|
Synology Wifi 720p streaming |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jesper Keller ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-April-2012 kl. 09:36 |
Hej alle sammen
Jeg har købt en brugt DS207, som kører med en kablet løsning og er tilsat en 500gb Western Digital hdd 5400rpm. (Kan ikke huske model nummer) Til afspilning fra min Synology server, har jeg mit LG tv med indbygget Wifi. Når jeg streamer ViaPlay(Væsentlig lavere opløsning) er der ingen problemer, men så snart jeg streamer 720p eller højere fra min Synology, opstår der problemer i afspilningen og mit tvs afspilning bliver ofte forstyrret. Spørgsmålet lyder således: Er det simpelthen Wifi forbindelsen der ikke er hurtig nok til at overfører 720p trådløst? Eller er det min Synology der er for langsom i forhold til at overføre 720p? På forhånd tak Jesper :)
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ved ikke hvordan de forskellige typer streaming påvirker det mulige output, men jeg havde tidligere en DS207 og der var ingen problemer med at streame 1080p materiale over kablet netværk til en Popcorn Hour. (samtidig med at jeg streamede FLAC-musik trådløst til flere Squeezeboxe)
|
|
![]() |
|
Boost ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-September-2008 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 271 |
Wifi er efter min mening ikke hurtigt nok til at overføre HD-materiale.
|
|
![]() |
|
Jesper Keller ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
Det lyder temmelig imponerende. Har harddiskens RPM noget med dette af gøre, eller er det udelukket en begrænsning fra Serverens side af? Vil en 7400RPM f.eks. hjælpe drastisk med WIFI delingen, eller skal jeg forvente at det er WIFI-delen som ikke er hurtig nok. |
|
![]() |
|
Var også umiddelbart min tanke. Kan formentlig godt få kablet mit tv, men det vil blive en bøvlet løsning.
|
|
![]() |
|
ab_kallenbach ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
Det er helt sikkert WIFI, der er flaskehalsen. HD-materiale kan nå op på ca. 50 Mbit, og det er sjældent, du kan få en stabil WIFI-forbindelse med så høj båndbredde.
Jeg vil (næsten
![]() Kan du afspille HD-materialet fra fx en USB-stick i TV'et? I teorien kunne det også være TV'et, der ikke kan klare den høje bit-rate...
Men det er 99,99% sikkert ikke din NAS, der er problemet... Redigeret af ab_kallenbach - 11-April-2012 kl. 11:33 |
|
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
|
|
![]() |
|
Turboand ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
klart et wifi problem.. du kan prøve alverdens ting og teste i hoved og rXv, men det eneste rigtige er et kabel..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |