recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology på Cebit - nye NAS-modeller på vej?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology på Cebit - nye NAS-modeller på vej?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Springer_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Skive, Denmark
Status: Offline
Point: 235
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 21:46
se evt her på synologys forum
Der er åbenbart nogle problemer de liiige skal have løst først
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 22:39
min nye ds1010+ med 5 2tb raid diske kommer ihvertfald snart Big smile
Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

min nye ds1010+ med 5 2tb raid diske kommer ihvertfald snart Big smile
Uhh, den ville jeg godt have fingre i, men havde ikke lige økonomien, så jeg nøjedes med en ds410 med 4 1½ TB diske
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 08:51
DS410 burde også være mere end ok til alm. brug. Den kan sagtens streame HD og musik.

Mvh. Torben
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 15:30
så er min ds1010+ ved at blive konfigureret, købte 5 af disse http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=610 harddiske og puttede i, jeg er meget spændt på hvordan den performer i forhold til min gamle ds409+ som jeg har haft både eads og ears diske i.
Mvh

René
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Point: 635
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 19:50

så er min ds1010+ ved at blive konfigureret, købte 5 af disse http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=610 harddiske og puttede i, jeg er meget spændt på hvordan den performer i forhold til min gamle ds409+ som jeg har haft både eads og ears diske i.
Synes selv den er en " gave " for pungen ;) og nøj den er hurtige.. og alr virker bare så nemt med den.. steamer nu fint bluray over 30m kable uden hak til tvix'en.. uden det store problem for den.. kan kun sig GLÆD DIG ;)
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 20:13
kfcofir: hvilken diskstyring har du valgt? jeg kom til at sætte den til standard.. ville vel egentligt have sat den til raid6 men kunne ikke stoppe konfigurationen, så nu er den nød til at køre færdig.

jeg bilder mig ind at standard må yde samme beskyttelse som raid6 da jeg mener begge ender op på ca. 7,5tb.. men lytter gerne efter klogere hoveder

her er deres tekst fra hjælpemenuen (uddrag)

Standard*: optimerer diskenhedens størrelse, når du kombinerer harddiske i forskellige størrelser. Hvis diskenheden er sammensat af to eller flere harddiske, beskyttes dataintegriteten, når en af harddiskene fejler.

1. RAID 5*: Kombinerer mindst 3 harddiske til at bygge en diskenhed og striper både data og paritetsoplysninger på tværs af diskene. Hvis en af de sammensatte diske fejler, kan systemet genopbygges ved hjælp af paritetsoplysningerne på de andre diske, så dataintegritet beskyttes. Tilgængelig diskenhedskapacitet er lig med:
    (kapaciteten af den mindste harddisk) X (antal harddiske - 1).
  2. RAID 5+Spare*: Kombinerer mindst 4 harddiske til bygningen af en diskenhed. Den bruger 1 disk som 'hot spare disk' og den anden til at oprette en RAID 5-diskenhed. Når en af diskene i RAID 5-diskenheden fejler, vil 'hot spare disk'en automatisk bliver tilføjet til RAID 5-diskenheden for at sikre dataintegritet. Tilgængelig diskenhedskapacitet er lig med:
    (kapaciteten af den mindste harddisk) X (antal harddiske - 2).
  3. RAID 6*: Kombinerer mindst 4 harddiske til at bygge en diskenhed og striper både data og paritetsoplysninger på tværs af diskene. Hvis en eller to af de sammensatte diske fejler, kan systemet genopbygges ved hjælp af paritetsoplysningerne på de andre diske, så dataintegritet beskyttes. Tilgængelig diskenhedskapacitet er lig med:

Mvh

René
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 21:38

kfcofir: hvilken diskstyring har du valgt? jeg kom til at sætte den til standard.. ville vel egentligt have sat den til raid6 men kunne ikke stoppe konfigurationen, så nu er den nød til at køre færdig.

jeg bilder mig ind at standard må yde samme beskyttelse som raid6 da jeg mener begge ender op på ca. 7,5tb.. men lytter gerne efter klogere hoveder

her er deres tekst fra hjælpemenuen (uddrag)

Standard*: optimerer diskenhedens størrelse, når du kombinerer harddiske i forskellige størrelser. Hvis diskenheden er sammensat af to eller flere harddiske, beskyttes dataintegriteten, når en af harddiskene fejler.

1. RAID 5*: Kombinerer mindst 3 harddiske til at bygge en diskenhed og striper både data og paritetsoplysninger på tværs af diskene. Hvis en af de sammensatte diske fejler, kan systemet genopbygges ved hjælp af paritetsoplysningerne på de andre diske, så dataintegritet beskyttes. Tilgængelig diskenhedskapacitet er lig med:
    (kapaciteten af den mindste harddisk) X (antal harddiske - 1).
  2. RAID 5+Spare*: Kombinerer mindst 4 harddiske til bygningen af en diskenhed. Den bruger 1 disk som 'hot spare disk' og den anden til at oprette en RAID 5-diskenhed. Når en af diskene i RAID 5-diskenheden fejler, vil 'hot spare disk'en automatisk bliver tilføjet til RAID 5-diskenheden for at sikre dataintegritet. Tilgængelig diskenhedskapacitet er lig med:
  3. RAID 6*: Kombinerer mindst 4 harddiske til at bygge en diskenhed og striper både data og paritetsoplysninger på tværs af diskene. Hvis en eller to af de sammensatte diske fejler, kan systemet genopbygges ved hjælp af paritetsoplysningerne på de andre diske, så dataintegritet beskyttes. Tilgængelig diskenhedskapacitet er lig med:

Du har ikke samme beskyttelse med stadard og RAID 6 (5+spare).. Her vil du kunne klare at 2 diske står af men i standard må max 1 disk står af..

Jeg kører selv standard på min 1010+ og den sikkerhed den yder finder jeg fuld tilstrækkelig. Sansynligheden for at boksen bryder sammen er sikkert væsentlig større end at 2 diske bryder ned på samme tid.. (diske med forskellige produktions dato).

At kører RAID er derimod IKKE noget med backup at gøre og du bør derfor stadig har en backup af vigtigte filer..(private billeder mv..)

/Per
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Point: 635
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 22:30

Jeg har valgt RAID 5 (med databeskyttelse) og har 5 stks 1500GB seagate's i den.. fik 5.36TB ud af det..
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2009
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 09:59

Ved ikke om det er blevet nævnt, men det ser ud til at de har droppet 410+ og kaldt den 411+ istedet... Betyder det mon så at den ikke kommer før næste år?

Syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget på danske sider udover at http://www.shopitonline.dk/PartDetail.aspx?q=p:3462830 ikke har den på lager :)
Mvh. Allan
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 10:14
Kan være de bare vil "overhale" Qnaps TS-410 - alle ved jo at højere modelnumre er ensbetydende med bedre og hurtigere produkter! ;-)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 10:56
Mon ikke den først kommer i 2011. Er nu glad for min ds410 (uden plus), den kører uden problemer.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu