|
Synology's DSM 4.0 with CloudStation |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Jakobfc ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
har også på installeret 4.0Beta på en 211J.
og her er der heller ikke nogen problemer, de programmer du brugte i forvejen bliver installeret igen, men hvis du f.eks ikke brugte Itunes server, skal den aktiveres når du får brug for den... men dejligt med den nye brugerflade...
|
|
![]() |
|
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 374 |
Jeg er nok lidt for stor en kylling med mine data, til at jeg tør installere denne beta DSM..
Men nøøøj hvor er jeg spændt! Jeg kan slet ikke vente med at finde ud af om det her cloud fungere lige så godt som dropbox. Rent faktisk vil jeg også kunne leve med at en evt. "Synology-dropbox" folder ikke bliver synkroniseret, såfremt jeg ikke er på mit hjemmenetværk. Det ville være dejligt, men hvis bare den automatisk synkronisere mappen på alle ens computere og NAS, når man får forbindelse til hjemmenetværket, så er det egentlig rigeligt for mig.. Hvis det er nogen der ude, der har rodet med denne nye funktion, så må I meget gerne dele jeres erfaringer.. Jeg sidder og drømmer om at have en 100-150 Gb mappe på min bærbar, som samtidigt bliver synkroniseret med NAS og mine andre computere, uden at jeg skal gøre en skid... Det kunne jeg også få med dropbox, meeeeeeen man er vel jyde
![]() |
|
![]() |
|
Quibbler ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() Jeg håber de åbner for større filer senere Redigeret af Quibbler - 22-Januar-2012 kl. 15:33 |
|
Michael - Zaptor - DS710+ - Kolding
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
så tog jeg også chancen og kører 4.0 beta på min ds 1010+, min backup ds 409+ får lov at blive på dsm 3.2 lidt endnu.
men har ikke oplevet nogle problemer med den nye endnu.. cloudstation er nemt at sætte op, photostation og audiostation kørte automatisk efter update (jeg havde aktiveret dem fra det gamle system og kørt med dem længe), men ellers virker det også ret nemt at installere pakker.
der mangler dog cloudstation manager til mac endnu.. men monikke den dukker op snart?
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 374 |
Hvis ikke de ændrer på det at man kun kan synkronisere filer under 100 Mb, ja så er det egentlig lidt ligegyldigt.. Det kan da heller ikke være rigtigt, at det ikke bare er en midlertidig begrænsning i opstartsfasen.
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Så har jeg endeligt fundet programmet så nu er jeg ved at køre lidt synkronisering og se hvor godt det virker. Grænsen på 100MB per fil generer mig nu ikke for er primært billeder og evt skoleting som jeg skal køre backup af.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
Sad lige og læste lidt om cloudstation på Synology's hjemmeside.
Men sidder og tænker over om man ikke kan lave nøjagtig det samme med WebDAV? Eller er jeg helt forkert på den?
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
både og, det er ihvertfald ret nemt at tilgå sine filer alle steder via webdav.
fidusen med cloudstation er at du på din synology brugerkonto kører en installationsprogram på pcen hvor du indtaster NAS id brugernavn og adgangskode, det kan du gøre på flere pcer, så for du en cloudstationmappe på pcen hvor du kan lægge filer.. de får så et flueben når de er synkroniseret til NAS, så snart du åbner en anden pc (som du har installeret cloudstation på) så bliver disse filer automatisk også synkroniseret ned på den pc.. så de i princippet ligger hvert sted.. og kan bruges offline.. ændringer synkroniseres efterfølgende automatisk til alle enheder.
udfra samme princip som dropbox.
noget helt andet
en ny feature jeg også lige så er muligeheden for at lave shared links med/uden kodeord på filer via filestation.. altså kan man åbne en fil uden brugeren er oprettet på NAS.. eller filen iøvrigt er frit tilgængeligt (med mindre man vælger shared link uden kodeord)
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
Har lige 2 spørgsmål. 1. Kan man lave shared foldere, ligesom i dropbox ? 2. Findes der også en IOS/Android klient ? |
|
![]() |
|
1. altså ikke ud over det du kan fra NAS, her ville jeg nok lave et decideret drev med nogle gæstelogins også bruge dem.. og her mener jeg godt at man via noget dataspejling måske kunne få det synkroniseret videre over fra en cloudstation over på det fælles drev så det blev offentligt.. eller semioffentligt.
2. kun via ds file pt (så det "dur" ikke offline.. du kan ihvertfald kun bruge de filer du manuelt har downloadet.. og ikke så praktisk, men det er nemt nok at browse sig til de filer der ligger på NAS.. inklusiv dem der ligger i brugerens cloudstation.. kræver jo blot en forbindelse).. men monikke der kommer en udvidelse så den automatisk kan synkronisere med cloudstation (i sidste opdatering havde de jo fået mulighed for synkronisering med icloud) Redigeret af rhsin - 25-Januar-2012 kl. 12:19 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Benytter pt iFolder, hvor det er muligt at tilføje et vilkårligt antal foldere som derefter synkroniseres med serveren - er dette ligeledes muligt med CloudStation eller skal filer/mappe ligge ét sted?
|
|
![]() |
|
Redigeret af rhsin - 25-Januar-2012 kl. 14:41 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |