recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tale lyd! Kan du løse problemet ingen kan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tale lyd! Kan du løse problemet ingen kan?

Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2016 kl. 19:55
Her er et par ting du kan prøve

1) Prøv at resette din receiver (gendan frabriksindstillingerne), og sæt den op igen
2) check output på din kilde. Det skal være den fysiske enhed du tjekker. Hvis det er stereo, så skift over til surround
3) check HT kablerne til centeren.
4) Kontakt forhandleren, og spørg om de kan gennemskue problemet - jeg går ud fra at du har købt udstyret for relativt nyligt.
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2016 kl. 20:18
Kan også være at centerhøjtaler er delvis defekt, byt evt. om på center og en front højtaler for at tjekke om problemet flytter sig Smile
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2016 kl. 21:34
Jeg havde en Marantz, som havde nogle forskellige surround "modes". Man kunne vælge mellem dem ved at trykke "audio" knappen på fjernbetjeningen. Enkelte modes var tilegnet "musik" lytning og disse skruede meget ned for center højttaleren. Sikkert fint til musik, men noget skidt i film. Prøv at kigge i manualen om der findes forskellige "modes" eller "sound presets" eller noget lignende. 

Martin
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Kunne centerhøjttaleren være ude af fase.....?
Skulle lige til at spørge om det samme Smile Og når du er i gang, så tjek alle de andre højttalere også.

Redigeret af jacobe - 16-November-2016 kl. 13:15
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bet@ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Oktober-2009
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bet@ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 14:03
Jeg kan have samme problem - kilde PC via HDMI - og her skyldes det, at PC'en til tider skifter konfiguration til 2.0 (stereo) i stedet for 5.1. Det bevirker, at talen "forsvinder". Så prøv at undersøge om din kilde sender et stereo signal.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 14:52
han kan vel reelt bare sætte en alm højtaler til som center, og se om den spiller bedre..

jeg kører bare center + 5-7 stykker i forhold til auto kalibrering, fordi jeg hader det her "lavlyd" høje eksplosioner, som man gør med vilje, det fungerer ikke rigtigt, hvis man skal høre tale i en film.

men man gerne vil undgå at vække sønnen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 15:05
Det er det man har Night mode til....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 05:47
Jeg har prøvet at auto-kalibrere igen og jeg har prøvet st skifte højttaler. Det virker ikke og har været sådan fra dag et. Det er Focal sib højttalere.
Kan trykke på en masse ting i menuen, men intet giver mening.
:-(
Har haft anlægget i flere år og nu vil jeg rigtig gerne have det her til at lykkes?

Redigeret af Strange - 16-November-2016 kl. 05:49
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 06:56
Hvor er du fra i landet? Måske en venlig sjæl kan komme forbi og hjælpe dig
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 09:00
Jeg er fra Odense. :-)

Jeg prøvede i dag at gå ind i level calibration og sætte alle højttalere til  minus 10 db og center til plus 10 db. Subwoofer satte jeg også til minus 11 db. 

Det gør at de andre højttalere ikke spiller så højt. Centeren er stadig den samme, men skurer man op kommer talen godt nok ud. Men tænker der må være andre muligheder. 
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 10:41
Nu er det jo sådan set meningen at eksplosioner osv skal larme lidt mere end tale. Det med det vækker ungerne holder ikke, det er kun en kort periode og så lærer de hurtigt og sove fra det Egentlig bare manglende opdragelse, lidt ligesom når folk sætter gitter op foran brændeovnen, istedet for og lære barnet ikke må røre den.
Men hvis man absolut vil skyde hvid pil efter den naturtro dynamiske film oplevelse, mon ikke man så er bedre tjent med en soundbar?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 10:54
Du kan jo starte med en kalibrering. Og så skrue sub/LFE ned med de 4 db som DTS HD sporet hæver med Dial +4

Og så nøjes med at skrue op for center kanalen. Jeg har skruet min 2,5 db op. Så skulle forskellen mellem de værste eksplosioner og tale være mindre.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu