Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19565
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2016 kl. 12:29 |
Strange skrev:
Tak. :) Jeg prøver alle jeres forslag asap... Nu har det her ikke fungeret ordentligt for mig siden 2009 tror jeg. Så nu skal det være. Haha. | Har du overvejet, hvor meget dit rum spiller ind? Klaus
|
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4114
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2016 kl. 12:39 |
Strange skrev:
Det forstår jeg lidt bedre så. :-) Men hvor langt ned mener du den skal skrues ned? Det er som nævnt sådan en knap man drejer og lige nu står den ca. i midten. Den skal vel ikke skrues helt ned? |
Den skal ikke skrues helt ned, for så kommer der ikke lyd ud. Jeg ville prøve midt imellem 0 og hvor den står nu. Og så må man prøve sig frem. Er der også en drejeknap for LFE, så skal den skrues helt op, så du er sikker på at det er receiveren der styrer det.
|
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2016 kl. 12:45 |
Tak. :) Jeg må kigge på det. Jeg ved faktisk ikke om der er sådan en knap.
|
Strange
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2016 kl. 12:47 |
Strange skrev:
Når kalibreringen er slut og man kan trykke save, står følgende:
Subwoofer: No Front: Full Band Center: 40 Hz Surround: 100 Hz Front Wide: None Front High: None Surround Back: None Suround Bach ch: ---
Efter kalibrering og jeg har trykket save går jeg ind i menuen og kigger på speaker configuration. Her står:
Subwoofer: No (Det ændrer jeg så til Yes) Front: Full Band Center 40 Hz Surround 100 Hz
Giver det nogen mening overhovedet? Det er er 5.1 system, så det er logisk den ikke finder 7.1, men det er helt sort for mig hvad der er rigtigt og forkert og hvilke værdier der skal stå hvor. Eks. at der står 40 Hz ved center.
|
Men hvad skal jeg manuelt indstille baghøjttalere till når der er kalibreret? Og hvordan ved jeg hvilken der er dem der er beregnet til et 5.1 og ikke et 7.1 setup?
|
Mefisto
Guld medlem
Oprettet: 18-August-2016
Point: 1684
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2016 kl. 13:02 |
Mefisto skrev:
Indtil du får mulighed for at prøve en ny kalibrering, kan du da også forsøge dig med en manuel opsætning. Så vanskeligt er det heller ikke.
Sæt de 5 højttalere du har til ON samt sub til ON (husk også at tænde for den), indstil afstandene til højttalerne (målebånd), sæt alle højttalere til small og sæt delefrekvens til 80Hz for alle højttalere. Sæt alle alle højttalere til odb (Rettes pr gehør). Hvis du stadig ikke kan høre hvad der bliver sagt så skru op for center.
Slå alt hvad der hedder dynamic volume, dynamic eq, night mode mv fra. Brug evt bass og treble til at rette lidt på lyden.
|
Strange skrev:
Ja, hvis bare det var så nemt at sætte ting til on. Men det er ikke helt tilfældet i den opsætning synes jeg. :-) Jeg kan heller ikke se nogle steder jeg kan skrive small og on/off på de forskellige enheder. Men nu prøver jeg det Kampus siger til at starte med og så må jeg tage den derfra. Uden det her forum, ville jeg i al fald være komplet lost. :-) Super fedt med hjælp til en der er knap så klog på dette område. |
Har du kigget i manualen? De funktioner er i alle receivere. Det kan godt være de hedder noget lidt andet, men de er der. Der er altid mulighed for manuel opsætning.
|
PerW
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2016 kl. 13:13 |
Strange skrev:
Strange skrev:
Når kalibreringen er slut og man kan trykke save, står følgende:
Subwoofer: No Front: Full Band Center: 40 Hz Surround: 100 Hz Front Wide: None Front High: None Surround Back: None Suround Bach ch: ---
Efter kalibrering og jeg har trykket save går jeg ind i menuen og kigger på speaker configuration. Her står:
Subwoofer: No (Det ændrer jeg så til Yes) Front: Full Band Center 40 Hz Surround 100 Hz
Giver det nogen mening overhovedet? Det er er 5.1 system, så det er logisk den ikke finder 7.1, men det er helt sort for mig hvad der er rigtigt og forkert og hvilke værdier der skal stå hvor. Eks. at der står 40 Hz ved center.
|
Men hvad skal jeg manuelt indstille baghøjttalere till når der er kalibreret? Og hvordan ved jeg hvilken der er dem der er beregnet til et 5.1 og ikke et 7.1 setup? |
Det har kalibreringen allerede fundet ud af. Og fra side 40 kan du se, hvordan du man. ændre opsætningen, hvis du føler for det.
Som andre skriver, så forøg evt. værdien på center højtaleren med værdien +2,5, så kommer taler lidt højere ud.
|
Strange
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2016 kl. 13:20 |
Hvor godt. Tak. Jeg tillader mig at tage alle jeres råd og prøve dem og vende tilbage.
Er yderst taknemmelig. God karma til jer alle!
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2016 kl. 13:40 |
Mefisto skrev:
Mefisto skrev:
Indtil du får mulighed for at prøve en ny kalibrering, kan du da også forsøge dig med en manuel opsætning. Så vanskeligt er det heller ikke.
Sæt de 5 højttalere du har til ON samt sub til ON (husk også at tænde for den), indstil afstandene til højttalerne (målebånd), sæt alle højttalere til small og sæt delefrekvens til 80Hz for alle højttalere. Sæt alle alle højttalere til odb (Rettes pr gehør). Hvis du stadig ikke kan høre hvad der bliver sagt så skru op for center.
Slå alt hvad der hedder dynamic volume, dynamic eq, night mode mv fra. Brug evt bass og treble til at rette lidt på lyden.
|
Strange skrev:
Ja, hvis bare det var så nemt at sætte ting til on. Men det er ikke helt tilfældet i den opsætning synes jeg. :-) Jeg kan heller ikke se nogle steder jeg kan skrive small og on/off på de forskellige enheder. Men nu prøver jeg det Kampus siger til at starte med og så må jeg tage den derfra. Uden det her forum, ville jeg i al fald være komplet lost. :-) Super fedt med hjælp til en der er knap så klog på dette område. |
Har du kigget i manualen? De funktioner er i alle receivere. Det kan godt være de hedder noget lidt andet, men de er der. Der er altid mulighed for manuel opsætning. | Nej ikke alle! Som jeg forstår Strange er det "Full Range" eller der skal vælges en delefrekvens på hans reciever. Som udgangspunkt vil jeg vælge 80 Hz til Fronter
|
Mefisto
Guld medlem
Oprettet: 18-August-2016
Point: 1684
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2016 kl. 13:48 |
Kampus skrev:
Mefisto skrev:
Mefisto skrev:
|
Strange skrev:
Har du kigget i manualen? De funktioner er i alle receivere. Det kan godt være de hedder noget lidt andet, men de er der. Der er altid mulighed for manuel opsætning. | Nej ikke alle! Som jeg forstår Strange er det "Full Range" eller der skal vælges en delefrekvens på hans reciever. Som udgangspunkt vil jeg vælge 80 Hz til Fronter |
Forstår ikke hvad du prøver at sige. Jeg foreslog at sætte alle højttalere til small/80hz. Der er tale om Focal Sib.
Redigeret af Mefisto - 22-November-2016 kl. 13:48
|
karula
Guld medlem
Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 849
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2016 kl. 14:11 |
og husk så lige at sætte alle dine højtaler til SMALL, det er vigtigt
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
|
Strange
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2016 kl. 14:21 |
Ja, men det er ikke sådan lige at finde. Synes Onkyos opsætning er helt hen i vejret medmindre man er virkelig inde i tingene.
|
PerW
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2016 kl. 14:34 |
Strange skrev:
Ja, men det er ikke sådan lige at finde. Synes Onkyos opsætning er helt hen i vejret medmindre man er virkelig inde i tingene. |
Prøv nu at kig i manulen på side 40-43. Jeg mener også når kalibreringen er slut kan du går op og ændre værdierne inden du gemmer.
|