recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - system til dyi nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsystem til dyi nas

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Emne: system til dyi nas
    Sendt: 21-Juli-2011 kl. 20:41
overvejer at skifte mit system ud mht hardware i min nuværende der har følgende: core 2 e6300, mikro atx bundkort, rocketraid 2320 raidcontroller, 10 tb lager. Nogle der kan ridse fordele og ulemper op med: amd fusion vs. Intel atom vs. i3 med et miniitx bundkort ? læst en del på nettet men gerne almindelige folks erfaringer. nervøs om atom f.eks. kan trække mit ikke-hardware raid kort.

Redigeret af Schjelde - 21-Juli-2011 kl. 20:47
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
kreidel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Juni-2011
Sted: Kolding
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 21:10
Man kan i hvert fald sige, at hvis du køber et bundkort med i3 processor, så kan du lave et system, der ikke bruger ret meget strøm mens det idler, og som har masser af kraft når der skal laves noget. Og så har mange bundkort til i3 RAID indbygget, så du kan spare et kort væk, og sænke strømforbruget på den måde.
Hvis jeg selv skulle bygge ville jeg klart vælge en i3 løsning, da der er så mange flere muligheder. Hvis du har den stående i nærheden af et fjernsyn ville den også sagtens kunne bruges som mediacenter.

Jeg vil ikke afskrive Fusion, men jeg har bare altid været glad for Intels løsninger, og især Sandy bridge processorerne, der er nyeste generation af iX serien, er meget imponerende, så jeg har ikke sat mig ret meget ind i f.eks. hvilke RAID muligheder de tilhørende bundkort kommer med.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 21:36
Det kommer nok i virkeligheden an på hvilken software der vil blive brugt. Funktionaliteter kræver jo noget afhængig af hvad det er for nogle. hvis man eksempelvis vil bruge noget Freenas med zfs så er en god lille cpu med en del ram (gerne +4gb) til. så behøver man heller ikke HWraid. men også hvis der skal laves noget upnp/dlna server med dertilhørende risiko for on-the-fly konvertering af video. så er det helt sikkert et krav med en i3.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu