|
Tablets til børn |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1021 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror det samme gælder for Asus. Der er ganske vist et internt lager og et ekstern SD-kort (betegnelser i Indstillinger), men man skal selv flytte apps til SD-kortet (der er en knap til det under Apps). Så vidt jeg kan finde ud af, er det ikke muligt at installere apps direkte på eksternt SD-kort - man kan kun installere på internt lager og så flytte dele af app'en til det eksterne kort (hvis udvikler har lavet app'en så det kan lade sig gøre). Men det er jeg rimelig sikker på gælder for alle Android-enheder. Man kan roote tabletten og lave det eksterne lager om, så det fremstår som et internt lager vha af et eller andet værktøj - men det er jeg ikke inde i. |
|
Muele
Guld medlem Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for alt input.
Jeg tror i misforstår det med det interne SD-kort. Det viser sig ikke at være noget issue på Memo Pad. Så pyt. Vi endte med at købe 4 Asus Memo Pad HD 7 i Saturn i Flensborg til €149 Det var ikke muligt for mig at finde en butik eller webshop der havde alle de farver vi ønskede. Så det blev lidt et kompromis. Og så køber vi farverige covers, så de både får beskyttelse og er nemme at kende fra hinanden. Det endte så med at blive fra en forhandler i Hongkong. |
|
Muele
Funktioner
Tak(0)
|
Forresten minder den utroligt meget om Nexus 7(2012). Stikkene sidder bare i toppen og den er lidt tykkere. Men jeg kunne klikke dem ind i det cover jeg har på min Nexus 7. Dog var det svært at få den ud igen. Men ingen tvivl om at de to tablets kommer fra samme producent.
|
|
Muele
Funktioner
Tak(0)
|
uhh... Nu spammer jeg min egen tråd...
Jeg tænker lidt på brugerprofiler i Android. Er der nogen der har erfaringer med det? Jeg har oprettet en Gmail til hvert barn og logget ind. Og så har jeg også lagt den respektive forælders konto ind som en sekundær profil, for at kunne spille de spil som er købt på den konto. Mon det er en god løsning? |
|
Nico89
Bruger Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den første konto man opretter med er "ejer" af tabletten. Så det er den der kan opdatere tabletten. Det er vel meget smart, jeg synes også jeg har hørt om noget "forældrekontrol" over in-app køb etc, men ved ikke om forældrene skal stå som ejer..
|
|
Gooferen
Guld medlem Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tillykke med tablettet,,
Er du tilfreds med den? Kører den flydende? Hvordan er batterilevetiden? Jeg overvejer nemlig at købe samme tablet
|
|
Muele
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan desværre ikke sige så meget om batteritiden endnu. Det er jo
ikke mig der bruger dem. Men jeg er overbevist om at den holder længere
end både min Nexus7/2012 og den Acer Iconia B1 min kæreste hidtil har
brugt.
Den kører flydende. Sammenligneligt med Nexussen. Dog foretrækker jeg personligt den rene Android uden Asus' tilpasninger. De fylder jo bare ekstra snask på. Men det er nu ikke galt og det virker fint. Største anke er at den er utroligt sart over for ridser bagpå. Især den hvide som er af blank plastic. De mørke er ru i overfladen. Et cover er næsten obligatorisk. Vi har også bestilt hjem, men det tager et par uger at få hjem. Alt i alt meget tilfreds. Det er utroligt hvad 1200 kr kan købe nu til dags. Som kæresten sagde efter en time: "Den bliver jeg glad for". Anbefalet. |
|
Gooferen
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder godt, dejligt at hører hvad en "almindelig" bruger synes om den :)
Hvad med visning af film og opstart af applikationer, går det også hurtigt?
|
|
Muele
Funktioner
Tak(0)
|
Lad mig se om jeg kan få lov at lege lidt med den i eftermiddag, så skal jeg skrive lidt mere om performance.
Forresten holdt min idé med at lægge min egen profil ind som sekundær profil ikke. Ihvertfald dur minecraft ikke, hvis man installerer det dér. Istedet har jeg lagt min googlekonto ind på den primære profil, installeret og så fjernet min konto igen. ind til videre virker det. Men jeg ved ikke hvad der sker når der kommer en update. Redigeret af Muele - 13-Januar-2014 kl. 14:35 |
|
Muele
Funktioner
Tak(0)
|
Så har jeg prøvet lidt Youtube, Netflix og diverse lidt tungere spil.
Jeg synes det kører superfint. Det skal siges at min reference er ovennævnte to tablets som jo ikke er cutting edge. Men Jeg vil stadig give den min klare anbefaling. Mht batteri, så har de to her i husstanden ihvertfald kørt 6 timer for fuld skrald på en opladning nu. Og de er ikke begyndt at advare om lavt batteri nogen af dem. Det ville Nexussen ikke kunne. |
|
Gooferen
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for din anmeldelse :) , det lyder rigtigt godt, mit sidste spørgsmål er hvordan den håndtere, hvis man har mange applikationer åbne på en gang, bliver den væsentlig langsommer af det?
|
|
Muele
Funktioner
Tak(0)
|
Den del håndterer Android jo hårdt. Den kører 4.2.2. Og den får vist 4.4 hen ad vejen.
Den er udstyret med en quadcore processor klokket til 1,2 ghz. Fona sælger netop nu nexus 7/2012 til 1500 kr. Den har en bedre grafikchip og 32 gb flash imod memo pad'ens 16 gb. Til gengæld mangler den bagsidekameraet som var vigtigt for min datter. Jeg vil mene du skal væsentligt over den pris for at finde noget der er bedre. |
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |