|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sir_Golf_Alot ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 251 |
![]() Sendt: 20-August-2009 kl. 21:07 |
Hej. Jeg har min Yousee HD-box på nettet (kabel fra trådløs router). Jeg vil også gerne have min Panasonic BR-afspiller på nettet, men har ikke lyst til at trække et 10m kabel mere. Kan de to dele det samme kabel via en splitter af en eller anden art? JH |
|
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306 Panasonic DMP-BD35 Yousee HD box Dac Magic Dali lektor 2 Dali Concept Dali Sub Jamo Center Hitachi HDD |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Så skal der jo bruges en Router eller Switch for at kunne deles om existerende kabel. Om det så virker med sådanne enheder er jo en anden sag. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Sir_Golf_Alot ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 251 |
![]() |
Jeg tænkte noget med: Netværkskabel fra min router, til en "fordeler" switch af en eller anden slags (link til noget brugbart)? - og så 2 kabler ud af denne "fordeler" til hver af de to enheder. JH |
|
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306 Panasonic DMP-BD35 Yousee HD box Dac Magic Dali lektor 2 Dali Concept Dali Sub Jamo Center Hitachi HDD |
|
![]() |
|
![]() |
Panasonic TX-P42G10E
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Ja, de skal jo som jeg skrev, nok forbindes som 2 PCer der bruger samme modem, altså via Router elle Switch. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
Jeg bruger en SMC EZ Switch SMCFS5: Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 20-August-2009 kl. 21:31 |
|
![]() |
|
hpdahl ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
Du kan splitte dit netværkskabel op i 2, så hver kanal kun bruger det ½ antal ledere. I mit tilfælde har jeg et dobbeltstik i værelset som så med 2 kabler er koblet op i routeren og tilsvarende i stuen ved anlægget. Der er kun et kabel mellem disse, som så er splittet i stikkene. Det er selvfølgelig vigtigt, at bruge de rigtige farvekoder. Desuden skal det splittede stykke være så kort som muligt. Kræver selvfølgelig, at du har plads til 2 i din router Redigeret af hpdahl - 20-August-2009 kl. 22:54 |
|
MVH
HPDahl |
|
![]() |
|
dk01888 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Hej,
Hvis du ikke ønsker at splitte kablet, hvilket jeg i øvrigt også har gjort, så den billigste switch eller hub du kan finde vil klare sagen, de bruger dog noget strøm. En router vil være overkill, da jeg forventer at dine 2 enheder skal være på sammen LAN netværk som dine øvrige ting. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |