|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Towle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-August-2005 Sted: Viborg, Danmark Status: Offline Point: 86 |
![]() Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 16:43 |
Jeg har 16.000 mp3'er + en del flac's, som jeg skal have givet nye tags. Jeg er derfor
ude efter et program der er nemt at bruge. Mine musikfiler ligger i
mapper, svarende til et album. Når jeg er færdig med dem, skal jeg i
gang med at rippe CD'er, så det skal programmet naturligvis også kunne
håndtere.
Det skal være sådan, at jeg kan indlæse alle tracks på et album (fra CD eller fra en mappe på harddisken), rette det der er standard for dem alle sammen. Altså: jeg skal f.eks. kunne indtaste albumtitel i et felt og så kommer det automatisk til at gælde ALLE tracks på albummet. Nogle af mine filer har gode og relevante navne, men langt fra alle (husk på at der er tale om klassisk musik). Det program jeg skal have fat i, skal kunne lave nye filnavne ud fra et nogle de tags jeg laver, f.eks. ud fra Artist- og Title-felterne. Det behøver ikke at kunne hente info fra en DB, da disse som regel er upålidelige (klassisk musik) og jeg har alligevel ikke tænkt mig at følge standarderne. Jeg vil f.eks. placeret navnet på komponisten i kunstnerfeltet o.s.v. for at tilpasse det til klassisk musiks særlige behov. Hentning af info online vil jeg derfor ikke bruge og det er derfor ikke er væsentlig parameter i valget af software. Det må meget gerne være gratis, men jeg er villig til at ofre en hund eller to for det rigtige program. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Jeg har svaret i den anden tråd, men poster lige linkene igen:
http://www.macupdate.com/app/mac/14020/mpfreaker
virker ikke med FLAC - ellers ret godt. virker kun med mp3, og kan lave filnavne til tag Meget omfattende, og finder meget information, men besværligt kun mp3 og aiff - besværligt ved flere filer Kan meget, men gik ned under brug. Stabilt, virker med FLAC, men ikke AAC og MP3. ikke testet endnu ikke testet endnu |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Mht. at bruge det samme program til at tagge og senere rippe, tror jeg det bliver svært at finde et, da vi i forvejen har iTunes som kan begge dele.
Men XLD er et godt program til at rippe nøjagtigt, og det er donationware: De to programmer ovenfor som jeg ikke har fået testet endnu, er udvidelser til iTunes. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |