|
Tactile Sound Transducers |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Februar-2014 kl. 14:57 |
I "Home Cinema Choice" marts 2014 side 36 er en besøgsartikkel fra en hjemmebio udstyrret med 4 Tactile Sound Transducers fra Clark Synthesis model TST429 Platinum transducer (på ca. 1250 Nm hver, TDI motoren i min bil er på ca. 300 Nm)
Link: http://clarksynthesis.com/clark-synthesis-products/tactile-sound-transducers/ Det er lykkedes at finde et lille review hvor han også har prøvet Aura og Buttkicker Link: http://www.bassshakers.com/bass-shaker-reviews/clark-synthesis/platinum-tst429/ Er der nogen af jer der har praktiske erfaringer med disse ? Mine egne erfaringer med vibrationer i stolene begrænser sig til biograferne i Bon Bon Land, Lego Land og på Bakken - alle stederne har jeg haft følelsen af at sidde på en on/off rystepudser der var ude af synkronosering med lyd og billede. Hvis man tro på Clarks reklamemateriale skulle disse give en helt anden oplevelse med et frekvensområde fra 5 Hz til 17 kHz + de bruges af musikere i scener for bedre at fornemme især bas og trommer. Mit ønske er selvfølgeligt at bruge dem til film, men hvis der er hold i reklamerne kunne det da være fedt også til musik, at få den fornemmelse af energi i rummet, stolen og kroppen der opstår ved fx. Pink Floyd "Another brick in the wall" ved 120 dB - måske allerede ved 90 - 100 dB, jeg er trods alt ikke husets eneste beboer. |
|
![]() |
|
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Mit rum ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2014 Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger butt kicker og det giver den fedeste ryste effekt især i fast and furious ,når de skifter gear.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |