recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Taiyo Yuden  fra Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTaiyo Yuden fra Tyskland

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Lone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 14:11

Dette skulle så også være de berømte Taiyo Yuden, ihvertfald af oprindelse, hvis jeg har forstået kodningen rigtigt?

http://www.billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=1597

Kunne man så bare få dem 'printable' ...

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Lone Lone skrev:

Dette skulle så også være de berømte Taiyo Yuden, ihvertfald af oprindelse, hvis jeg har forstået kodningen rigtigt?

http://www.billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=1597

Uden at kunne være helt sikker, så er der formentlig tale om "fake" Taiyo Yuden medier - altså medier produceret af en helt anden producent, men hvor mediet bruger samme MID(*) som de ægte Taiyo Yuden.

Hvor ægte Taiyo Yuden medier er noget af det bedste man kan købe, så er "fake" Taiyo Yuden medier noget af det dårligste man kan købe, så pas på!

For mere information om "fake" Taiyo Yuden, læs denne tråd på cdfreaks.com:

Brands and disc types that are fake Taiyo Yudens.

(*) Manufacturer IDentification, også kaldet Media Code

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
rs-6200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2006
Sted: åbenrå
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2006 kl. 16:49

Premium HollPremium Hollywood silver DVD-R8xspeedywood silver DVD-R8xspeedPremium HollywooPremium Hollywood silver DVD-R8xspeedd silver DVD-R8xspePremium Hollywood DVD-R 8xspeed with new silver design

4.7GB, single sided / 120min

media code: TYG02

køre med dem samt mine kammerater og har aldrig haft problemer og købe 16 speed er  spild af penge da de gode brændere køre en  af disse på 16 speed med god kvalitet en 16 speed køre jo ikke 16 speed fra start til slut den topper kun  et par minutter  prøv at lave en dvd skive test så vil du blive forbavseted

Til top
rs-6200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2006 kl. 16:53
der er godt nok stor forskæld på skiver fra england og så tyskland
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2006 kl. 17:08

Oprindeligt skrevet af rs-6200 rs-6200 skrev:

der er godt nok stor forskæld på skiver fra england og så tyskland

Hvad mener du med forskel? Hvis det er prisen, så tror jeg at det skyldes forskellen mellem ægte og fake Taiyo Yudens...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
rs-6200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2006 kl. 17:44
jeg kender chefen der nede kan ikke forestillle mig han sælger falske vare  jeg tror snare det har noget med  mængden  der gør det han sender 2 sættevogne  afsted hver dag med post danmark af vare og det siget jo lidt ad mængden men jeg spørger ham af på mandag da jeg skal der ned så giver jeg dig besked ok hav en god weekend 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2006 kl. 17:58

Jeg vil umiddelbart tro at omsætningen hos SVP i England er større end hos Billigmedien. Hvis du sammenligner priser på det samme produkt, f.eks. 25 stk Verbatim DVD-R 16x (media code: MCC03RG20), er prisen omtrent den samme hos SVP og Billigmedien, hhv. 5.99 GBP og 69 kroner. Hvis du betaler ca. 1 GBP ekstra per 25 stk, kan du få ægte Taiyo Yuden medier (TYG03) hos SVP. Forsendelsesomkostningerne er dog lidt højere fra England.

Redigeret af JesperLund - 08-Juli-2006 kl. 18:03
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
rs-6200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2006 kl. 18:24

hvad svare 36£ til plus så kommer forsendelsen som du selv siger er lige i overkanten du skal regne med jeg henter dem der nede

du mener alså at verbatim er bedre 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2006 kl. 18:47

hvad svare 36£ til plus så kommer forsendelsen som du selv siger er lige i overkanten du skal regne med jeg henter dem der nede

1 GBP = 10,75 kroner (cirka). Forsendelsen på min seneste (og samtidig første) ordre ved SVP var cirka 135 kroner for en pakke som vejede 4 kg. Det er klart at forsendelse fra England (med pakketransportfirma) ikke kan konkurrrere med de tyske firmaer, som kører over grænsen til Padborg o.lign. og sender som almindelig pakkepost. Men hvad gør man ikke for at få ægte Taiyo Yuden medier, og der var 5% rabat på alt Verbatim i sidste week-end...

du mener alså at verbatim er bedre 

Læs eventuelt denne guide
http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm

Hvis dine TYG02 medier virkelig er fremstillet af Taiyo Yuden (made in Japan) er det bestemt at godt køb. Prisen virker bare meget lav for et sådant produkt...

Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2004
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2006 kl. 00:57

http://www.azomedia.dk/shop/productinfo.asp?id=491

Der er Taiyo Yuden skiver her fra AzoMedia: 100 stk. 399 kr.

Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2006 kl. 07:48

Nu har jeg læst så meget skrevet om Taiyo Yuden skiverne. Er de virkelig så meget bedre end alt andet?

Jeg fik også anbefalet at købe Verbatim skiver til min Sony S710 HHD, men de var fejl i næsten alle skiver. Altså et rigtig dårlig køb. Det har jeg erfaret at mange også har haft problemer med.

Så kan det betale sig at købe Taiyo skiverne? Nogen der har erfaringer med dem på deres Sony HDD??

mvh Dan

Til top
rs-6200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2006 kl. 09:52

jeg kan anbefale disse skiver fra  www.billigmeddien.de dem har vi aldrig haft problemer med  på sonu 710 -910 vi er da 4 der køber dem

< name=my1597 ="return BuyProduct(this,'1','20')" =basket.asp method=post target=basket>

Varenummer: DV-D8G49SX00
100stk. Premium Hollywood silver DVD-R8xspeed

Premium Hollywood DVD-R 8xspeed with new silver design,
4.7GB, 120min

media code: TYG02

god fornøjelse

230,00 DKK 

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu