|
Synology server |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Januar-2013 kl. 22:53 |
Hej.
Så tror jeg at jeg har fået min NASserver til at spille igen, men har lige et par spørgsmål. Jeg har to diske monteret som skal køre RAID1. Når jeg inde i "lagerstyring" klikker på faneblad "diskenhed" står der kun diskenhed 1 lige nede under. Er det rigtigt? I diskoplysninger kan jeg se at der er to diske på 1 TB. Hvis jeg klikker på fanebladet "harddiskstyring" kan jeg se at disk1 er en seagate og disk 2 er en WD. det er også rigtigt. Men ude til højre står der "diskenhed1" ud for begge diske. Er det sådan det skal være? mvh |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ser ud på samme måde på min ds212+
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
Ja det skal være sådan. En diskenhed er det samme som en diskgruppe. Hvis man f.eks. antager at man har 4 harddiske, så kan man lave 2 diskenheder (diskgrupper) med hver 2 harddiske, hvor begge diskenheder f.eks. kan køre RAID 1. |
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
Super. Så ser det jo ud til at jeg har fået det til at virke.
Men er der ikke et sted hvor man kan se hvor meget der ligger på hver disk. Jeg skulle jo gerne være sikker på at der ligger det samme. |
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
Det kan du ikke. Du kan kun se den logiske drev-enhed (den spejlede disk), og Synology boksen holder styr på de fysiske drev.
|
|
![]() |
|
Hvordan kan jeg så være 100 % sikker på at den spejler mine to diske?
Jeg ved jo ikke om jeg har sat det ordenligt op. |
|
![]() |
|
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
Hvis du klikker på Diskenhed fanebladet i lagerstyring. Under Type kan du se om det er sat op som RAID 1 eller ej.
|
|
![]() |
|
Der står RAID1 med databeskyttelse.
Så er den altså ok? |
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
Ja! Du må stole på din NAS :o)
|
|
![]() |
|
Jep så er den skam helt ok. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |