recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tablet der kan ca. det samme som min mobil.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tablet der kan ca. det samme som min mobil.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2404
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tablet der kan ca. det samme som min mobil.
    Sendt: 27-Februar-2013 kl. 23:03
Jeg har en HTC Explorer telefon. Den er ikke specielt kraftfuld, den har en 600 MHz Cortex A5 cpu der ikke ligefrem er nogen kraftkarl, men dog alligevel virker helt fint til det jeg bruger den til.

Nu er jeg i den situation at jeg godt kunne tænke mig en tablet omkring 8-10" der kan ca. det samme. Den behøver ikke kunne ringe og alt det der, blot give mig en lidt større skærm at spille Wordfeud, Plague Inc og et par andre småspil på. Ikke noget med vild action og grafik, bare sådan checke tv programmet og lidt krydsord. Jeg er ligeglad med 3G, bare den har wifi. 

Hukommelsesmæssigt er jeg lidt træt af at min telefon kun har ca. 90 MB til user apps. Jeg har rooted telefonen så jeg kan installere apps på sd kort istedet, det virker fint nok og sammenlagt har jeg installeret ca. 150 MB apps. Det er ikke vigtigt for mig at tablet'en har 16 eller 32 GB ram, bare den har mere end de 512 MB der er i min telefon. 2 eller 4 GB er helt fint, som sagt bruger jeg kun omkring 150 MB på apps lige pt. Jeg skal ikke have musiksamlingen og en bunke videoer over på tablet'en, jeg har andre løsninger til det transportable.

De helt billige kinesertablets får ofte på puklen her på forummet, men kan de løfte opgaven når mine krav er så relativt beskedne, eller er jeg nødt til at fyre 2000+ af på en mærkevaretablet med quad cpu og huhej hvor det går? 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 23:18
Hate to bring it to you - men med en iPad behøves du ikke at bekymre dig om single, dual eller quad core go den kan så fint det du har brug for. En iPad 2 med 16GB RAM må være det du skal bruge.

Bare ufatteligt at de er så dyre selv i brugt udgave, for jeg gav da kun 2700 for en spritny til min kone sidste sommer. Hun er stadig pisse glad for den.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 06:44
Hej strandvasker

selvom jeg er en af dem der normalt fraråder kinesertablets, så vil jeg sige at med de behov du beskriver, og de forventninger du beskriver udfra hvad du er vant til med din HTC Explorer så vil mange kinesertablets godt kunne løfte opgaven. Man skal bare lige se sig lidt for og ikke købe de aller billigste der ikke bare er i dårlig kvalitet men også benytter forældet teknologi, derudover er problemet med kinesertabs at det kan være svært at finde lige den ene ud af 10 modeller der er nogenlunde god, både hardware og software mæssigt, og som holder mere end 2 uger. En Rockchip RK3066 baseret kinesertablet med Jelly Bean, 1gb ram og 8-16gb hukommelse ville være et spring op i forhold til din HTC Explorer og kan vel fåes for en 16-1700,-

eks.

9.7" til 1.695,-
http://www.foto-fun.dk/shop/odys-noon-9-6238p.html

Som Klaus er inde på ville en iPad2 16gb wifi også være en rigtig god løsning, hvis man kunne finde en brugt til en fornuftig penge i omegnen af 17-1800,-

Men det bliver svært at komme ret meget under disse priser, så bevæger du dig ned i en kategori af kinesertabs hvor det er næsten ligemeget, hvor der er for mange kompromisser til at tabben er egentlig brugbar som tablet.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 08:51
Jeg er med på at en brugt Ipad er det sikre valg, jeg har allerede surfet på den blå avis efter dem, jeg er bare lidt træt af Apple's lukkede økosystem. 

Jeg har i forvejen en Apple TV 2 som kunne være en fantastisk lille medieafspiller hvis ikke lige Apple havde insisteret på en håndfuld låste formater, hvilket betyder at det eneste der har fungeret fornuftigt på min var Netflix. Det der med jailbreak og xbmc har jeg også prøvet og det kører mildt sagt ustabilt. Det kunne have været en fantastisk lille boks, men er det ikke.

Jeg har også en Ipod Touch, igen en device der kunne have været meget smartere end den er hvis den havde været fri for at være bundet til Apples formater og Itunes. 

Min kammerat har en Ipad og den fungerer virkeligt godt, ingen tvivl om det, jeg har det bare igen svært med at det hele skal foregå på Apple's betingelser, på den måde de synes er smart i stedet for den måde jeg synes er smart. 

Det kan godt være det ender op med en brugt Ipad, umiddelbart hælder jeg bare mere til noget android, med mindre det betyder jeg ender med noget der reagerer virkeligt dårligt og generelt er irriterende at bruge. Jeg har også haft kigget på noget HTC Flyer der på specifikationer ligner min telefon bare med en større skærm, men det forekommer mig at der bør være kommet noget mere moderne siden dengang Flyer var hot.
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 10:07
Hej.

Et andet alternativ kunne være en Intenso Tablet TAB814, som lige er blevet testet på Hwt.dk

Anmeldelsen er ihvertfald temmelig positiv.

/Flmr
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Jeg er med på at en brugt Ipad er det sikre valg, jeg har allerede surfet på den blå avis efter dem, jeg er bare lidt træt af Apple's lukkede økosystem.

Med det du beskrev du skulle bruge en tablet til, er en iPad perfekt - lukket økosystem eller ej.

Min kones iPad har aldrig været koblet på iTunes, min egen der er snart 1½ år gammel har "set" iTunes 2 gange i den tid.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4706
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 16:26

Hej Strandvasker.

Alle regner med at Google introducerer Android ver. 5 før sommerferien.

Jeg tror ikke at vi skal forvente at alle mærkevare Tabletterne der er solgt i de sidste par år kan opgraderes.

Og det er et spørgsmål om nogen af de billige Kina Tabletter overhovet kan?

Men hvis du ønsker at købe en af de billige Kina tabletter og kan finde ud af hvilken det er.

Kan du måske finde et par Android 4 firmware på dette forum:

http://www.pandawillforum.com

Forummet køres af en forhandler. Her er et link til de Kinesiske Android Tabletter han sælger:

http://www.pandawill.com/notebook-tablet-pc-mid-c438/android-os-c306.html

Hilsen Carsten.

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 02:20
Hvis du kan nøjes med 7" - vil en ASUS Nexus 7 32GB Wifi imo være det optimale. Den kan sættes faktisk som du selv lyster. Softwaren er kun google's og uden indblanding fra ASUS og andre. Imo et stort plus.
Den sku' efter sigende ha' en betydelig bedre batterilevetid (op til 9½ time) end kineser udgaverne (10"), som liggger på højest det halve. 
Har selv haft et par 10" kineser tablets (1000-1500 kr klassen) til afprøvning og de holdt ca. 2 timer, før de sku' lades op. Og det var udelukkende lidt spil og brug af internettet (wifi). Synes også de virkede lidt tunge at sidde med over længere tid.
Dette og ikke følelsen af, at touch ikke virkede smooth nok (selv om de var med Jelly Bean og fhv. hurtige processorer), er nok til at jeg ville fravælge den kategori.

Så hellere gå lidt ned i størrelse og vægt + betale lidt mere - og så få nået der virker ordentligt og holder en god batteritid. 
Og sidst men ikke mindst, at jeg samtidig kan sætte den op som jeg lyster.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 06:00
Hvis du har et Apple TV og er træt af dets begrænsede muligheder for filtyper, så er en iPad da oplagt. Via AirPlay kan du sende alle mulige filtyper fra en iPad til dit Apple TV.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Hvis du har et Apple TV og er træt af dets begrænsede muligheder for filtyper, så er en iPad da oplagt. Via AirPlay kan du sende alle mulige filtyper fra en iPad til dit Apple TV.
Så med en ipad kan jeg sende mine mkv formatterede dvd og br rips og de .ts optagelser jeg har liggende på min nas via airplay til min apple tv? Jeg troede ikke en ipad gad de formater, endsige gad snakke med min nas?
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 13:23
Ja. Sikker på noget af det er muligt - ved dog ikke med .ts optagelser. 

Der findes flere apps i AppStore der får din iPad til at være mellemstation mellem en NAS og Apple TV. F.eks. 8Player: https://itunes.apple.com/us/app/8player/id375860275?mt=8

iPad virker så samtidig som en remote.

Har ikke selv prøvet det. Jeg er gået all-in på Apples økosystem omkring Apple TV for at få det hele til at køre så nemt, smurt og minimalistisk som muligt ;-)
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 13:44
-RAM: Arbejdshukomelse. Har alt muligt at gøre med hvor hurtigt tabletten kører. Typisk mellem en halv og en hel gigabyte.
-ROM/Flash: permanent hukommelse. Der hvor android ligger, og der hvor du kan lægge spil, musik osv. typisk 4 gb på de billige, hvilken giver 0,5 - 1 gb til rådighed for apps og musik.

Jeg kan kun bakke om om Asus Nexus 7.

Det kan godt være du ikke har brug quadcore og 1gb RAM lige nu. Men hvad med det næste spil du falder over?

Et typisk Pixelinespil fylder idag ca 300 megabyte og det største spil jeg har fylder 1,4 gigabyte.
Selv en indbygget App som Facebook er flerdoblet i størrelse i løbet af de sidste par år.

Nexus 7 har 32 gb ROM i butikken og de tidligste brugte har 8 gb. Det er nok til apps, skulle jeg mene. Fåes fra ny for knap 2000. Det er et godt køb efter min mening.

Og ja, iPad kan også. Men gider man virkelig betale ekstra for den? Jeg gør ikke. Men for nogen har den jo den ekstra værdi.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu