recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Taletidskort/Tlf.nr til backup-telefon!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Taletidskort/Tlf.nr til backup-telefon!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Taletidskort/Tlf.nr til backup-telefon!
    Sendt: 01-Marts-2013 kl. 12:25
Hejsa

Jeg er lidt blank på dette område, så håber på lidt hjælp fra nogle kloge hoveder :-)

Jeg har anskaffet en "backup-telefon" (Nokia 6500 Classic) som skal bruges i specielle situationer - primært når jeg er ude at dyrke sport, men måske også hvis smartphone'n er død eller lignende.

Telefonen vil ikke blive brugt meget, men nok til at jeg ikke gider at skifte et sim-kort frem og tilbage mellem min Nexus 4 og Nokia'en. Hvad skal jeg købe for at jeg kan have muligheden for at bruge Nokia'en i ny og næ - til meget billig penge?

Der vil være flere uger (måske endda måneder) hvor telefonen slet ikke bruges, så abonnementer, minimumsforbrug osv skal gerne undgås. Der vil udelukkende være tale om korte samtaler og evt. nogle sms'er - intet andet.

Håber I kan bidrage med lidt forslag :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 12:36
Du kunne også vælge et Basic abonnement til 9 kr/md hvor du så betaler efter forbrug.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 17:05
Findes der virkelig ikke billigere løsninger for en telefon som i praksis nok kun vil blive brugt en gang hver 2. måned... - det bliver dælme nogle dyre opkald...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19839
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Findes der virkelig ikke billigere løsninger for en telefon som i praksis nok kun vil blive brugt en gang hver 2. måned... - det bliver dælme nogle dyre opkald...

Taletidskort?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 17:12
Taletids"start"pakke koster jo typisk 150 kr, da der også er simkort i. Herefter koster taletidskort helt ned til 25 kr
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19839
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 17:47
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Point: 397
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sodaha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 17:56
CBB har et Minimumsforbrug

Såfremt man ikke har anvendt 29 kr. over en periode på 2 måneder, så vil CBB Mobil trække 8,50 kr. pr. måned fra taletidskontoen.
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 18:27
Lebara
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4861
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 20:03

Hej Tipsen.

Jeg mener at TDC har det du skal bruge.

Jeg googlede og fandt MobilTid, men kan ikke huske om det er det det hedder:

Men ellers vil jeg foreslå at du ringer til TDC og spørger.

Hilsen Carsten. 

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 16:47
Det virker ikke helt tosset det dér MobilTid fra TDC - man køber en startpakke for 100kr - som inkluderer et nyt tlf.nr. og taletid for 100kr - og så kan man tanke op på tdc.dk som man har lyst til - det virker ikke som om der er noget abonnement eller minimumsforbrug - ser lovende ud.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 21:02
Det ser ud til de tar' sig godt betalt med taletidskort

Minut-
pris
Sms Opkalds-
afgift
Gyldig
Online optankning1 0,49
kr./min.
0,20 kr. 0,35 kr. 12 mdr.
Månedskort
150 kr.
1
øre/sek.
0,20 kr. 0,99 kr. 1 md.
Taletidskort
50/100/200 kr.1
2,60
kr./min.
0,75 kr. 0,99 kr. 12 mdr.

Redigeret af Kampus - 02-Marts-2013 kl. 21:04
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Det virker ikke helt tosset det dér MobilTid fra TDC - man køber en startpakke for 100kr - som inkluderer et nyt tlf.nr. og taletid for 100kr - og så kan man tanke op på tdc.dk som man har lyst til - det virker ikke som om der er noget abonnement eller minimumsforbrug - ser lovende ud.

Minimumsforbruget er 100 kr pr år, da taletiden er begrænset til et år.

Der er også Click varianten til 99kr (pr år)
mvh Infinity
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu