recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - T2 tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

T2 tuner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: T2 tuner
    Sendt: 06-December-2022 kl. 13:48
Hej vil til at opsige mit tv pakke  men nu er jeg kommet i triviel om mit Tv som virker perfekt på kabel tv  som er   "Samsung 55ES8005 fra 2012 " har det T2 tuner i mit tv  kan ikke noget om det manuale , da jeg  vil tage de digitale fra på antenne men er ikke sikker på   om jeg kan modtage dem på det tv

vh Stone
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2022 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Stone09 Stone09 skrev:

Hej vil til at opsige mit tv pakke  men nu er jeg kommet i triviel om mit Tv som virker perfekt på kabel tv  som er   "Samsung 55ES8005 fra 2012 " har det T2 tuner i mit tv  kan ikke noget om det manuale , da jeg  vil tage de digitale fra på antenne men er ikke sikker på   om jeg kan modtage dem på det tv

vh Stone
Hvis dit opgivne model nummer er rigtigt, Google søgning: 

Elgiganten siger det er lanceret i 2019, og under specifikationer (se alle) står der DVB-T2 Wink
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2022 kl. 16:10
Er det ikke bare at prøve?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
S.K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2022 kl. 16:11
Den har DVB-T2 Tuner.
Mvh. Søren
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2022 kl. 16:16
Det er bare at prøve - helst over længere tid, så du kan bedømme, om du har ordentlige antenneforhold. Det kan være, du ikke kan tage noget fra nærmeste sender, pga. træer, bakker, bygninger, osv. Så kan det være der er bedre signal fra en anden sender, selvom den måtte stå længere væk fra, hvor du bor.

Må du have en antenne udendørs?
Eller, er der adgang til et loft, hvor du kunne have den?
Eller altan, hvor den kan gemmes lidt væk?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2022 kl. 16:48
Super så skal det prøves  for det bliver slut med YouSee  her fra pr 01-01-23

Tror mit signal er godt her, har næsten frit udsyn til senderen  (næsten,)  og den skal udendørs  

Så takker for de hurtige svar 

vh Stone 
Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2022 kl. 12:29
Hej så er det blevet afprøvet  på mit Samsung   Har søgt på Luft  og modtager 16 kanaler men de er kodet alle  det er dem Boxer står for  men kan ikke modtage de frie kanaler DR1 Dr2 Dr3  og så skulle jeg os kunne modtage Tv2 regional Fyn  den skulle os kunne modtages uden kode  
vh Steen 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2022 kl. 14:03
Samsungs D-modeller fra 2011 havde DVB-T2 så det har E-modellerne fra 2012 også. Boxer Norlys (Boxer) og DRs frie kanaler bruger DVB-T2 og MPEG4-enkodning, hvilket Samsung ES8005 også snildt klarer, så det er underligt, at du kun finder betalingskanalerne.
Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2022 kl. 14:58
Det forstår jeg heller ikke   Men det er så Mux 1  jeg ikke kan se/finde på tv'et 
det er Tommerup  sender jeg søger på........... Kan jeg hvis indstiller manualt   på frekvensen på 586 MHz

det kan da ikke være antennen der ikke kan modtage Mux 1 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2022 kl. 15:46
Du skal være opmærksom på polariseringen, dvs om antennen skal være vandret eller lodret. Generelt er signalet vandret på hovedsenderne. Du kan læse mere her.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2022 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Stone09 Stone09 skrev:

Det forstår jeg heller ikke   Men det er så Mux 1  jeg ikke kan se/finde på tv'et 
det er Tommerup  sender jeg søger på........... Kan jeg hvis indstiller manualt   på frekvensen på 586 MHz

det kan da ikke være antennen der ikke kan modtage Mux 1 
Hvordan er signalstyrken på de kanaler du fanger?
Med digitale signaler er der hårfin grænse imellem "ser OK ud" og "Intet signal"  Wink

Så hvis signalstyrke er i den lave ende, skal du optimere antenneforhold. 
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu