recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tale lyd! Kan du løse problemet ingen kan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tale lyd! Kan du løse problemet ingen kan?

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tale lyd! Kan du løse problemet ingen kan?
    Sendt: 12-November-2016 kl. 22:38
Hej
Kan nogen hjælpe med dette problem ingen hsr kunnet løse for mig.
Skær det gerne ud i pap da jeg ikke er teknisk!

Jeg har en Onkyo 608 receiver og Focal højttaler sat til den.
Super glad for det MEN!

Talen er altid meget lavere end resten af lydene med der resultat at jeg skal skrue ret højt op for at høre noget, hvilket så forårsager at det BRAGE ud af de andre når der sker noget.

Hvad er det jeg skal gøre for det bliver normalt?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19821
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 22:50
Hvor mange højttalere har du sat til?
Har du kørt en autokalibrering?

Har den "Night mode" du kan slå til og fra?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 06:40
Hej Klaus
Tak for din tid.
Det er 5 højttalere og en sub.
Jeg har kørt Autokalibrering og mener også atchave slået noget Night mode til og fra dør uden den store virkning.
Er totalt i syv sind.
Håber virkelig det kan løses? :-(
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19821
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 07:47
Hvad er din lydkilde?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 08:09
Du har en funktion der hedder Late Night du skal slå til. Den an sættes til off, low eller High.
Sæt den til High. Men funktionen skal sættes til hver enkelt lydformat du høre.
Funktionen virker kun i Dolby Digital, Dolby Digital Plus og Dolby True HD.

Jeg ved ikke lige hvad du skal gøre, hvis det er DTS du hører.

Men du kunne jo skrue op for Center højtaleren.
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 08:12
På min Denon har jeg en funktion, der hedder Auto Volume eller sådan noget.
Den kan sættes til off, light, medium, heavy.
Det er egentlig bare en compressor.
Måske har du en lignende funktion i din Onkyo?
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 09:01
din center er ude af balance i forhold til de øvrige HT, du må kunnne se et sted hvilken værdi dine
HT er sat til efter kalibreringen, der skal du hæve værdien til ca. det samme som de andre HT.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

din center er ude af balance i forhold til de øvrige HT, du må kunnne se et sted hvilken værdi dine
HT er sat til efter kalibreringen, der skal du hæve værdien til ca. det samme som de andre HT.

Ja det kan sagtens tænkes. Ellers kan man bare også skrue op for center i forhold til de andre højttalere, Så rykker man balancen over mod højere tale og lavere effekter og musik.
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 09:26
på min receiver er der er indstilling der hedder Dynamisk Volume, hvis jeg sætter talen til den højde
jeg vil have, så sørger Dynamisk volume for at der ikke bliver lydspring, der for tror jeg det skal rettes
et sted i menuen, hvor man kan se hvad Ht er sat til for at det fungerer.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 09:40
Kunne centerhøjttaleren være ude af fase.....?
miri
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-November-2013
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 10:08
prøv at se om din kilde (tv, Blu-Ray, whatever) er sat til at sende et stereo signal ud. Set burde kunne findes under lydindstillinger i opsætningen på enheden.

Det lyder iøvrigt ikke som Night mode, da det typisk vil give det modsatte resultat af det du beskriver.

Redigeret af moremusic - 13-November-2016 kl. 10:09
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2016 kl. 10:40
Jeg er stadig helt på bar bund. :-) Har gentagne gange prøvet at skrue op for centeren uden resultat.
Det er det samme om jeg ser Netflix eller Blu-Ray.
Specielt Netflix kan være træls i nogle film da man virkelig skal skrue op her - med det resultat at man vækker hele kvarteret ved en eksplosion f.eks.
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu