|
Tale lyd! Kan du løse problemet ingen kan? |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Forfatter | |
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her er et par ting du kan prøve
1) Prøv at resette din receiver (gendan frabriksindstillingerne), og sæt den op igen 2) check output på din kilde. Det skal være den fysiske enhed du tjekker. Hvis det er stereo, så skift over til surround 3) check HT kablerne til centeren. 4) Kontakt forhandleren, og spørg om de kan gennemskue problemet - jeg går ud fra at du har købt udstyret for relativt nyligt. |
|
![]() |
|
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
Kan også være at centerhøjtaler er delvis defekt, byt evt. om på center og en front højtaler for at tjekke om problemet flytter sig
![]() |
|
![]() |
|
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
Jeg havde en Marantz, som havde nogle forskellige surround "modes". Man kunne vælge mellem dem ved at trykke "audio" knappen på fjernbetjeningen. Enkelte modes var tilegnet "musik" lytning og disse skruede meget ned for center højttaleren. Sikkert fint til musik, men noget skidt i film. Prøv at kigge i manualen om der findes forskellige "modes" eller "sound presets" eller noget lignende.
Martin
|
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() Redigeret af jacobe - 16-November-2016 kl. 13:15 |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
Bet@ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2009 Status: Offline Point: 67 |
Jeg kan have samme problem - kilde PC via HDMI - og her skyldes det, at PC'en til tider skifter konfiguration til 2.0 (stereo) i stedet for 5.1. Det bevirker, at talen "forsvinder". Så prøv at undersøge om din kilde sender et stereo signal.
|
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
han kan vel reelt bare sætte en alm højtaler til som center, og se om den spiller bedre..
jeg kører bare center + 5-7 stykker i forhold til auto kalibrering, fordi jeg hader det her "lavlyd" høje eksplosioner, som man gør med vilje, det fungerer ikke rigtigt, hvis man skal høre tale i en film. men man gerne vil undgå at vække sønnen. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
Det er det man har Night mode til....
Klaus |
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
Jeg har prøvet at auto-kalibrere igen og jeg har prøvet st skifte højttaler. Det virker ikke og har været sådan fra dag et. Det er Focal sib højttalere.
Kan trykke på en masse ting i menuen, men intet giver mening. :-( Har haft anlægget i flere år og nu vil jeg rigtig gerne have det her til at lykkes? Redigeret af Strange - 16-November-2016 kl. 05:49 |
|
![]() |
|
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Hvor er du fra i landet? Måske en venlig sjæl kan komme forbi og hjælpe dig
|
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
Jeg er fra Odense. :-)
Jeg prøvede i dag at gå ind i level calibration og sætte alle højttalere til minus 10 db og center til plus 10 db. Subwoofer satte jeg også til minus 11 db. Det gør at de andre højttalere ikke spiller så højt. Centeren er stadig den samme, men skurer man op kommer talen godt nok ud. Men tænker der må være andre muligheder. |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Nu er det jo sådan set meningen at eksplosioner osv skal larme lidt mere end tale. Det med det vækker ungerne holder ikke, det er kun en kort periode og så lærer de hurtigt og sove fra det
![]() Men hvis man absolut vil skyde hvid pil efter den naturtro dynamiske film oplevelse, mon ikke man så er bedre tjent med en soundbar? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Du kan jo starte med en kalibrering. Og så skrue sub/LFE ned med de 4 db som DTS HD sporet hæver med Dial +4
Og så nøjes med at skrue op for center kanalen. Jeg har skruet min 2,5 db op. Så skulle forskellen mellem de værste eksplosioner og tale være mindre. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |