recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tablet >hdmi>scart>gammelsdaws tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tablet >hdmi>scart>gammelsdaws tv

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Per Jørgensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Oktober-2014
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der kan udmærket Streames god kvalitet via nettet, men det kræver at udstyret er i orden, den måde du vil gøre det på kan kun give dårlig kvalitet.

Radiomand.
Har set tv på skærmen til min pc og fremragende klare billeder og klart det ville, set fra en synsmæssigt øhh synspunkt, være det bedste, men 7000 ER mange penge og mindre kan vel gøre det. Vi er ikke kritiske og ser ikke storfilm i HD format. Ja, var det ikke fordi vi vidste hvor fjernsynet stod, er det ikke sikkert vi overhovedet ville kunne se tv. Big smile Sådan er det at blive gammel. Geek
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 15:42
Sikke noget vrøvl, det er netop når synet og hørelsen begynder at svigte, det er fedt med et stort skarpt billede. Se Bent Fabricius Bjerre, som har iPhone, iPad og sikkert også en fladskærm. Og han er gammel af alder, selvom han påstår noget andet.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sikke noget vrøvl, det er netop når synet og hørelsen begynder at svigte, det er fedt med et stort skarpt billede. Se Bent Fabricius Bjerre, som har iPhone, iPad og sikkert også en fladskærm. Og han er gammel af alder, selvom han påstår noget andet.

Kampus, lagde Du ikke mærke til Geek.
Synet fejler intet. Hørelsen heller ikke, men henvisningen til alderen skal forstås som, at ikke alt hvad der sendes er for "voksne" mennesker. Var det for voksne mennesker, ville jeg sikkert gerne købe dyrt, men med de programmer der sendes i dag, nixen bixen. DER er jeg for gammel. Geek Så kan jeg sagtens leve med "det gamle ligner lort", for nu at citere KlausDM.Smile

Jeg kan dog sagtens følge dig.
Jeg bruger bare en virtuel vægtskål og på denne virtuelle vægtskål, vejer jeg. Dels min investering på den ene side af vægten og dels mit afkast (det jeg ønsker at se) på den anden side og hvis vægten ikke falder ned med et brag, til fordel for det jeg vil se, er min investering gået galt.Tongue

Gammel eller bare gammeldags, tjaaa måske. Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Per Jørgensen Per Jørgensen skrev:

Det "gode gamle tv"Embarrassed duer jo og kan måske gøre det i 5 år endnu

Hvilket tv er det?

For 2000 kroner kan du få et tv der kan vise billede og har HDMI indgang.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/40PFT4009/philips-40-led-tv-40pft4009?scidint=pp_40pft4009

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 19:46
Det er lige før at besparelsen på energiforbruget kan betale for en fladskærm set over en mindre årrække, end de 5 år der nævnes
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 20:21
Lad manden nyde sin skærm. I har oplyst ham om, at det ikke bliver supert på hans gamle skærm, men jeg synes ikke det er iorden, at han skal presses til at købe en ny skærm, hvis han ikke ønsker det.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 20:30
Fortæller ham bare hvad han går glip af. Var selv en slow mover da jeg i protest købte et nyt Sony Trinitron billedrørs TV i 2006. Men gav mig i 2007 og fik 50 tommer som første fladskærm, og det har jeg aldrig fortrudt.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 23:09
Når man spørger i dette forum er der altså ikke meget forståelse for sådan en elendig lappeløsning . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af Per Jørgensen Per Jørgensen skrev:

Vil det kunne lade sig gøre at forbinde en tablet med et HDMI stik og sætte dette kabel i tv via scart, og så se tv fra nettet.
Selvfølgelig via trådløs WI-FI forbindelse til tablet´en?
Kablet selvfølgelig et HDMI>scart kabel.

Formålet skulle være at, kunne se tv fra nettet på gammeldaws tv og via en WI-FI forbundet tablet.

Kan I hjælpe? Smile

Per

Dette var mit spørgsmål og jeg ønsker IKKE at købe dyrt tv-udstyr.
Sikkert er det at, billedkvaliteten er bedre med en moderne fladskærm, men igen skal det stå mål med det jeg ser på mit tv og hvilke behov jeg har.
Jeg har IKKE pt. behov for HD tv eller megaskærm og det er da også muligt at, det jeg har gang i, er en lappeløsning, men det er jo så mit valg. Andre har behov for at se film på bedste kvalitet og køber udstyr derefter, men jeg kan sagtens se TV avisen UDEN det absolut skal være i HD.

Jeg rådes, ja, men det ligger i luften at, jeg er uden for pædagogisk rækkevidde når jeg ikke vil ofre en formue på en skærm, for at se Søren Ryge eller bonderøven.

Jeg har egentlig fået et svar (ad omveje) og lidt på dette forum og slutter med tak for gode råd. Smile

Per

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 08:32
Se muligheder her:
http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/google-android/3533870/how-connect-android-tv/

Og oversat
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/google-android/3533870/how-connect-android-tv/&prev=search
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu