|
System Audio Saxo 10 sub defekt forstærker |
Besvar |
Forfatter | |
HenrikN
Bruger Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Februar-2021 kl. 20:04 |
Hej
Jeg har en System Audio Saxo 10 sub, stående, hvor forstærker er defekt. Sub brummer. Og et kig indeni afsløre 2 modstande som bliver meget varme. Men der er også en DC spænding på udgang på 1-2 volt. Jeg overvejer både en billig ekstern effektforstærker eller en ny panel forstærker. Jeg kigget lidt rundt og set jeg kan købe (løse) forstærkere en billig penge. Er der nogle som kender til forstærkerne i System Audio, har skrevet til dem, dog uden svar endnu. Det er nok utopi at få udleveret et diagram Andre som har fået repareret lign. fejl? Og ved hvad der er skiftet? Kan se jeg ikke er den eneste som har oplevet denne fejl, når jeg googler. Jeg forventer den skal bruges i min "mancave", så forslag til billige løsninger, som måske er mindre pæne er ok. Hvis det bliver en alm. forstærker tænker jeg at sætte en spole i serie med enheden, for lige at fjerne lidt af det øvre frekvensområde. Forslag / hint af en hver art modtages gerne, så jeg kan få lidt liv i den igen :)
|
|
Mvh
Henrik Nielsen |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Havde for flere år siden en Saxo Sub 10 som stod af. Endte med at få den skiftet på garantien men opgraderede samtidig til SaxoSup 12 i stedet for en merpris.
|
|
HenrikN
Bruger Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har indtil nu valgt at bruge en ekstern forstærker, og bare trukket en ledning direkte til basenhed... Så må tiden vise om jeg "falder over noget", som kan bringe den tilbage til noget der minder om original :)
|
|
Mvh
Henrik Nielsen |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |