|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
![]() |
se evt her på synologys forum
Der er åbenbart nogle problemer de liiige skal have løst først
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
min nye ds1010+ med 5 2tb raid diske kommer ihvertfald snart
![]() |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
![]() |
|
|
![]() |
|
2ben ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
![]() |
DS410 burde også være mere end ok til alm. brug. Den kan sagtens streame HD og musik.
Mvh. Torben
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
så er min ds1010+ ved at blive konfigureret, købte 5 af disse http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=610 harddiske og puttede i, jeg er meget spændt på hvordan den performer i forhold til min gamle ds409+ som jeg har haft både eads og ears diske i.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
kfcofir ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 635 |
![]() |
|
|
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
|
|
![]() |
|
![]() |
kfcofir: hvilken diskstyring har du valgt? jeg kom til at sætte den til standard.. ville vel egentligt have sat den til raid6 men kunne ikke stoppe konfigurationen, så nu er den nød til at køre færdig.
jeg bilder mig ind at standard må yde samme beskyttelse som raid6 da jeg mener begge ender op på ca. 7,5tb.. men lytter gerne efter klogere hoveder
her er deres tekst fra hjælpemenuen (uddrag)
Standard*: optimerer diskenhedens størrelse, når du kombinerer harddiske i forskellige størrelser. Hvis diskenheden er sammensat af to eller flere harddiske, beskyttes dataintegriteten, når en af harddiskene fejler.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
Du har ikke samme beskyttelse med stadard og RAID 6 (5+spare).. Her vil du kunne klare at 2 diske står af men i standard må max 1 disk står af..
Jeg kører selv standard på min 1010+ og den sikkerhed den yder finder jeg fuld tilstrækkelig. Sansynligheden for at boksen bryder sammen er sikkert væsentlig større end at 2 diske bryder ned på samme tid.. (diske med forskellige produktions dato).
At kører RAID er derimod IKKE noget med backup at gøre og du bør derfor stadig har en backup af vigtigte filer..(private billeder mv..)
/Per
|
|
![]() |
|
kfcofir ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 635 |
![]() |
Jeg har valgt RAID 5 (med databeskyttelse) og har 5 stks 1500GB seagate's i den.. fik 5.36TB ud af det..
|
|
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
|
|
![]() |
|
Cami ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-December-2009 Status: Offline Point: 166 |
![]() |
Ved ikke om det er blevet nævnt, men det ser ud til at de har droppet 410+ og kaldt den 411+ istedet... Betyder det mon så at den ikke kommer før næste år? Syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget på danske sider udover at http://www.shopitonline.dk/PartDetail.aspx?q=p:3462830 ikke har den på lager :)
|
|
Mvh. Allan
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Kan være de bare vil "overhale" Qnaps TS-410 - alle ved jo at højere modelnumre er ensbetydende med bedre og hurtigere produkter! ;-)
|
|
![]() |
|
![]() |
Mon ikke den først kommer i 2011. Er nu glad for min ds410 (uden plus), den kører uden problemer.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |