recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tale lyd! Kan du løse problemet ingen kan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tale lyd! Kan du løse problemet ingen kan?

Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 14:34
"Small" skal den selv kunne finde ud af.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Ja, men det er ikke sådan lige at finde. Synes Onkyos opsætning er helt hen i vejret medmindre man er virkelig inde i tingene. 

Det er fordi der ikke er noget menupunkt der eksplicit hedder small. Det hedder 80hz(thx). Dine højttalere og sub aktiveres med Yes og ikke On. Udtrykkene varierer lidt efter mærke og model.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

"Small" skal den selv kunne finde ud af.

Klaus

Problemet er jo at det ikke virker. Den vælger Full band for fronthøjttalerne som er bitte små Focal Sib og den fatter heller ikke, at der er tilsluttet en sub, hvilket sikkert også er årsagen til at den vælger Full band for front. Man kan ikke vælge small/80Hz for front hvis den ikke ved at der er tilsluttet en sub.

Redigeret af Mefisto - 22-November-2016 kl. 14:49
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 14:45
Jeg har taget noter til mig selv over alt det I siger., så jeg prøver mig frem. :-)

For en god ordens skyld, vil jeg gerne sige det ikke er dovenskab at jeg ikke tager udgangspunkt i maualen. Jeg taler og skriver flydende engelsk og har boet i USA, men den måde det står på og alle de muligheder der er gør det helt sort for mig. Så det er bare så I ikke tror jeg ikke gider. :-)
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 14:49
Men tænker lidt jeg sætter front til 80hz. Center til 100 hz og baghøjttalere til 100 hz. Jeg aner ikke hvad forskellen er, men det er sådan jeg forstår det. :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Den vælger Full band for fronthøjttalerne som er bitte små Focal Sib og den fatter heller ikke, at der er tilsluttet en sub, hvilket sikkert også er årsagen til at den vælger Full band for front.

Netop - og derfor skal han starte med at fejlfinde på det, frem for at sætte alt muligt manuelt.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 15:27
Kan du ikke snart stoppe med dine lamme punktummer ...... ?

Nu skrev Strange selv tidligere at der ikke PT var mulighed for a køre automatikken (nederst side 5) derfor svarede jeg at man kunne prøve manuelt i stedet og gav en kort forklaring på hvordan man gør. Tror ikke jeg har mere at bidrage med. For mange kokke og alt det der.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 15:47
Strange, når du skal til at kalibrere dit system skal jeg gerne gentage hele proceduren for dig
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 15:48
Tak. :-) Det er jeg voldsomt glad for. 
En quick guide jeg kan læne mig op af skåret ud i pap som var det et skolebarn der skal lære alfabebet, ville være yderst brugbart, hvis du en nat ikke kan sove og ingen film har at se. :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 678

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu