recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tager finanskrisen livet af Blu-ray ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTager finanskrisen livet af Blu-ray ?

Besvar Besvar Side  <1234 9>
Afstemningsspørgsmål: Hvad tro i ?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
25 [9.06%]
251 [90.94%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Der er en mængde argumenter for og endnu flere imod.. De fleste er enige om at downloads kunne få en fantastisk fremtid, men det er fremtidsmusik og kræver at industrien sluger nogle kameler. Download teknologien er slet ikke "nutid" som Blu-ray er og vil være mange år endnu.

Enten sluger de nogle kameler, som du siger, eller også kører trafikken bare uden om deres revenue stream -- som det er sker for musikindustrien.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Flemming9999 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 00:52

Hej alle, jeg så at Pinocchio filmen sælges, så man køber både en Blu-Ray og en DVD samlet i 1 boks. .

Det er vel sådan, at markedet udvikler sig for at udbrede Blu-Ray.. Spændende om den udvikling følges op af andre..... så kan det blive interessant.

Se evt dette link for eksempel: http://cdon.dk/film/pinocchio_(blu-ray%2Bdvd)-4074058

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 01:02

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Enten sluger de nogle kameler, som du siger, eller også kører trafikken bare uden om deres revenue stream -- som det er sker for musikindustrien.

Jeg er ikke overbevist om at piratkopiering er musik industriens største problem. De har bare lullet sig ind i den ide efter et kunstigt højt salg lige efter CD'en blev indtroduceret.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 01:06
Oprindeligt skrevet af Flemming9999 Flemming9999 skrev:

Hej alle, jeg så at Pinocchio filmen sælges, så man køber både en Blu-Ray og en DVD samlet i 1 boks. .

Det er vel sådan, at markedet udvikler sig for at udbrede Blu-Ray.. Spændende om den udvikling følges op af andre..... så kan det blive interessant.

Jeg tror det vil være klogt for primært producenterne af børnefilm at følge Disney's træk fordi Blu-ray afspilleren trods alt vil tage lidt ekstra tid at nå børneværelset og den mobile afspiller i bilen.

Men jeg er for at være ærlig rimeligt ligeglad om jeg får en DVD udgave af en actionfilm med Blu-ray'en. Ville ikke gide se den alligevel. Så ville jeg hellere have lavere priser.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 08:02
NEJ NEJ ikke igen, denne debat vil da aldrig stoppe.
bly-ray går ikke ned på grund af finanskrisen. Jeg har personligt aldrig købt flere film som under finanskrisen. Priserne er jo faldet meget og kvaliteten er langt bedre både billede og lyden. Har købt 2 dvd det sidste
halve år. Resten er jo blu-ray. selvfølige vil bluray blive erstattet med noget andet som er bedre. Men ikke af downloads, det bliver bare en del af markedet. Det er jo ikke alle som er fanatiske omkring billedkvalitet og lyd, som de fleste er på dette forum.

Jeg gider da ikke købe musik fra download sider. kvaliteten er jo bare ringe. MP3 kvalitet er ikke mig og samme vil download af film være. Man får ikke den fulde kvalitet ved download.

Redigeret af xcardman - 14-Marts-2009 kl. 09:11
Til top
Ponduus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2008
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 09:06
Blu-ray vil ikke dø på grund af finanskrisen. Tværtimod.
Folk har brug for underholdning hjemme, da de ikke har
råd til at tage ud. Ergo vil det være meget naturligt at
man vender indad og forsøger at underholde familien, sig
selv, med en god film i ordenlig kvalitet.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 10:08

Jeg tror i virkeligheden ikke finanskrisen rammer den almindelige forbrugere ret hårdt, med mindre man vil sælge bolig.

Medierne gør så deres til at få folk til at gå lidt forsigtigt frem,men jeg tror det lysner lidt her til foråret/sommeren.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 13:02
..

Redigeret af lunddal - 14-Marts-2009 kl. 13:03
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 13:11

Iøvrigt godt hjulpet på vej af et par politikere der står i kø for at udråbe dommedag - medmindre de selv naturligvis bliver stemt ind næste gang.

De vil så iøvrigt ikke fortælle hvordan de vil løse krisen, kun kritisere hvad der gøres nu. Jeg har liiidt svært ved at tage sådan en argumentation alvorligt - men nogle må jo æde det råt.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 13:33

Hej Alle

Tidligere kriser har vist, at vi faktisk øger forbruget af underholdning, når krisen banker på.

Altså ser mere TV, køber/lejer flere film, spiller flere spil.

Så det kan faktisk gå lige omvendt. At krisen dels løfter salget af blu-ray afspillere og film, men samtidig skubber udviklingen af nye tjenester nogle år længere ud i horisonten (hvis investeringen er for dyr i den ny teknik).

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
andromedia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2008
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 16:46
Jeg er holdt helt op med at købe blu-ray udgivelser. 300 kr for en film er bare for dyrt. Det har ikke noget med finanskrise at gøre, men bare et spørgsmål om hvad jeg ellers kan få for 300 kr.
På den anden side har jeg heller ikke købt en eneste DVD de sidste 6 mdr.

Filmbranchen skal nok tude over at det er piratkopiering der er skyld i et evt faldende salg.

Jeg tror at de Danskere som lige nu har en utryg økonomi eller jobsituation, venter med at smide 2-3000 kr efter en blu-ray afspiller. Dem som har købt den, fortsætter jo nok med at købe BD film.

Jeg håber og beder til at download / streaming aldrig nogensinde for success. Jeg vil gerne have tingene på et fysisk medie så jeg ved at det bare virker uanset DRM,Internet, servere etc. MSN musik lukker snart og når de gør det så lukker de også for deres DRM servere. Folk der tror de har købt musik, har i virkligheden bare lejet den til overpris.

Redigeret af andromedia - 14-Marts-2009 kl. 16:48
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 17:06

300.- er da også mange penge for en film-

Tip...  Køb dem brugt    eller steder på nettet - findes af og til for 100.- og op

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu