|
Synology NAS valg? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Er der nogen der kender noget til tallene. Det handler vel om hvor hurtigt den kan læse og levere data. DS212+ er lidt hurtigere end 411 så vidt jeg kan se, men omvendt hvis du har presset den hårdt og stadig ikke kommet i nærheden af problemer så skulle 411 vel sagtens kunne gøre jobbet??
|
||
![]() |
||
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
|
Min første nas var en ds109j og den kunne streame en blueray film ad gangen, men her snakker vi også en 266Mhz cpu og 32mb ram.
Grunden til jeg skiftede var at den ikke kunne trække squeezeserver, jeg havde kigget på ds212 som har næsten samme spec som 411, men der var kun 300kr op til ds212+, og da jeg en gang havde kigget for meget på prisen, valgte jeg at tage + modellen. Jeg har i øjeblikket kun en harddisk i så uploader med 55mb i snit og downloader med 85mb i snit. Men du kan vende regnestykket om. Hvad hastighed har du brug for når de streamer? Hvis din blueray fylder 50gb og tager 2 timer, skal du bruge at kunne streame 25gb i timen. Det er en hastighed på ca 7mb pr sekund( dette er kun teoretisk) |
||
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
||
![]() |
||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
|
Ja det kan jeg godt se fornuften i, så er det sidste spørgsmål bare, hvor meget stikker de teoretiske ca 7mb pr. sek. af i praksis? De afhænger jo af det øjebliklige materiale, så det svinger formodentlig en del?
|
||
![]() |
||
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
|
Med den gamle nas kørte jeg kun 100mbit netværk og der var begrænsningen 10mb i download og der var ikke et eneste udfald når vi så film
|
||
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
||
![]() |
||
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
|
en blu-ray kræver jo kun 4-5 mb/sek så selv 100 mbit er nok til 2 blu-ray's
|
||
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
||
![]() |
||
Pittens ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
|
Hop på en 411, jeg har den selv og bruger den til samme formål med 2 mediacentre i huset. Der er ingen problemer, du vil aldring kunne tvinge den i knæ ved streaming.
Den har Gbit lan interface, så smider du tingene igennem en gigabit switch/router, så er der rigeligt med hul igennem, især når mediecentrene kun kører 100mbit, så NASen vil ikke blive flaskehalsen. Grunden til at jeg anbefaler 411 er den gode pris og udvidelsesmulighederne, du vil blive træt af en 2 bays på sigt og en evt. hurtigere processor vil du ikke mærke noget til. Held og lykke.
|
||
![]() |
||
|
Det lyder rigtigt godt! Tak for info ![]() |
||
![]() |
||
HepHey ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
|
Hej kigger efter en NAS sever med samme krav ca. er det Synology Disk Station DS411 slim i snakker om som kan fåes til knap 2000 kr ? eller er det DS 411 til 3000 ?
|
||
![]() |
||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
|
Hej...
Der er lige kommet en ny model DS412+, men den er dyr... Jeg har set den over Kr. 5000,-
Kan man ikke lige så godt købe en 712+ til omkring Kr. 3200,- og er har den ikke nødagtig de samme muligheder og hastighed som 411 e.l.
|
||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
||
![]() |
||
HepHey ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
|
Hej så vidt jeg ved er 712+ har vist plads til 2 diske og der efter skal man vist købe sådan nogle moduler for at få flere diske.
Ved ikke lige hvad de moduler koster men tror det er derfor den er billigere
|
||
![]() |
||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
|
Hmmm - nogen der kan be- eller afkræfte dette?
Og husk spørgsmålet ovenfor også mht. 411 også...
![]() |
||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
||
![]() |
||
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
|
DS712+ har de samme muligheder som 411 ja, faktisk lidt flere bl.a. to netværks stik bag på. Du kan koble en Synology DX510 til DS712+ så du samlet set har mulighed for 7 harddiske, er en udvidelses boks som tilsluttes til esata stikket bag på DS712+. Mht. til hastighed kan du tjekke http://www.synology.com/products/performance.php?lang=dan#tabs-2 vælg 4 bås NAS-server for at se hastighederne for DS411'eren.
Redigeret af Hanzoy - 31-Marts-2012 kl. 18:28 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |