|
Tale lyd! Kan du løse problemet ingen kan? |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | |
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er fint du mener det Armani, det gør jeg ikke, men skal vi ikke lade være med at diskutere børneopdragelse og holde os til emnet? :-) At sige jeg skal købe en soundbar synes jeg er et ret irrelevant indspark.
Kampus. Tak for svar. :-) Kan du skære lidt ud i pap? Jeg har kalibreret. Hvad mener du med sub'en ned på 4 db. Så Netflix i går og skruede ned på Minus 11 og den spiller stadig fint, men det er heller ikke den der er udfordringen. Min center står jo på plus 10 db (går til max 12) og de andre har jeg så skruet ned på MINUS 10 eller 11 db. Det lader til at virke, men tænker om det virkelig er det der er løsningen. Uanset hvad skal jeg skrue op på 20 til 30 i volume for at jeg selv synes jeg kan høre noget når der tales. |
|
![]() |
|
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
Jeg havde et problem med en af mine atmos højttalere, den spillede også utrolig lavt. Der var det mit højttaler kabel der var defekt.
|
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
Hmm, men det har været sådan her fra dag et og helt nye kabler. Der er ingen problemer når man skruer op for lyden jo. At skulle skrue op på 15-30 ud af 100 er vel heller ikke helt skævt. og skruer man op på 40 er det rigtig godt højt.
|
|
![]() |
|
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
Okay. Min højttaler var dæmpet hele tiden. Så er det nok ikke der problemet ligger. Mit højttalerkabel var også helt nyt. Så jeg skiftede også højttaler og udgange på forstærkeren. Fejlen flyttede sig ikke. Så var der kun kablet tilbage.
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Nu da du har skruet alle kanaler til -10, og helt op for Center, så minder det jo lidt om kun og have en soundbar, bortset fra at soundbar'en ville få mange flere detaljer med fra de kanaler du har dæmpet til -10. Men tag og få tjekket kablet til center. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Du Kalibrerer først med tilhørende mikrofon anbragt i ørehøjde på lyttepladsen (du skal ikke sidde og holde ved den, men sætte den på et stativ). Så går du væk og stiller dig helt ude til siden, så du ikke står i vejen for lyd mellem højttalere og mikrofon.
Når du har kalibreret, skruer du LFE ned med 4 db (ikke ned til 4 db). Center skruer du op med 2,5 db (ikke op til 2,5 db) Går det bedre nu? ![]() |
|
![]() |
|
Det hjalp lidt ja. Haha. Tak. :-)
Jeg har jo tidligere kalibreret på netop den måde der, men kunne være jeg skulle prøve igen og så prøve med de værdier du nævner. LFE. Hvad er det nu det er? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
LFE er SW signalet til subwoofer. Fidusen skulle gerne være at du ikke behøver skrue main volume så højt op under film for at høre tale, og de dybe drøn er dæmpede. Redigeret af Kampus - 16-November-2016 kl. 13:26 |
|
![]() |
|
Men indvirker det på eksempelvis baghøjttalerne, fordi der skal jeg da i den grad love for der er smæk på skillingen... :-)
|
|
![]() |
|
Nej hvis de er for kraftige, skal du flytte mikrofonen 1/2 - 1 meter frem inden kalibreringen. Tyder på dine baghøjttalere spiller mod fronter og ikke mod dig, som er det korrekte. Redigeret af Kampus - 16-November-2016 kl. 13:39 |
|
![]() |
|
Hvis jeg flytter mikrofonen en halv til en hel meter frem, så kan jeg jo ikke sætte mikrofonen der hvor lyttepladsen er?
Hidtil har jeg kalibreret ved at stille mikrofonen på midten af sofaens ryglæn? |
|
![]() |
|
Sofaens ryglæn er den værst tænkelige placering! Så tror pokker du ikke får en ordentlig kalibrering. Du sender bud efter et lille kamerastativ, hvor mikrofonen kan skrues på hvis der er gevind i bunden. På den måde kan du anbringe mikrofonen i ørehøjde og den rigtige afstand fra væggen. Jeg har købt dette stativ, som til prisen er i en solid udførelse og også kan anvendes til fotografering https://www.avxperten.dk/kamerastativ-gulv/kamerastativ-gulv-1050mm.asp |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |