|
Synology PLAY og Apple TV |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Øf øf øf....
|
||
![]() |
||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
|
Så vidt jeg kan læse mig frem til, er det PLAY delen der skaber problemerne. Kan installere PLEX på en ikke PLAY model? |
||
![]() |
||
HQgeN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 357 |
|
Ja, så længe der en intel CPU.
https://docs.google.com/a/plexapp.com/spreadsheets/d/1MfYoJkiwSqCXg8cm5-Ac4oOLPRtCkgUxU0jdj3tmMPc/edit?pli=1
|
||
![]() |
||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
|
Tak.. Det ser dog ud til, at der ikke er ret mange Synology NAS'er som kan håndterer PLEX særlig godt. |
||
![]() |
||
Moerkbak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2010 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 348 |
|
altså - religion
|
||
![]() |
||
HQgeN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 357 |
|
På ingen måde religion! Bruger selv XBMC, da jeg synes at Synology's program var ringe - vil dog så sige til deres forsvar at jeg ikke har prøvet det efter de seneste par opdateringer.
XBMC er dog ikke en mulighed for OP, da han snakker om apple TV - ved det kan kører på ATV2, men imo, så er brugeroplevelsen virkelig ringe!
|
||
![]() |
||
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
|
I relation til ovenstående er det vigtigt at skelne imellem to funktioner I PLEX hhv. Direkte afspilning og Transcoding. Alle sinology virker ifbm. direkte afspilnng da det ikke krævr specelt meget processor kraft bare at levere et stream til en afspiller der som standard supporterer det afspillede medie. Hvis afspilleren ikke supporterer mediet vil plex forsøge at transcode mediet så det kan afpilles. Denne transcoding er tung og er oftest et problem for I alt fald hjemmemodellerne af Synology NAS. Jeg ved ikke om afspilning af dit material kræver transcoding på ATV eller om du eksempelvis har dit media I Mp4 format som er understøttet. /Ehlz EDIT: Ser at du skrive MKV filer og her må en anden lige hjælpe da jeg ikke ved om de er supporteret. Redigeret af Ehlz - 10-Marts-2015 kl. 16:40 |
||
![]() |
||
saaby ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 208 |
|
Ved det faktisk ikke, men kan da godt lige checke her en af dagene. |
||
![]() |
||
ab_kallenbach ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
|
.mkv fungerer med undertekster fra min 415play til iPads... Jeg bruger DS Video App. Jeg har ikke prøvet med ATV.
|
||
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
|
||
![]() |
||
|
![]() |
||
![]() |
||
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6506 |
|
lyder spændende - lytter lige med
|
||
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |