recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tablet PC erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTablet PC erfaringer?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Emne: Tablet PC erfaringer?
    Sendt: 13-December-2010 kl. 11:13
Hejsa


Jeg er ved at overveje om jeg har brug for en Tablet PC, og er i den forbindelse begyndt at kigge lidt rundt.

iPad er udelukket da jeg ikke bryder mig om den, den er desuden for dyr.

Jeg har fundet Blackbirds produkter som starter ved 1395,- for en 7 tommer med Android 2.1
http://www.bb-tech.net/index.php

Jeg har også kigget på Apad som starter ved 1595,- for en 7 tommer med Android 2.1 og 2195,- for en 10 tommer
http://www.propadshop.com/shop/-2c1.html


Har i nogen erfaringer med nogle af disse modeller, eller kender i alternativer i samme prisklasse?



Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 14:02
Android 2 er ikke beregnet til Tablet. Det er først ver. 3. 
Så jeg tror det er for tidligt at købe andet end iPad nu. 


De to du linker til, især Blackbird, synes jeg ligner dårlige ipad efterligninger.

Hvis det skal være et nogenlunde alternativ til iPad, skal det være Samsung Galaxy Tab

Jeg har selv iPad, og har kun set alternativerne i anmeldelser og i Soeinding.

Venlig hilsen
KB
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 14:08
Blackbirds produktbillede viser en iPad skærm. Det siger vist en del om det produkt.
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Android 2 er ikke beregnet til Tablet. Det er først ver. 3. 
Så jeg tror det er for tidligt at købe andet end iPad nu. 


De to du linker til, især Blackbird, synes jeg ligner dårlige ipad efterligninger.

Jeg er mere eller mindre ligeglad med udseendet, så at de ligner iPad er hverken et plus eller minus for mig...

Hvis det skal være et nogenlunde alternativ til iPad, skal det være Samsung Galaxy Tab

Samsung Galaxy Tab er også fed, men for dyr... Jeg er helt med på at de billige alternativer på visse punkter ikke helt er så gode som iPad og Galaxy Tab, men jeg kan godt leve med at man ikke helt får samme oplevelse... Det må jeg leve med når ikke jeg vil betale det de 2 førnævnte koster.

Jeg har selv iPad, og har kun set alternativerne i anmeldelser og i Soeinding.

Okay, jeg synes designet på iPad er flot, men deres lukkede system med tvangsbrug af iTunes og mangel på flash og java gør, at jeg ikke vælger iPad eller iPhone for den sags skyld. Dertil er jeg for nørdet.

Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Blackbirds produktbillede viser en iPad skærm. Det siger vist en del om det produkt.
Hvad siger det om det produkt?
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Blackbirds produktbillede viser en iPad skærm. Det siger vist en del om det produkt.
Hvad siger det om det produkt?
Wannabee Wink
(sorry, ku ik' dy mig)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 18:48
Jeg synes der er nogle forhold ved disse tablets, der er interessant..
De billige ser ud til at tryk-følsom skærm (postion udregnes udfra en strømmodstand fra trykpunktet) , hvor man direkte skal trykke på skærmen.
 
Hvis man kan leve med det, så er de vel udmærket..
Blackbird 7 blev stærkt nedgjort i mobilsiden.dk, fordi man ikke kunne bladre vildt rundt, det er jo ikke sikkeret det er nødvendigt.. 
 
Berøringsfølsom (kapacitive) er måske bedre og dyrere.
 
Det andet er operativ-systemet.
Den store blackbird er reelt en windows 7 maskine og betyder at egentlige windows programmer kan afvikles, hvis det er det man har behov for...
 
Jeg er på jagt efter en windows 7 tablet med et ordentlig kamera (bagudvendt) og har stort set kun fundet en, nemlig HP slate 500, men den er ikke rigitig til købe..'
Blackbird har et lille web-kamera, men det er front-vendt...  

Det bruges til at afvikle almindelig windows program og have et ordentlig kamera også...


Redigeret af avh - 13-December-2010 kl. 18:54
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 18:49
Du skal ikke købe nogle af disse billige kina tablets - for at sige det ligeud så er det noget frygteligt skrammel og du vil kun blive skuffet.

For det første er der pt ingen Android tablets der er ligeså gode som ipad - heller ikke galaxy tab - det bedste råd er at vente ½ års tid, så vil der være kommet flere interessante tablets baseret på nyere Androidversion og ordentlig hardware. Men skal man endelig kigge efter en Android tablet idag så man kan lege så er der nogle minimumskrav der skal være opfyldt og som du skal kigge efter

1. skærmen skal være capasitiv - altså berøringsfølsom ligesom man kender det fra ipad, iphone og alle moderne android smartphones - køb aldrig en tablet med resistiv (trykfølsom) skærm der kræver betjening med en stylus (pen) som disse kina tablets har. Det er en teknologi man brugte for 10 år siden, og den er elendig. Skærmene betjenes meget dårligt med fingrene og responsen når du forsøger er elendig. Gå ikke på kompromis med dette - det skal være en capasitiv skærm.

2. CPU - skal være minimum en ARMv7 / Cortex A8 baseret cpu på 1ghz - det er samme arkitektur og type CPU du finder i ipad, iphone4, htc desire, samsung galaxy s og galaxy tab osv. - mindre end det og tabletten er simpelthen for langsom og vil på ingen måde kunne afvikle hverken de spil du ønsker i tablettens skærmopløsning, eller flash eller java. Kina tabletterne du har kigget på har en CPU baseret på en væsentligt langsommere arkitektur der svarer til den første Iphone og Iphone 3g. Læs mere om dette her

http://en.wikipedia.org/wiki/ARM_architecture

Andre ting der er væsentlige at kigge på er mængden af ram og android version - 256mb ram er minimumsgrænsen (mere gør ikke noget) og Android versionen må gerne være froyo 2.2 så man får dels de forbedringer den har mht. hastighed of hukommelseshåndtering samt mulighed for at delvist installere apps på SD kortet for den indbyggede hukommelse der er afsat til applikationer er som regel for lille.

Skal jeg anbefale et alternativ til de kina tablets du har kigget på - så er Archos tablets noget af det hvor du får mest for pengene lige pt.
De er fra en fransk producent, har en god byggekvalitet og både capasitiv skærm, cortex A8 cpu samt froyo 2.2 - og så koster de stort set detsamme som de billige og meget dårligere kina tablets.

De er lidt svære at få fat i endnu da produktionen kun lige er startet, men hvis man bestiller fra Archos egen hjemmeside koster 7" omkring 1800,- og 10" omkring 2200,- - de kan også bestilles hos Dustinhome.dk hvis man foretrækker en dansk webshop, men så er de lidt dyrere.

Modellerne hedder Archos 70it og 101it og du kan læse mere om dem her

http://www.archos.com/store/psearch.html?country=dk&lang=en&prod_id=archos70it



Redigeret af spawn - 13-December-2010 kl. 18:50
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 20:25
Nu ved jeg ikke lige helt hvornår og om de kommer (det gør de jo nok) men creative er på vej med deres zii0. de kunne være ganske interessante at kigge på og de er så godt som produktionsklare. men CES er jo lige om hjørnet og det vil nok være pads, pads og endnu mere pads fra gud og hver mand og hver enkelt lille enmands virksomhed i baggården.
http://www.engadget.com/2010/12/13/creative-ziio-10-follows-little-brother-into-the-halls-of-fcc/
men jeg tror q1/q2 bliver betydeligt mere interessant end hvis man går ud og bare SKAL have sine vildeste lyster stillet nu.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Android 2 er ikke beregnet til Tablet. Det er først ver. 3. 
Så jeg tror det er for tidligt at købe andet end iPad nu. 


De to du linker til, især Blackbird, synes jeg ligner dårlige ipad efterligninger.

Jeg er mere eller mindre ligeglad med udseendet, så at de ligner iPad er hverken et plus eller minus for mig...

Hvis det skal være et nogenlunde alternativ til iPad, skal det være Samsung Galaxy Tab

Samsung Galaxy Tab er også fed, men for dyr... Jeg er helt med på at de billige alternativer på visse punkter ikke helt er så gode som iPad og Galaxy Tab, men jeg kan godt leve med at man ikke helt får samme oplevelse... Det må jeg leve med når ikke jeg vil betale det de 2 førnævnte koster.

Jeg har selv iPad, og har kun set alternativerne i anmeldelser og i Soeinding.

Okay, jeg synes designet på iPad er flot, men deres lukkede system med tvangsbrug af iTunes og mangel på flash og java gør, at jeg ikke vælger iPad eller iPhone for den sags skyld. Dertil er jeg for nørdet.


Hvis ikke du vil have iPad, så vent til der kommer rigtige Android tablets (dvs. version 3).
Der er ikke andre muligheder nu.
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

 
Okay, jeg synes designet på iPad er flot, men deres lukkede system med tvangsbrug af iTunes og mangel på flash og java gør, at jeg ikke vælger iPad eller iPhone for den sags skyld. Dertil er jeg for nørdet.
Der er flash på på Samsung Galaxy, men iflg. Soeinding går browseren i stå, når der er flash på siden, der vises. Så - summa summarum - der er ingen tabletter i dag, der er kraftige nok til at vise flash.

Venlig hilsen
KB
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Nu ved jeg ikke lige helt hvornår og om de kommer (det gør de jo nok) men creative er på vej med deres zii0.



Ja, men de har desværre også resistive skærme - ikke capasitive - så de er et nogo imho.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu