|
Synology SQL/phpmyadmin problem |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Maj-2014 kl. 22:52 |
Hejsa
Jeg ville oprette en SQL database på min synology, til at bruge til XBMC index, så det kun skal gøres på 1 klient osv. Jeg har aktiveret webstation, installeret mariadb og installeret phpmyadmin. Når jeg så starter phpmyadmin for at tilgå sql, så beder den om brugernavn og password. Da jeg ikke har oprettet noget, bruger jeg admin bruger og adgangskode, men jeg får bare fejlen: #1045 Kan ikke logge ind på MySQL-serveren Jeg har prøvet at trykke nulstil mariadb adgangskode og slet databaser, men intet hjælper. Hvad gør jeg galt?
|
|
![]() |
|
Thomas H ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvad hvis du prøver og logge ind med root som brugernavn og ikke noget kodeord? Jeg mener det er sådan på Qnap.
|
|
Med Venlig Hilsen
Thomas H. LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie |
|
![]() |
|
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
|
![]() |
|
Thomas H ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
Det er jo intet mindre end fantastisk. :) Husk efterfølgende at ændre kodeordet til root kontoen, så du ikke bliver hacket af en lille kinøjser.. :)
|
|
Med Venlig Hilsen
Thomas H. LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie |
|
![]() |
|
Jeps... Det var det første jeg gjorde
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |