|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
folp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1191 |
![]() Sendt: 30-Marts-2008 kl. 17:35 |
Hej,jeg har lige overspillet et videobånd til HHD til DVD og sat DVDen i pc .Afspiller med Mediaplayer, jeg vil gerne have et stillbillede fra DVDen til brug for Printable ,hvordan får jeg taget det?
|
|
MVH Frank Pedersen
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det der vil være nemmest, er at bruge et kamera, og tag det direkte fra skærmen. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
ALCFOTO ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
![]() |
evt. brug alt+print screen og indsæt det i et fotoprogram og print derfra. der er også flere software dvd afspillere ,hvor man kan tage snapshots direkte i programmet |
|
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub Pioneer PDP LX5090 KALIB. Pioneer BDP-LX71 LOGITECH HARMONY 1000 Mine Blu-ray film |
|
![]() |
|
folp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1191 |
![]() |
Jeg prøver alt+print screen ,hvilke software tænker du på,det ser ikke ud til at Nero kan.
|
|
MVH Frank Pedersen
|
|
![]() |
|
![]() |
Og forresten,hvordan finder jeg det foto fra alt+print screen?
|
|
MVH Frank Pedersen
|
|
![]() |
|
ALCFOTO ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
![]() |
Skal vælge sæt ind fotoprogram, eller word eller lign. Mener man kan tage screenshoots i powerdvd |
|
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub Pioneer PDP LX5090 KALIB. Pioneer BDP-LX71 LOGITECH HARMONY 1000 Mine Blu-ray film |
|
![]() |
|
j_skib ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() |
Hej.
Freewareprogrammet VirtualDub kan gemme billeder fra videoklip ("Save image sequence"). Disse billeder kan så redigeres/tilklippes i et normalt fotoredigeringsprogram (eller man kan jo bare bruge billedet som det er). Jeg synes det virker udmærket, jeg bruger funktionen til forsider på DVD'er. Hvis der er behov for lidt mere vejledning til VirtualDub, hjælper jeg gerne. Venlig hilsen Jørgen. |
|
![]() |
|
GISMO1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
Hej Nero er er super god til at tage et billede eller flere ud af en film , du skal bare pause filmen på det billede som du vil have , derefter trykke capture frame (billede af et fotoap.) Og iopsætning af nero bestemmer du hvor billederne skal gemmes Hilsen Erik |
|
Jo mere man ved , jo mere finder man udaf at man ikke ved.
|
|
![]() |
|
![]() |
I skal have tak,så klarer jeg det.
|
|
MVH Frank Pedersen
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg mente at Nero lød lettest,men kan ikke finde noget billede af et fotoapperat ved afspilning af filmen ,skal dvden først kopieres til PC? Nu har jeg fundet ud af det,tak for hjælp. Redigeret af folp - 31-Marts-2008 kl. 19:12 |
|
MVH Frank Pedersen
|
|
![]() |
|
j_skib ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() |
Hej folp.
Jeg prøvede også at finde funktionen i Nero, det lykkedes ikke for mig. Der er vist forskel på Nero-versionerne, jeg har kun den billige, der fulgte med brænderen. VirtualDub er måske lidt bedre, da man kan "spole" frem og tilbage i klippet, og dermed finde de bedste billeder. VirtualDub kan mange ting, så man skal bla.a. lære at klippe alt overflødigt fra (ellers laver programmet stilbilleder af hele klippet, og det bliver til rigtig mange billeder!). Venlig hilsen Jørgen. |
|
![]() |
|
![]() |
Overså lige din post, jeg skulle kun bruge 1 billede til en DVD,med Alt+prt scr og Crtl+V i paint fik jeg et tilfredsstillende billede, det program du nævner vil jeg kigge nærmere på,men normalt er det let at tage billeder i WMM fra DV bånd,hvis jeg ikke har digitalfoto fra den samme tur. Redigeret af folp - 31-Marts-2008 kl. 19:18 |
|
MVH Frank Pedersen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |