|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Jeg vil stadig mene dette er et bedre tilbud: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=599238
Intel Atom processor, 2Gb RAM, og 2Tb harddisk + Windows Home Server til 1.995 Det er altså meget du får for de 800 kr den koster mere end Synology 209. Bare diskene alene!, husk på der følger ingen diske med Synology'en. dertil 2Gb RAM og bedre processor. Men formegentlig også et større strømforbrug uden at jeg ved præcist hvor stor forskel der er - Hvis i undersøger strømforbrug så vær lige sikker på at Synology's tal bør omfatte strøm til to diske før det kan sammenlignes.
|
|
![]() |
|
Flim ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() |
Jeg kører Squeezeserver på en DS107, og det kører fint.
Den er langsom at starte op når den er slukket, men når den først er tændt, så spiller det fint med både flac, mp3 og coverart, så 209'eren burde alt andet end lige være noget bedre.
|
|
DS214play
DVBLink Så skal der fanme optages og streames! |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Formoder du kan "vække" den fra dine squeezeboxe, hvor lang tid går der til du kan vælge musik?
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Whs bruger 30w+ HDD hvor DS209 bruger 10w+
Det jeg bruger en hel del er synology's PhotoStation. Noget jeg ikke rigtig har fundet andre steder som kører af sig selv. Derfor bliver det for mit vedkommende en synology igen. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
På min 209'er går der vel en 5-10 sekunder før jeg har fuld adgang til alting, men hvis jeg har stoppet afspilleren imens den spillede et nummer, så kører den nærmest med det samme når jeg starter den igen. Jeg kan dog ikke skippe til næste nummer med det samme. Jeg går ud fra, at det er bufferen som ikke slettes ved standby. Edit: Mht. forbrug, så sluger SqueezeServer ca. 40% af RAM'en, men bruger stort set ikke nogen processorkraft når der afspilles noget. Der kan godt opstå lag når man surfer rundt i sin musik og der er også forsinkelse på visningen af coverart på et par sekunder når man skifter nummer. Jeg er dog ikke den vilde zapper, så jeg ser ikke de store problemer i, at coveret ikke følger med instantant når jeg skifter nummer. Når den blot står og kører af sig selv, så følger tingene fint med. Web-interfacet er dog lidt langsomt i min mening. Jeg forstår ikke at det skal være så langsomt at navigere rundt i sin musik når alt jo er indekseret i forvejen. I min logik, så burde musiklister og coverarts ikke fylde mere end nogle MB (jeg har ca. 200 albums), men alligevel er det som om den skal læse alt indholdet på disken hver gang man surfer rundt i albums via computeren. Det kører faktisk noget bedre via min Android-app.
Redigeret af Yakken - 29-November-2010 kl. 21:33 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
![]() |
30w+HDD Lyder af meget. Min HP laptop som jeg bruger til Squeezebox Server bruger 17-20watt (inkl. 2 stk. interne HDD), hvis LED Skærmen er tændt (kun når der sidder en og bruger computeren) kommer den op på 20-30Watt. I suspended tilstand er den nede på 1,7watt - starter op på 3 sek.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Tallene kan findes i mange reviews - f.eks : http://www.desktopreview.com/default.asp?newsID=713&Revew=Acer+Aspire+easyStore+H340+Windows+Home+Server
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
hmm, de skriver 35-38 watt, men det er inklusiv harddisk må man antage.
Jeg læste det du skrev som "over 30Watt plus Harddiskenes forbrug", var det ikke det du mente? Synology opgiver: Power Consumption3: 25W(Access); 10W(HDD Hibernation) 10Watt i hibernation ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, jeg så en anden test i går - som jeg ikke lige kan finde - hvor der stod at den brugte 30w uden HDD'er. En Synology kan jo som sådan ikke gå i suspended mode, og derfor ligger strømforbrug vel også noget højere. Der er vel også logisk når den bl.a også kører som web server.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Nåede lige at bestille en DS209'er til 1195kr hos Komplett - det bliver en billig opgradering fra min DS207+'er - og den er allerede steget til 1395kr i dag :-)
Er egentlig meget godt tilfreds med DS207+'eren både mht. Squeezebox Server og PopcornHour, men det bliver rart, men højere overførselshastighed af filer fra min stationære. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er det vel, og 24/7 det skal jeg nok ikke prøve med min bærbare. ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |