|
Taiyo Yuden fra Tyskland |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 16-Juli-2006 kl. 13:15 | |
Problemet er at ingen af os nogensinde kan være sikre på hvilke skiver vi reelt køber, uanset om vi køber de samme som sidst, eller de samme som anbefales af andre, eller nogen som opgives på webshoppen til at være gode eller have en bestemt media ID. Jeg bruger mange skiver, da jeg ikke kun brænder derhjemme, men også en hel del gennem mit job. Jeg har brugt mange verbatim fejlfrit, men de sidste 3 batches af 100 jeg har købt har været fyldt med fejlbrændinger, både fra 8x skiver og 16x skiver, selvom jeg køber nøjagtig "samme" model som jeg plejer. Lignende resultater oplever jeg fra andre "mærker" - jeg har også prøvet eks. de nævnte Premium med godt resultat, men også fået en batch af dem der var ubrugelig. For mig ser det ud til at Europa er mere eller mindre oversvømmet af fake eller kopi skiver fra dårlige fabrikker, så det er meget tilfældigt om man lige får nogen gode eller nogen dårlige skiver - uanset hvad man køber. Når Azomedia således har Taiyo Yuden skiver til en god pris, er det jo meget tillokkende at købe, men jeg har reelt ingen garanti for at det er ægte Taiyo Yuden.
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
rs-6200
Bruger Oprettet: 14-April-2006 Sted: åbenrå Status: Offline Point: 158 |
Sendt: 16-Juli-2006 kl. 14:37 | |
ring til asker i www.billigmeddien.de og snak med ham han ejer også azomedia han er meget ærlig du kan hilse fra rolf åbenrå
|
||
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 16-Juli-2006 kl. 14:56 | |
Tak rolf - men forhandleren kan jo også have købt i god tro, jeg angriber ikke forhandlerne, men "branchen" - dels. fabrikations delen, som gør det så utroligt uigennemskueligt gennem outsourcing af produktion o.lign. så produktion af gode verbatim skiver pludselig er outsourcet til en anden fabrik med kvalitetstab til følge, dels de mange "kina produkter" som er med til at forvirre yderligere. Tag eksemplet Premium Hollywood skiver, de fås med noget der ligner 10 forskellige media ID, samt forskellige designs. Men hvad betyder det reelt ? hvem producerer egentlig disse skiver, og er det i virkeligheden de samme skiver der blot har fået forskellige media ID ? Og hvorfor er der i det hele taget stadig så utroligt mange problemer med at fabrikere skiver der virker, så vi stadig behøver de endeløse debatter og forummer. Det har vi haft nu i årevis, lige siden de første brændere/skiver kom på markedet. Det er da ufatteligt at markedet stadig er så umodent og så "klondyke agtigt" at vi stadig ikke som forbrugere har nogle konkrete produkter der bare virker - hver gang. Istedet skal vi hver gang vi vil købe trevle internetttet igennem for at forsøge at finde information om hvad vi lige bør eller ikke bør købe i denne uge - og alligevel altid køber med en usikkerhed om hvad vi egentlig får hjem. |
||
|
||
DarkHelmet
Guld medlem Oprettet: 15-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 508 |
Sendt: 16-Juli-2006 kl. 15:00 | |
Så det du rent faktisk siger er at det er som at vinde i lotto? At man ligeså godt kan købe de billige skiver end købe dyrer skiver i den tro at man får en bedre vare?
|
||
spawn
Sendt: 16-Juli-2006 kl. 16:30 | |
Tja, måske ikke helt så voldsomt. Det er lidt som at vinde i lotto, men ligesom i lotto og tips kan man forbedre sine odds, eks. ved at købe lidt dyrere mærkeskiver. Det vil i flere tilfælde give gode skiver end hvis man køber noname skiver.
|
||
|
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 16-Juli-2006 kl. 16:49 | |
399 kr for 100 stk Taiyo Yuden er ikke specielt billigt. Hos SVP koster 100 stk Panasonic branded Taiyo Yuden 16x DVD-R Fragten er godt nok lidt dyrere hos SVP (cirka 140 kroner mod 64 kroner hos de tyske forhandlere), men allerede ved 100 stk er den samlede pris lavere. Og så kan man jo bare bestille 200 stk, evt. sammen med venner, naboen eller kollegaerne... Taiyo Yuden hos SVP skulle være garanteret ægte. Ligeledes skulle SVP være den foretrukne leverandør af Taiyo Yuden skiver til europæiske kunder. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
rs-6200
Bruger Oprettet: 14-April-2006 Sted: åbenrå Status: Offline Point: 158 |
Sendt: 16-Juli-2006 kl. 16:50 | |
hej det er rigtig men det er ikke altid skiverne det kommer også meget hvad for en brænder du køber jeg har været enormt uheldig med peioner samtlige modeller den sidste nye har jeg fået byttet 4 gange på et 1/2 år det er surt nu har jeg købt den nye asus store den køre bare der ud af hej hej
|
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 16-Juli-2006 kl. 17:03 | |
Under forudsætning af at media ID ikke er 'fake', kan du bruge denne guide til at finde producenten
Forklaringen er utvivlsomt at det store flertal af købere fokuserer temmelig ensidigt på een ting.... |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1692 |
Sendt: 16-Juli-2006 kl. 17:27 | |
Alle de Taiyo Yuden medier, jeg ejer, er blevet købt hos OS Mediatrade i Tyskland. Det er den ægte vare, og prisen er også derefter. http://www.os-mediatrade.com/index.php?manufacturers_id=11 Ellers er jeg meget glad for Verbatim DVD+R 16x printable, som kan fås til ren foræringspris i spindler á 25 stk. hos BilligMedien. Der er der tale om ægte Mitsubishi Chemicals Corporation medier, hvilket egentlig ikke overrasker, da Verbatim er Mitsubishis eget mærke... :) Hilsen, |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
JesperLund
Sendt: 16-Juli-2006 kl. 17:37 | |
100 stk Taiyo Yuden 16x DVD-R for 56 EUR = 418 kroner. Du kan også spare penge ved at købe hos SVP (http://svp.co.uk). |
||
|
||
spawn
Sendt: 16-Juli-2006 kl. 17:59 | |
Den er jeg med på Jesper, men det garanterer mig jo ikke at media ID på omtalte skiver ikke er fake. Problemet er ikke at finde producent udfra media ID, men at være sikker på om det er en ægte eller fake media ID. Premium Hollywood skiverne, har jeg prøvet med godt resultat, men alt andet lige, vil jeg alligevel gætte på de har fake media ID. Verbatim har jeg altid haft godt resultat med tidligere, men de seneste 2 batches jeg har købt har haft mange fejlbrændinger (og jeg har altså 8 forskellige brænderstationer jeg arbejder på så det er ikke mit udstyr), og de er 100% ægte Verbatim, men det kunne tyde på at disse var produceret hos en outsourcet fabrikant. Så selv når jeg ved 100% at det er ægte skiver er det ikke altid kvalitetsgaranti. Jeg har stadig skiver tilbage fra batchen før disse og de brænder alle perfekt. Så kan man selvfølgelig jage Taiyo Yuden skiver - men det kan vel ikke være rigtigt at der i hele verden kun er et mærke man tør benytte - og hvor længe kan man så det ? Vi har jo set det igen og igen, at kvaliteten fra velrenommerede skiver pludselig daler og så skal vi jage nye producenter der er gode lige pt. - og hvorfor skal det overhovedet være nødvendigt for menigmand at kende til eller sætte sig ind i fora som http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm blot for at købe almindelige consumervarer. Selvfølgelig har fokusering på pris fra det store marked en stor indflydelse på dette, men jeg savner nu alligevel en vis producent ære, et kvalitetsstempel, eller måske ovenikøbet en slags kontrol eller regulering af markedet så det værste skrammel blev filtreret fra. Redigeret af spawn - 16-Juli-2006 kl. 18:01 |
||
|
||
JesperLund
Sendt: 16-Juli-2006 kl. 18:49 | |
For nu at sætte sagen på spidsen: hvordan kan du være sikker på at dine skiver er 100% ægte Verbatim? Jeg går ud fra at du har checket, at media ID er den samme i de forskellige batches. Verbatim har nogle 8x skiver med CMC media ID, som ikke er lavet af Verbatim (Mitsubishi Chemicals) selv. Der er stor forskel på MCC og CMC. |
||
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |