recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology SQL/phpmyadmin problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology SQL/phpmyadmin problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology SQL/phpmyadmin problem
    Sendt: 06-Maj-2014 kl. 22:52
Hejsa

Jeg ville oprette en SQL database på min synology, til at bruge til XBMC index, så det kun skal gøres på 1 klient osv.

Jeg har aktiveret webstation, installeret mariadb og installeret phpmyadmin.

Når jeg så starter phpmyadmin for at tilgå sql, så beder den om brugernavn og password. Da jeg ikke har oprettet noget, bruger jeg admin bruger og adgangskode, men jeg får bare fejlen:

#1045 Kan ikke logge ind på MySQL-serveren

Jeg har prøvet at trykke nulstil mariadb adgangskode og slet databaser, men intet hjælper.

Hvad gør jeg galt?
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2005
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 23:14
hvad hvis du prøver og logge ind med root som brugernavn og ikke noget kodeord? Jeg mener det er sådan på Qnap.
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

hvad hvis du prøver og logge ind med root som brugernavn og ikke noget kodeord? Jeg mener det er sådan på Qnap.
Det virkede sgu... Mange tak Clap
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2005
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 19:26
Det er jo intet mindre end fantastisk. :) Husk efterfølgende at ændre kodeordet til root kontoen, så du ikke bliver hacket af en lille kinøjser.. :)
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 09:51
Jeps... Det var det første jeg gjorde Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu