recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - System Audio Saxo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

System Audio Saxo

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3794
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: System Audio Saxo
    Sendt: 18-December-2013 kl. 09:05
Jeg har i et par uger nu efterlyst nogle Dali Zensor 1 som jeg vil bruge til et kompakt surroundsæt. De findes til min store forundring dog ikke på dba osv - endnu ihvertfald.

Jeg hørte dem i Hifiklubben og syntes de var ok. Jeg fik også testet B&W M1 og var ikke begejstret over dem. Jeg syntes jeg skulle side præcis i sweetspot førend de gav optimal lyd. Rummet kan selvfølgelig have haft sin effekt på min vurdering.

Jeg har et sæt Harman Kardon hkts 60 nu, hvor jeg har skiftet suben ud med B&W ASW610. Da jeg har været nødsaget til at sætte min sub ned bagerst må jeg have mig et sæt fronter der har lidt mere bund end de hkts´er der, der nok ikke skal sælges for sin bund:).

Pladsen er dog trang, hvorfor Zensor1/B&W M1/Boston acoustics A25 var interessante. 

Imellemtiden er jeg af flere omgange vendt tilbage til System Audio´s saxo serie, som jeg af udseende godt kan lide. De har dog mindre enheder end ex Zensor og BA 4" fremfor 5.25", men for ofte ros for at have en fin bas, størrelse taget i betragtning.

Min tanke går på enten:
4 stk Saxo 1 med en Saxo 10 som center, 

eller et sæt bestående af Saxo 8 i front, Saxo 10 i center og Saxo 1 bagtil

eller eller

3 stk Saxo 10 i front og 2 Saxo 1 bagtil, dette er dog et setup det fylder liiige rigeligt, så lyden skal sejre markant, hvis 3 stk Saxo 10 skal i front.

Jeg vil bare forhøre mig på jeres erfaringer med Saxo og det kunne jo være rigtig fint hvis nogen havde sammenlignet nogle af de nævnte sæt selv.
Jeg ahr desværre ikke en forhandler her i nærheden, så en test er ikke lige for
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 11:21
Bromberg, tag nu skridtet fuldt ud:
http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r55-r50-3/id-1004775860/
Der mangler bare en center, men de er også til at finde.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 11:37
Hehe jeg er slet ikke i tvivl om jeg vinder på lyden.. Til gengæld vil jeg have et halvt tv-møbel samt højttalere til at blokere terrasse vinduer/døre;)..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 02:50
Det er også en fin pris, jeg kan bare ikke på nogen måde have en Saxo 30 foran til:-)
Desværre
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu