recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SYNOLOGY
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSYNOLOGY

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nokiafrank Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: SYNOLOGY
    Sendt: 27-September-2010 kl. 07:48
Hej forum

Jeg har et problem med hensyn til rettigheder for brugere.
Hvis en bruger kun har adgang til nogle billeder i photostation,
hvorfor kan brugeren så have adgang til alle billeder i filebrowser,filestation osv. ??

Kan man lave rettigheder for eksterne enheder ??

vh

nokiafrank
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 08:47
De brugere som er oprettet direkte under photostation er seperate brugere i forhold til resten af rettighederne på NAS, sagt med andre ord, du skal ikke lave en drev-bruger med rettighed til dit fotodrev, du skal derimod logge ind på photostation som administrator og derinde oprette brugeren, og give tilladelser til de album du ønsker, såfremt brugeren fortsat har adgang til albums du ikke meber der skal være adgang til, så tjek om du er kommet til at slå featuren til "nye album = offentlige" eller om der skulle være andre album som var markeret som offentlige.

På den måde får dine Photostation brugere udelukkende adgang til Photostation, intet andet.. de skal derfor ikke være oprettet som bruger med privilegier.

Redigeret af rhsin - 27-September-2010 kl. 08:48
Mvh

René
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 11:34
Hej Rene

Tak for et hurtigt svar. Så fik jeg styr på det, men jeg er stadig i tvivl om hvordan jeg skal lave rettigheder for en f.eks ekstern harddisk. Når den sidder i nas´en, kan mine brugere se den eksterne harddisk. Er der nogle som har lidt info omkring dette ?

På forhånd tak

nokiafrank
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 11:49
Ja såvidt jeg husker kan alle brugere som har tilkoblingsrettigheder se tilsluttet usb udstyr, om det er muligt at begrænse det ved jeg faktisk ikke, kig evt i filbrowseren og se egenskaber for læse/skriverettigheder på usbdisken.

Iøvrigt hvis du ikke har set det, er synology´s nye system 3 klar til download http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu vælg den NAS du har i popopmenuen inden download så du får den rigtige firmware til netop din NAS.

System 3 syntes jeg er rigtigt godt.
Mvh

René
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 11:52
Hej Rene

Tak endnu engang.

Ja jeg har hentet den nye version, og den virker rigtig god og overskuelig

vh

nokiafrank
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 22:19
kan Jeres synology NAS gå i dvale når Photostation kører - min vil ikk og er sat til 20 min
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

kan Jeres synology NAS gå i dvale når Photostation kører - min vil ikk og er sat til 20 min

Min 209 går aldrig i dvale selv om det er aktiveret. Om det er photostation eller andre services der er skyld i dette, har jeg aldrig forsket i.
Min gamle 106J kunne godt gå i dvale med photostation aktiveret.
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af nokiafrank nokiafrank skrev:

Hej Rene

Tak for et hurtigt svar. Så fik jeg styr på det, men jeg er stadig i tvivl om hvordan jeg skal lave rettigheder for en f.eks ekstern harddisk. Når den sidder i nas´en, kan mine brugere se den eksterne harddisk. Er der nogle som har lidt info omkring dette ?

På forhånd tak

nokiafrank
når USB disken er tilsluttet mener jeg man kan se den som en mappe i rettigheder for delte mapper. Der kan du så begränse adgangen for brugerne
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 11:13
jeg har photostation aktiveret på min ds1010+ og den går fint i dvale, jeg har wd2002fyps diske i min, og siden jeg er gået over til dem har min NAS været rigtig god til at falde i søvn...  jeg må erkende jeg ikke lige har holdt så meget øje med min ds409+ som har nogle wd20eads diske i har tidligere ikke været god til at gå i sleep, nu har jeg dog deaktiveret photostation på denne.. men efter der er kommet dsm3 på den så går den også fint i sleep.

Mit gæt er at diskvalget også kan være en faktor i hvor god ens NAS er til at gå i sleep
Mvh

René
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 18:45
Jeg har WD EADS diske og det kan da muligvis väre dem som ikke tillader dvale.

Jeg prövede lige at deaktivere photostation, men NAS'en går stadig ikke i dvale.
Jeg har så også andre services körende såsom webstation så måske derfor.

Redigeret af Bimsen - 02-Oktober-2010 kl. 19:08
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu