recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology NAS Sync med Google Photos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology NAS Sync med Google Photos

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology NAS Sync med Google Photos
    Sendt: 06-December-2021 kl. 18:24
Hej alle

Indtil for nyligt, kunne man mappe Google Photo som en mappe inde i Google Drive.
Jeg har så haft min NAS til at lave sync af min Google Drive, og dermed også alle mine billeder på Google Photo.
Denne mulighed har Google desvære lukket nu, så i øjeblikket har jeg ikke nogen sync af mine billeder mellem Google Photo og min NAS.

Nogen der kender til en mulighed for at kunne synkronisere billeder mellem en Synology Diskstation og Google Photo?
Mvh Jesper
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 19:11
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Hejsa

Den har jeg kigget på.
Det kan ikke køre på en NAS, men kun på en Windows maskine.Ouch
Mvh Jesper
Til top
uscallesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uscallesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 13:32
Du kan bruge Google Takeout - Den kan gemme direkte til en mappe på Google Drive - og denne kan du sync'e til NAS'en med Synology Cloud Sync. Har selv brugt det - det virker glimrende hvis du ønsker at tage en lokal backup af dine billeder. Det er IKKE pisse godt hvis du vil bladre i de billeder du sync'er da Takeout eksporterer dem som GB størrelses Zip filer :)
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 14:12
Google Takeout henter jo blot det man ønsker, altså download, dvs. fra Google til hvor man ønsker.
Der er ikke nogen form for synkronisering.
Ja jeg kan hente alle mine billeder, og opbevare dem på google drive, og lade min NAS lave synkronisering på denne, men det er ikke synkronesering mellem NAS og Google Drive jeg ønsker, men synkronesering mellem NAS og Google Photo.
Eneste løsning jeg pt. kan komme på, er at lade min windows PC lave synkronesering mellem min NAS og Google Photo via Googles Drive App til windows, så længe den stadigvæk kan det.
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu