger
|
Sendt: 22-September-2008 kl. 23:24 |
Lige et par ting mere. Hvis du ikke har gjort det, så gå til Indstillinger - Avanceret - Ydelse, og deaktiver statistik for musikbibliotek.
Kan du sige lidt mere om din opsætning. Bruger du iTunes, hvilke version software på Controlleren (Indstillinger-Avanceret-Om), hvilken version af SqueezeCenter, hvor stort er dit musik bibliotek? etc
Redigeret af bhaagensen - 22-September-2008 kl. 23:25
|
 |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
|
Sendt: 24-September-2008 kl. 08:22 |
gi mig lige 2 dage, lige pt ser det rigtig godt ud efter jeg har installeret den nye FW til Synology'en og den SC-pakke som høre med. Og lige pt kører det rigtig godt, hardog også slået Brugerflade>Titelformat fra/blankt.
Ved ikk om det har noget at sige eller hvad det HAR at sige hvis det er slå til.
|
 |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
|
Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 19:22 |
Hvordan læser SC egentlig "Kunstner navn"- eller hvor? I iTunes og andre afspillere kan man både tilføje "Kunstnernavn" ved Artist og Album-Artis.
Tænkte bare nu hvor jeg klager lidt og hastigheden på Synology/NAS & SC, så sløver det måske lidt at den båder skal læse "Kunstner-navn" og "Album-Kunstner" - og hvad er mest rigtigt hvis det f.eks eret album med Kim Larsen??
|
 |
bhaagensen
Bruger
|
Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 20:48 |
Stay_Bamboocha skrev:
Hvordan læser SC egentlig "Kunstner navn"- eller hvor? I iTunes og andre afspillere kan man både tilføje "Kunstnernavn" ved Artist og Album-Artis.
Tænkte bare nu hvor jeg klager lidt og hastigheden på Synology/NAS & SC, så sløver det måske lidt at den båder skal læse "Kunstner-navn" og "Album-Kunstner" - og hvad er mest rigtigt hvis det f.eks eret album med Kim Larsen?? |
SC læser disse data fra taggene i filerne. Hvis dine filer ikke er tagget kan det også være at de er udledt af stien hvor filerne ligger. I dit eksempel vil jeg sige at Kim Larsen er albumkunstner. Jeg ved dog ikke om det kan være en ide at tweake disse for at få bedre ydelse.
|
 |
jijodk
Bruger
Oprettet: 20-Marts-2006
Point: 65
|
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 11:53 |
hpdahl skrev:
Ulempen for os er at vi lige skal tænde for den om morgenen før vi kan bruge SC (Squeezenetwork kører), men det er altså fordi vi om natten sætter den i hibernate eller slukker.
Hvis den sættes til Hibernate og Wake on lan, kan computeren startes fra controlleren! Det tager i mit tilfælde 20 - 30 sekunder inden den spiller.
|
Hej - hvorledes sætter du den op til at gå ud af hypernate når du taster på controlleren?
|
Philips 47PFL9732
|
 |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
|
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 14:27 |
Min Synology kan SLET ikke Hibernate, heller ikk med den nyeste FW - skod!!!!
|
 |
Perls
Bruger
Oprettet: 31-Juli-2007
Point: 249
|
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 17:41 |
min hibernater helt fint med seneste FW.
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 00:27 |
Stay_Bamboocha skrev:
Min Synology kan SLET ikke Hibernate, heller ikk med den nyeste FW - skod!!!! |
Hvilke services har kørende på boksen?
|
 |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 10:53 |
tipsen skrev:
Stay_Bamboocha skrev:
Min Synology kan SLET ikke Hibernate, heller ikk med den nyeste FW - skod!!!! | Hvilke services har kørende på boksen? |
tænker du på om jeg har "photostation", "downloadstation" og f.eks Squeezesoft kørende?? Ja men KUN Squeezesoft.......har NEMLIG stået alle de andre tjenster fra får at få Hibernate til at virke.
Men min S.M.A.R.T siger også at jeg skal skifte min HDD som ellers er HELT ny! Den kommer dog ikke op med hvad der er galt men blot at den ikke gennemfører testen - og hvis jeg trykker på S.M.A:R.T-oplysninger, skriver den "ok" ved alt under "status". Virker mærkeligt - min HDD er en SAMSUNG HD753LJ 750GB.
|
 |