recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tabte "bonus-kanaler" hos Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tabte "bonus-kanaler" hos Yousee

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tabte "bonus-kanaler" hos Yousee
    Sendt: 10-Maj-2014 kl. 00:20
Hej alle,

Jeg har Yousee grundpakke i Hovedstadsområdet. Som det nok har været kendt længe, så har man med lidt held kunne fange TV3+, kanal4, kanal6, canal9 og TV3puls, omend signalstyrken har været lav. Disse "bonus-kanaler" røg desværre hos mig for et par uger siden. Det er selvfølgelig svært at klage over noget man ikke betaler for, men jeg ville bare lige høre om det samme har været tilfældet for andre hos Yousee, eller om det bare er mit TV der driller.
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 01:15
Nope, jeg har stadig de nævnte 'bonuskanaler' her i Gentofte Kommune.
           
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 06:53
Oprindeligt skrevet af bjrn_dk bjrn_dk skrev:

Hej alle,

Jeg har Yousee grundpakke i Hovedstadsområdet. Som det nok har været kendt længe, så har man med lidt held kunne fange TV3+, kanal4, kanal6, canal9 og TV3puls, omend signalstyrken har været lav. Disse "bonus-kanaler" røg desværre hos mig for et par uger siden. Det er selvfølgelig svært at klage over noget man ikke betaler for, men jeg ville bare lige høre om det samme har været tilfældet for andre hos Yousee, eller om det bare er mit TV der driller.

Har du lavet om på din installation? Fået en boks, flyttet TV'et, så et længere kabel var nødvendigt? Eller fået internet gennem YouSee, og så har en adapter, hvori du så har isat antennekablet og selvfølgelig kablet til routeren? Denne adapter dæmper signalet med 4 db. Jeg lavede om på min installation, fordi jeg blev træt af at skule hen og hive adapteren af for at se TV, og når jeg var færdig med det, hive antennestikket ud igen, og sætte adapteren i igen for at komme på nettet! Derved røg mine "bonus-kanaler".

Er der sat antenneforstærker på? Denne lukker også fuldstændigt af for disse "Bonus-kanaler"

YouSee KAN måske også have været forbi og smidt et bedre pakkefilter i.

UPDATE:

Når jeg sætter stikket direkte i vægdåsen i stuen (kort kabel m. HF-tætte stik) så får jeg "bonus-kanalerne" igen. Når jeg tager signalet fra vægdåsen i soveværelset, så forsvinder de. Jeg er så selv ude om det: Dårligt, langt gammelt kabel, med en samling.

Redigeret af turbo2 - 10-Maj-2014 kl. 09:04
Til top
skuffen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2010
Sted: DK
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skuffen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 13:15
Det var sjovt at jeg faldt over denne tråd.

Jeg har en lille pakke via den lokale antenneforening i Kalundborg, som får signal fra yousee. Jeg har altid kunne tage de nævnte kanaler, dog husker jeg en del støj på kanalerne sidste sommer hvor vi flyttede ind. Til gengæld hat jeg kunne se dem uden problemer hele efteråret og vinteren. Så godt signal at jeg faktisk troede det var en del af min grundpakke. Nu her indenfor den sidste uge er der kommet støj på igen og jeg tjekkede kabel opsætningen i vores lejede hus og fandt selvfølgelig gamle kabler og stik med plastikkapper. Jeg skiftede stikket som forsøg til et hf tæt hvilket resulterede i at kanalerne med støj nu slet ikke kan modtages. TVet siger bare intet signal.

Jeg faldt nu over at kanalerne faktisk ikke er en del af min pakke så jeg kan jo ikke rigtigt brokke mig over det. Men jeg finder det stadig interessant at signalet har været fint i de kolde måneder.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 13:20
Men lad være med at sætte antenneforstærker på - så ryger de også i sort!! Egentligt underligt, at vejret også har indflydelse på modtagelse via Kabel-TV!!Big smile
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2014 kl. 23:17
Tak for svarene allesammen

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Har du lavet om på din installation? Fået en boks, flyttet TV'et, så et længere kabel var nødvendigt? Eller fået internet gennem YouSee, og så har en adapter, hvori du så har isat antennekablet og selvfølgelig kablet til routeren? Denne adapter dæmper signalet med 4 db. Jeg lavede om på min installation, fordi jeg blev træt af at skule hen og hive adapteren af for at se TV, og når jeg var færdig med det, hive antennestikket ud igen, og sætte adapteren i igen for at komme på nettet! Derved røg mine "bonus-kanaler".

Er der sat antenneforstærker på? Denne lukker også fuldstændigt af for disse "Bonus-kanaler"

YouSee KAN måske også have været forbi og smidt et bedre pakkefilter i.

Jeg har faktisk ikke ændret noget på installationen i meget lang tid. Jeg fik ganske rigtigt internet fra Yousee, men det skete for et års tid siden, og det var der jeg sidst ændrede på installationen. Så det undrer mig meget at kanalerne lige pludselig er røget. Min installation består af delefilter ("rygsæk") på antenne-udtaget, hvor der ryger et kabel med data til modem og et kabel til TV videre i en antennefordeler med to udgange, ét til min Panasonic-TV som indtil for et par uger siden kunne fange "bonus-kanalerne" og ét til et ældre Samsung-TV som dog aldrig har kunnet fange signalerne. Jeg lavede som sagt installationen for et år siden, og det burde fungere som det skulle.

Jeg prøvede at vriste delefilteret af antenne-udtaget for at smide TV'et direkte til udenom filteret, men det sidder simpelthen fast, og er ikke til at få af. Har jeg overset en eller anden klik-mekanisme der får den af? Hvis jeg rykket meget hårdere hiver jeg hele dåsen ud af væggen.
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2014 kl. 23:35

Det er jo kun 2 stik bagpå den, som sidder i vægdåsen, så den skal bare trækkes ud af dåsen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2014 kl. 07:15
Prøv, med den ene hånd, at holde vægdåsen ind, mens du trækker "Rygsækken" ud. På denne måde kan du undgå at hive hele dåsen ud af væggen.?

"Rygsækken" dæmper signalet med 4 db.

Ved ikke, hvordan et programpakkefilter virker, men det virker som om, at det dæmper med lidt varierende styrke, eller HAR vejret virkelig indflydelse på kabel-TV? Lidt spøjst, må man sige, hvis det har...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu