|
Tablet >hdmi>scart>gammelsdaws tv |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Per Jørgensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2014 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-December-2014 kl. 07:20 |
Vil det kunne lade sig gøre at forbinde en tablet med et HDMI stik og sætte dette kabel i tv via scart, og så se tv fra nettet.
Selvfølgelig via trådløs WI-FI forbindelse til tablet´en? Kablet selvfølgelig et HDMI>scart kabel. Formålet skulle være at, kunne se tv fra nettet på gammeldaws tv og via en WI-FI forbundet tablet. Kan I hjælpe? ![]() Per |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7240 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7240 |
Den burde kunne bruges. Men der findes sikkert mange andre bokse.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19817 |
Når du har købt diverse konverteringsbokse, finder du ud af at det ligner "lort" det der kommer frem til dit tv. Mit råd: køb et tv med hdmi indgang, eller AirPlay/DLNA indbygget.
Klaus |
|
![]() |
|
Har aldrig set eller hørt om et tv med airplay indbygget ?
|
|
![]() |
|
Per Jørgensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2014 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 25 |
At det ligner "lort", er vel dét vi er vant til. altså et standard billedrørs-tv med en DVB-T boks foran og signal fra tagantenne. ![]() Jeg har forsøgt mig med spørgsmål her på forum og jeg har brugt MASSER af tid online, på at finde det optimale for vores husstand, men jeg har absolut ikke fattet det endnu. ![]() Altså, hvad kan lade sig gøre og hvad kan ikke. Er sikker på at (set med øjne der ikke kan li´ firbernettets priser) at fremtiden bliver fiber eller internet og det er så her jeg kæmper en brav kamp med at forstå hvordan tingene hænger sammen. Har pt. internet via Fullrate og der er ca. 1½ meter fra router til tv, så wi-fi skulle ikke give problemer. Tv´et er lige på stående, for godt til at smide ud, men har en begrænset levetid. Jeg ønsker absolut ikke pakker fra udbyder med diverse spøjse programmer, men er sikker på at, jeg sagtens vil kunne finde tv programmer på nettet, som har min interesse og derfor mit spørgsmål. Jeg ved også at, mit udstyr har en begrænset levetid og derfor vil jeg gerne være lidt på forkant - både hvad angår udstyr, men så sandelig også min forståelse for alt det nye der er kommet til, men IKKE for enhver pris. ![]() |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Jeg ville langt hellere bruge et par tusinde kroner på et, ganske vist lowend TV, fremfor at smide 500 kroner ud til en boks som den der er linket til og jeg er helt enig med Klaus.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Dét kan Du da ha´ ret i Flemming og det har også været med i mine overvejelser, men.... Det "gode gamle tv" ![]() ![]() Nej, jeg ved godt hvad Du mener, men der er lidt "jyde" over mig, derfor. Det gør ondt helt ind i sjælen på mig at kassere et velfungerende tv og sige som prinsessen i klods Hans: "Duer ikke, væk". Jeg må i tænke/tankeboks og se hvad jeg vil. ![]() Tak skal I ha´ Per |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Ja, alt andet vil være helt tosset, det vil kun give dårlig kvalitet, da opløsningen er alt for ringe til noget brugbart. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Som ægte jyde vil jeg sige dig, se nu at komme på fladskærmsvognen. Du får bare så uendeligt meget mere ud af din licens med en 50-55 tommer skærm i en god kvalitet ala Panasonic's 640 serie til 7k
|
|
![]() |
|
Det er jeg også sikker på, men der ER nu et gevaldigt spring fra 499 penge og til 7000 danske inflationsramte penge. Faktisk 14 gange dyrere løsning, for at se bonderøven eller anden hejs på et højopløseligt skærmbillede. ![]() Jeg har forstået at, jeg ikke kan hive vanvittigt gode billeder fra nettet, så det kan heller ikke animere mig til løsningen med et nyt tv - lige nu. ![]() Næ, det var bare muligheden lige pt. jeg var ude efter og muligheden for at se net tv, samt FTA kanalerne via nettet. ![]() Jeg er IKKE jyde, men er lige så påholdende. ![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der kan udmærket Streames god kvalitet via nettet, men det kræver at udstyret er i orden, den måde du vil gøre det på kan kun give dårlig kvalitet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |