recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tak for kamp!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTak for kamp!!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Emne: Tak for kamp!!
    Sendt: 19-Februar-2008 kl. 22:13

Nu har vi endelig fået en afslutning på formatkrigen mellem Blu-ray og HD DVD. Diskussionerne har gået vildt for sig og krigen har optaget folk uden sammenligning med hvad der ellers er sket i industrien i de senere år.

Vi er rigtig mange som har fuldt debatten og vi har alle været her med forskellige formål. Nogle elsker bare HD film, nogle er i mod regionskoder, nogle er i mod formatkrigen, andre var for formatkrigen, nogen er i mod DRM og nogen har bare været med på en kigger.

I modsætning til den normalt lærerige diskussion med Plasma vs. LCD så har Blu-ray vs. HD DVD diskussionen til tider blevet for personlig og nedbrydende, men uanset hvor uenige folk end har været, har det dog alligevel mest været lærerigt og sjovt at diskutere med, til tider til langt ud på natten.

Det bedste af det hele er dog, at det selvfølgelig ikke er slut endnu. Blu-ray er knap skudt i gang, og der kommer sikkert mange fremtidige diskussioner omkring afspillere, film osv. I ny og næ kommer der sikkert også en diskussion om, hvilket format der nu også var det bedste

Og så til overskriften. Tak for kampen og diskussionerne til alle Jer derude som jeg aldrig har mødt personligt, men som alligevel har tilbragt mange timer sammen med på nettet.

Mvh.

Andy

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 22:18
Tak og i lige måde Iron Man
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 22:30
Nu starter kampen om hvilken der er den bedste Bluray afspiller .

Men det føles lidt ligesom at skulle til, at læse se&hør efter et par år med National Geographics .

Men tak i lige måde .
Til top
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 22:38
Nu starter kampen om at få knækket BD+. Lad os håbe det sker SNART. 
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 22:44

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Den diskussion er da også spændende nok

Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 23:00

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Men det føles lidt ligesom at skulle til, at læse se&hør efter et par år med National Geographics .

Men tak i lige måde .

Jeps, og kampen mellem HD og SD. Mon Nielsen VideoScan laver nye fredags grafer på det nu, hvor HD-DVD nok begynder at være uinteressant?

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 23:04

Oprindeligt skrevet af goAMinD goAMinD skrev:

Jeps, og kampen mellem HD og SD. Mon Nielsen VideoScan laver nye fredags grafer på det nu, hvor HD-DVD nok begynder at være uinteressant?

De har jo dataene til det. De kunne faktisk været ret sjovt, selvom Blu-ray delen ville være latterligt lille. Lionsgate's forventning er, at Blu-ray vil ligge lige under 10 % af markedet ved udgangen af 2008.

Billige afspillere fra fx Funai, ekstra promovering fra Universal og Paramount skal nok hjælpe.

Redigeret af Iron Man - 19-Februar-2008 kl. 23:07
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

Nu starter kampen om at få knækket BD+. Lad os håbe det sker SNART. 

Nu er DVD Jon ved at være et godt stykke ved med sit nuværende projekt, så lad os håbe han snart smider sig over BD+.

Jeg siger også tak for kampen. Jeg er er som tilhænger af BD selvfølgelig ikke ked af resultatet, men det føles nu næsten sørgmodigt at skulle sige farvel til HD DVD.
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 14:42

Ja tak for kampen alle!

Jeg har mest været med på en "lytter" men har alt i alt forsøgt at være neutral med en lille vægt til HD DVD  pga..... Nej vi skal ikke starte endnu en verbal slåskamp 

Kampen om at få spredt kendskabet til HD og Blu-ray skal stå sin prøve nu over de næste 3-4 år mener jeg før vi kan sige noget om Blu-ray erstatter eller blot bliver et supplement til SD. Prisudviklingen på afspillerne bliver afgørende for, om familien Danmark hopper på hd vognen. Det bliver spændende at følge hd udviklingen  

Jeg gør mit til at få spredt kendskabet til hd når venner og bekendte kommer forbi og ser både min PS3 og Tosh XE1 i action. Skuffen hænger helt nede ved gulvet over hele rækken

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu