recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - T: Samsung UE55F9005 12.999,-
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

T: Samsung UE55F9005 12.999,-

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 13:20
Nu har jeg desværre ikke en samsung model, der kan opgraderes med Evolution Kit. Men selv HVIS jeg havde, så mener jeg ikke det ville virke.
Evolution Kit til 2012 modellerne kan ikke bruge det Evolution Kit som kom i 2013 (til 2013 modellerne). Det er ihvertfald sådan jeg læser det.
Som jeg forstår på Samsung, så er dette et dilemma som netop One Connect skal løse, så de fremover blot behøver at lave en ny One Connect boks. Og DEN ide er også fin nok.

Min pointe er dog softwaren. Opdateres softwaren ikke (appsene eller Smart Hub), så er det ligegyldigt med Evolution Kit. Og så er One Connect kun interessant, fordi det er en boks der samler alle forbindelserne.

Pt har jeg et Samsung TV (serie 6) fra 2012 med Smart Hub 1.0, som åbenbart ikke længere opdateres, hvilket betyder problemer med flere apps, eksempelvis Youtube, som efterhånden er nærmest ubrugelig. All Share har jeg også store problemer med. Jeg kan ikke længere "kaste" youtube vidoer, billeder, film og lyd direkte til TVèt fra mobiltelefon, tablet eller PC, som jeg førhen kunne.
Mit andet Serie 5 fra 2013 med Smart Hub 2.0 virker fint, endnu.

Pointe - TV fra 2012 som nærmest er ubrugelig Smart TV efter blot 2 år. Det er ikke i orden! Det er trods alt et TV til 12.000 (model 6805), da den kom frem.

One Connect lader til at være efterløberen til Evolution Kit, ihvertfald til UHD TV. Og ideen er rigtig god. Men det var den jo også med Evolution Kit. 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Puha det er sku fristenden..

Hvorfor skal man bruge one connect boxen? er det kun til tv signal?

One connect er "hjernen" bag deres UHD TV.
Alle tilslutningerne foregår igennem denne boks.
Det er også denne boks der står for en stor del af billedebehandlingen, Smart TV (Smart Hub) osv.. 

Så TVét er reelt set bare en "dum" monitor uden denne boks.

One Connect følger standard med til UHD modellerne. Og kan opgraderes med nye One Connect bokse efterhånden som de kommer. Som Jens med hans F9005 og One Connect 2013, så kan han ved at få den nye One Connect (2014) få det der svare til et model 2014 TV.

Ideen er helt genial af Samsung. da de ikke behøver bekymre sig om nye paneler, bare fordi der kommer nye funktioner/apps/whatever.
Det er først når f.eks opløsningen til 8K bliver "standard", at de skal lave nye paneler.

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 13:43
Jeg HAR bestilt den nye boks. Forventet levering d. 30. maj.

Da jeg købte F9005 vidste jeg den kom, og for mig var det et let valg. Et buet TV eller en flad. Jeg er ikke til de buede, så jeg købte F9005, og var allerede klar til at købe boksen fra dag 1. 

Panelet på F9005 er jo et SPITZENKLASSE panel, så jeg ser slet ikke nogen grund til IKKE gå den vej.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 13:48
Hmprf!! Og bedst som jeg sidder her og brokker mig over Samsung, så har de netop smidt en ny firmware op på deres support side, i dag.
Så er det spændende om den så løser problemerne.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Hvad skal du give for den boks?
Og hvad nyt giver den dig reelt set, i forhold til den der fulgte med dit F9005 oprindeligt?

Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvad skal du give for den boks?
Og hvad nyt giver den dig reelt set, i forhold til den der fulgte med dit F9005 oprindeligt?

- HDMI 2.0
- 4K UltraHD video i op til 60fps
- HEVC 
- Prime Pass HDCP 2.2 som er et krav fra mange broadcastere
- MHL 3.0

Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=10357&zoneid=5#ixzz30BHiEMvA

Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 13:51
Sorry. Glemte pris. 3000 kr.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 14:55

- HDMI 2.0
- HEVC 
- MHL 3.0

Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=10357&zoneid=5#ixzz30BHiEMvA

Har du meget 4K materiale? Wink

Edit:
Følger der en ny remote med, som de først lovede?

Redigeret af Kandersen - 28-April-2014 kl. 14:55
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 14:57
Hmm.. Jens, hvad får man så hvis man køber et F9005 i dag? Uden den nye One Connect, så må man jo ryge ind i problemer.

Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 14:59

- HDMI 2.0
- HEVC 
- MHL 3.0

Har du meget 4K materiale? Wink

Edit:
Følger der en ny remote med, som de først lovede?

Ja. Jeg har rigtigt meget UHD marteriale som jeg bruger meget tid på at se. Desværre kun i 30fps. Og der glæder jeg mig til den nye boks.
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 15:00

Hmm.. Jens, hvad får man så hvis man køber et F9005 i dag? Uden den nye One Connect, så må man jo ryge ind i problemer.

Hvad for problemer ? - Hvis du køber et TV til 13.000,00 - Så har du et fint UHD TV med gamle specifikationer. Skifter du så til den nye boks, så har du et endnu finere UHD TV med nye specifikationer.

Jeg kan altså ikke se problemet.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 15:42

Hvad for problemer ? - Hvis du køber et TV til 13.000,00 - Så har du et fint UHD TV med gamle specifikationer. Skifter du så til den nye boks, så har du et endnu finere UHD TV med nye specifikationer.

Jeg kan altså ikke se problemet.

Manglende HDCP 2.2
Manglende HDMI 2.0
Manglende HEVC (H.265)

Alle tre dele er jo mere eller mindre obligatorisk for 4K, eller bliver det.

Det er ikke noget jeg har erfaring med, kun hvad jeg har kunnet læse mig frem til.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu