recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - T-amp?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

T-amp?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
chuckc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chuckc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: T-amp?
    Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 15:25
Jeg ejer 2 stk jamo a500 højtalere, som jeg har tænkt mig at sætte op i køkkenet med 2-3 meter kabel. Min plan er at erhverve mig en Tripath forstærker/chipboard at sætte den til.
Jeg vil gerne have bluetooth, men tænker at købe det eksternt og koble til, da det synes billigere.

Men så er der jo alt fra
http://www.ebay.com/itm/TDA7492P-50W-50W-Wireless-Bluetooth-4-0-Audio-Receiver-Digital-Amplifier-Board-/271883054265
til
http://www.guloggratis.dk/elektronik/radio-tv/forstaerker/annonce/34234722-200-watt-hi-fi-superbass-forstaerker#image-142539199
til
http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-t-amp/id-1008798005/
til
http://www.dba.dk/forstaerker-monacor-sa-160bt/id-1026909744/

Men jeg er meget i tvivl om det med watt, når det kommer til t-amps. Mine højtalere siger:
50 watt long term
60 watt short term
ved 8 ohm

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg burde være bange for i forhold til for mange/få watt fra min t-amp? Og er der i det hele taget nogen som tror på det kinesiske chipboard der? Det har både bluetooth og 2x40watt 8ohm

Håber på hjælp!
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 15:39
Jeg er lidt i samme tanker til et køkken setup, dog med en Chromecast audio til den trådløse del.

Hvis du kigger på T-amp så er Topping tp-60 vist et ganske godt bud. Den kan findes via engelsk ebay til ca 1200 kr.
Til top
chuckc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chuckc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Jeg er lidt i samme tanker til et køkken setup, dog med en Chromecast audio til den trådløse del.

Hvis du kigger på T-amp så er Topping tp-60 vist et ganske godt bud. Den kan findes via engelsk ebay til ca 1200 kr.

ja men hvorfor så dyrt? jeg har givet 500 kroner for min store gamle onkyo a8700. Jeg nægter at give mere for min lille bluetooth forstærker, som skal spille på nogle meget mindre kompetente højtalere.
Jeg overvejer meget seriøst den kinesiske, med mindre nogen kan forklare mig noget så basalt som hvorfor jeg ikke bør køre disse højtalere over en 40w pr ch. 8 ohm T-amp?
Til top
chuckc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chuckc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af chuckc chuckc skrev:

ja men hvorfor så dyrt? jeg har givet 500 kroner for min store gamle onkyo a8700. Jeg nægter at give mere for min lille bluetooth forstærker, som skal spille på nogle meget mindre kompetente højtalere.
Jeg overvejer meget seriøst den kinesiske, med mindre nogen kan forklare mig noget så basalt som hvorfor jeg ikke bør køre disse højtalere over en 40w pr ch. 8 ohm T-amp?

Skal jeg op på 50-60 watt ? Gør det virkelig en kæmpe forskel? Brænder jeg noget af hvis ikke?
Til top
chuckc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chuckc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 17:09
I øvrigt er den eneste "lidt dyrere" (stadig lavpris ift til hvad de fleste her inde synes man bør gi' :) t-amp jeg har kigget på har været den her:

https://www.amazon.com/Bluetooth-Audio-Receiver-Amplifier-Model/dp/B00JB4YWGO

Det fede ved den er at den går i dvale indtil man parrer med bluetooth'en igen. Så den kan stå gemt væk i et skab.
Problematikken med den er så at den ingen audio udgang har overhovedet andet end bluetooth. Så hvis signalet en dag ryger sig en tur, så står man vel med et stykke skrot som forstærker.

Redigeret af chuckc - 29-Oktober-2016 kl. 17:10
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 18:53
Jeg gik Chromecast vejen da Det fungerer med mine enheder og streaming tjenester. De gange jeg har hørt bluetooth har det været noget ustabilt.
Jeg kigger på Topping da den skal drive er par b&w cm1
Til top
chuckc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chuckc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 19:28

Jeg gik Chromecast vejen da Det fungerer med mine enheder og streaming tjenester. De gange jeg har hørt bluetooth har det været noget ustabilt.
Jeg kigger på Topping da den skal drive er par b&w cm1

klart nok. Jeg overvejer det også som alternativ til bluetooth. Jeg håber bare sådan at nogen kan forklare mig om jeg mangler power hvis jeg køber en t-amp til mine jamo a500?

nogle lover jo guld og grønne skov, selv med lave watt (som denne: http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-t-amp/id-1008798005/)

Men kan den få mine jamo til at synge?
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 20:45
Det har jeg ikke nogen viden om. Hvad Jeg kan læse online så skal man vist tage specifikationerne med en vis portion skepsis på disse Kina forstærkere. Dog har jeg haft en Topping hjemme tidligere og den spillede rigtig godt.

Hvis du er ligeglad med størrelsen så har jeg en yamaha surround forstærker som spiller godt og kan fås billigt. Min hustru synes den er grim ovenpå køkkenskabet, så den er på vej videre.
Til top
chuckc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chuckc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2016 kl. 00:11

Det har jeg ikke nogen viden om. Hvad Jeg kan læse online så skal man vist tage specifikationerne med en vis portion skepsis på disse Kina forstærkere. Dog har jeg haft en Topping hjemme tidligere og den spillede rigtig godt.

Hvis du er ligeglad med størrelsen så har jeg en yamaha surround forstærker som spiller godt og kan fås billigt. Min hustru synes den er grim ovenpå køkkenskabet, så den er på vej videre.

jeg er bare ikke ligeglad med størrelsen. Så hvilken model er det? :)
Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2016 kl. 00:29
Findes de også med Optisk IN  og kan klare 2 x 100w højtalere ?
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2016 kl. 08:35
Det er en rx-v640rds. Den har normal surround forstærker størrelse. Dvs ca. 50x40x20, men du må ikke lige hænge mig op på størrelsen.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2016 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Lyni Lyni skrev:

Findes de også med Optisk IN  og kan klare 2 x 100w højtalere ?
Ja
https://www.amazon.com/Watts-Stereo-Amplifier-Optical-Coaxial/dp/B00RXC9VXA/ref=lp_3016936011_1_15?srs=3016936011&ie=UTF8&qid=1478349843&sr=8-15

og en udgave med analog indgang, der også kan anvendes som monoblok LOL
https://www.amazon.com/microFidelity-Audio-Amplifier-Model-Black/dp/B004HW3KKE/ref=lp_3016936011_1_3?srs=3016936011&ie=UTF8&qid=1478349843&sr=8-3

Det med de 100 watt ved jeg ikke. Men prøv og kigge om der står noget om følsomhed. De skal nok ikke for langt under 90 db

Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu