recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - System Audio SA exact
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSystem Audio SA exact

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nullermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2006
Sted: Trørød, Danmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Emne: System Audio SA exact
    Sendt: 22-August-2006 kl. 22:14
Hej

Er der nogen her som har erfaring med System Audio SA exact?
link til omtale

De skulle lyde godt og ser (efter min smag) godt ud.

Mvh
Nullermanden



Redigeret af Nullermanden - 22-August-2006 kl. 22:27
Til top
Nullermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2006
Sted: Trørød, Danmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 21:49
Er der slet ingen her der har erfaring / kendskab til disse ht? Eller er alle pengene gået til en god LCD eller PLASMA skærm 
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 22:36

Hej Nullermand,

Tja, du kan læse på siden, du linker til, at højttaleren først ville gå i produktion 10. juli. Og købelystne folk har været på ferie etc. Og det blev skrevet i maj, jeg ved ikke, om datoen holder og om der er et lager af dem endnu.

Så måske er den så ny, at der bare ikke er nogen her, der har den eller har hørt den?

Generelt er vi jo ret flinke til at svare og hjælpe hinanden, og vi har endda fået næsten 24 timer af dig til det!

Er der ikke andre, der svarer, kan du kontakte SA og høre nærmere.

Jeg selv har en lidt ældre aktiv System Audio subwoofer, og den er jeg meget glad for, den er meget præcis og var meget let at integrere i resten af mit system og i rummet. 

Generelt har SA gjort meget ud af kabinetter og af at anvende hurtige enheder, og alle anmeldelser, jeg har læst af SA og de tidl. System Audio produkter, har været ganske positive.

I øvrigt ser jeg TV og DVD'er helt uden brug af LCD- eller plasmapanel.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 09:28
Evt kan du stille dit spørgsmål på www.hifi4all.dk , indimellem er de også behjælpelige
mvh Christian
Til top
Nullermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2006
Sted: Trørød, Danmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 15:45
Jeg har selv 3 stk. System Audio 220AV og en System audio SUB50 - som jeg er meget glad for, men de nye skulle være bedre - og passer bedre ind med WAF faktoren.

Jeg har talt med System Audio, men var interesseret i bruger erfaringer. De to første partier er solgt og man kan først købe dem igen engang i september.

Jeg har netop lagt det ind hifi4all.


Redigeret af Nullermanden - 24-August-2006 kl. 15:52
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 16:33

Cool!

Og der er allerede "en præst", der har svaret.

Det er forresten også en Sub Electro 50, jeg har.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Nullermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2006
Sted: Trørød, Danmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 22:57
Ja, det gik hurtigt. Det er nogle ganske udemærket forum både her på recordere og hifi4all

Jeg har faktisk tænkt mig at beholde min sub electro 50. Så det bliver kun front og center der skal skiftes. Jeg har allerede nogle flade hvide audiovector baght, men de er ikke gode nok til front/center.


Redigeret af Nullermanden - 24-August-2006 kl. 22:58
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 23:10

Oprindeligt skrevet af Nullermanden Nullermanden skrev:

Ja, det gik hurtigt. Det er nogle ganske udemærket forum både her på recordere og hifi4all

Helt enig.

Oprindeligt skrevet af Nullermanden Nullermanden skrev:

Jeg har faktisk tænkt mig at beholde min sub electro 50. Så det bliver kun front og center der skal skiftes. Jeg har allerede nogle flade hvide audiovector baght, men de er ikke gode nok til front/center.

Jeg håber, du får noget, der lyder som det skal (døm ikke en ikke-tilspillet spritny højttaler for hårdt) og som så også har den fornødne WAF.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 16:07

Jeg har haft System Audio i mange år. Min bror arbejder hos SA, så jeg har haft stort set alt hvad SA har lavet igennem tiden.

Jeg har dog ikke haft fingerne i Exact endnu, men kære bror ved jeg at han savler over disse højtalere, og sikkert et spørgmål om tiden inden de står i hans stue.

Som med alt SA spiller det stort set ens. Så kan du lide lyden fra deres billige modeller, går samme lyd igennem på deres dyre modeller. Disse gør det bare bedre, og har en flotter finish og kvalitet.

Du kan uden problemer købe Exact, men husk på at de (som med de andre dyre modeller) kræver en tilsvarende forskærker mv, for at yde det optimale.

Fx blev jeg ret skuffet da jeg fik SA 2K i sin tid (var faktisk den første i Danmark der fik et sæt..) da jeg fik sat dem op med min Nakamichi PA7EII. Først da jeg fik Sirus spillede de røven ud af bukserne.

Du kan være ganske sikker på at Ole hos SA ikke sender en højtaler på market uden at den er bedre end dem han har lavet i forvejen.

 

Mvh Dan

 

Til top
Nullermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2006
Sted: Trørød, Danmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 17:31
Hej Dan og tak for svaret.

Det må være en rigtig god ting at have en bror der arbejder hos SA

Jeg forventer at bestille dem i denne uge, så må vi se

Mvh
Robert
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 18:25

Oprindeligt skrevet af Nullermanden Nullermanden skrev:

Hej Dan og tak for svaret.

Det må være en rigtig god ting at have en bror der arbejder hos SA

Jeg forventer at bestille dem i denne uge, så må vi se

Mvh
Robert

 

Hej Robert.

 

Du bliver ikke skuffet. Husk at de skal spilles til. Mindst 50 timer. Hvilket udstyr har du?

Så kunne jeg høre SA om de mener det vil spille godt, eller rigtig godt sammen, eller de har andre forslag..

Og ja det er en god ting at have en bror hos SA. Jeg har været prøvelyttet mange af deres højtalere inden de blev sendt på market. Blandt andet 2K'erne som jeg ved at opgive at få, fordi de ikke kunne blive færdig med dem. De skulle spille perfekt. Det tager tid :-)

Mvh Dan

 



Redigeret af DarkHelmet - 28-August-2006 kl. 18:27
Til top
Nullermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2006
Sted: Trørød, Danmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 23:19
Nu skal du huske at jeg 'blot' har SA 220AV i dag. Jeg bruger de gamle højtalere - og vil også bruge de nye i et kombineret stereo og surround anlæg.

Mit setup i dag, som jeg synes lyder rigtig godt:
Front/center: SA 220 AV. SW: SA Sub Electro 50. Baghøjtalere: Audiovector K-X. DVD: Denon DVD-2900 (understøtter også DVD-audio og SACD). Surroung forstærker: Denon AVR-3801.

Selvom det er en surround forstærker, håndterer den stereo ganske godt. Jeg er i hvert fald tilfreds. Min plan er (efter min højtaleropgradering) en kraftigere forstærker, men p.t. er det godt nok.

At jeg kan opgradere min nuværende SA 220AV skyldes en åbning hos min bedre halvdel, som faldt for SA Exacts design.

Mvh
Robert


Redigeret af Nullermanden - 29-August-2006 kl. 01:07
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu